TechAddikt Autóipar BMW Group Innovation Days 2017: számos új technológia és szolgáltatás

BMW Group Innovation Days 2017: számos új technológia és szolgáltatás

Az ember és a fejlett technológia közötti kapcsolattartás innovációira, illetve a minden korábbinál intelligensebb digitális szolgáltatásokra épülő idei rendezvényt a BMW Group azon legkorszerűbb fejlesztései bemutatásának szenteli, amelyek egyre sokrétűbben integrálják az okos rendszerekkel felszerelt gépkocsikat a bajor gyártó ügyfeleinek digitális életébe.

Világszerte a BMW Group 8,5 millió ügyfele használja napi szinten az ember és az autó közötti intelligens járműkapcsolat kiépítésére létrehozott BMW ConnectedDrive szolgáltatáscsaládot, amelynek történetében 2016 tavaszán a BMW Connected egy teljesen új fejezetet nyitott. A bajor prémiummárka teljes körű mobilitási szolgáltatása az elmúlt egy évben a világ huszonkilenc országában összesen tizennyolc különböző nyelven vált elérhetővé, mígnem felhasználóinak száma idén júniusban az egymilliós határt is átlépte.

A BMW Group 2017 júliusában új szolgáltatás világpremierjét ünnepli: bemutatkozik a BMW Connected+, amely széleskörű személyre szabhatósági opcióival és még mélyebb rendszer-integrálhatóságával emeli új szintre a felhasználók átfogó vezetési élményét. A BMW Connected+ mellett ráadásul az autóban rendelkezésre álló üzleti funkciók sora is tovább bővül: a Microsoft Exchange forradalmi újításának köszönhetően 2017 őszétől a BMW összes modelljében elérhetővé válik a Skype üzenetküldő-, beszélgető- és kapcsolattartó alkalmazás.

BMW Connected: személyre szabott járműkapcsolati szolgáltatások a felhasználó digitális életének részeként

A BMW Group már több mint egy évtizede fejleszti a vezető, a jármű és a környezet közötti állandó, intelligens kapcsolatot kiépítő innovatív funkciókat, amelyek célja, hogy előretekintő működési szisztémájukkal vezetés közben a lehető legátfogóbb navigációs- és járművezérlési segítséget nyújtsák. A BMW ConnectedDrive égisze alatt egyesülő szolgáltatások történetében 2016 tavaszán új fejezet kezdődött, amikor is az intelligens járműkapcsolati hálózatot kínáló BMW Connected az Egyesült Államokban világpremierjét ünnepelte. Miközben a BMW ConnectedDrive szolgáltatásai a vezető és a jármű közötti sokrétegű, összetett kapcsolat kiépítését célozzák, a 2016 augusztusában Európába is megérkezett BMW Connected számos harmadik eszköz rendszerbe integrálását is lehetővé teszi. Mindez azt jelenti, hogy a felhasználó személyes mobilitása már az autóba érkezés előtt kezdetét veszi, a gépkocsi pedig a digitális élet éppoly eszközeként szolgál, mint például az okostelefon, a táblagép vagy az okosotthon. A BMW Connected egy év alatt a világ huszonkilenc országába érkezett meg, aktív felhasználóinak száma pedig idén júniusban átlépte az egymilliót.

A forradalmi technológia alapja az Open Mobility Cloud elnevezésű, rugalmas felhőalapú platform, amely egy rendszerben kezeli a felhasználó okoseszközeiből érkező információkat, a rendszeres adatok folyamatos elemzésének köszönhetően pedig önfejlesztő folyamatok elindítására is képes. A hálózathoz bármikor új alkalmazások, eszközök és funkciók társíthatók, az intelligens hálózat így a jövőben egyre átfogóbb és személyre szabhatóbb lehet.

A tökéletes hétköznapi használhatóságot a bajor prémiumgyártó ügyfelének saját, úgynevezett BMW ID profilja könnyíti meg. A digitális arculat nem igényel külső hordozót és bármiféle kiegészítő eszközt, hiszen az bármikor előhívható a felhőből, a BMW bármely modelljében ülve. A személyes preferenciák szerint létrehozott egyszeri profil eltárolja a felhasználó kedvenc járműbeállításait, felismeri kedvenc útvonalait és elérhetővé teszi a mindennapok során használt alkalmazásokat, a BMW Group bármely modelljében üljön is az ügyfél.

Világpremier: bemutatkozik a BMW Connected+

2017 hajnalán, a vadonatúj BMW 5-ös sorozatban debütált a BMW Connected Onboard szolgáltatás-paletta, amely újabb mérföldkőként érkezett meg a személyes mobilitás minden részletében kidolgozott felhasználói élménye felé vezető úton. A BMW Connected Onboard a jármű központi képernyőjén már az indulás pillanatában átfogó információkkal szolgál a navigációs rendszerben aktivált úti cél távolságáról, az utazás várható időtartamáról és az érkezés idejéről, valamint az úti cél aktuális és előre jelzett időjárásáról. Az idén nyáron bemutatkozó BMW Connected+ mindezt vadonatúj funkciókkal emeli még magasabb szintre, a személyre szabott mobilitási szolgáltatások új korszakát hozva el a jelenbe.

A BMW Connected+ digitális hidat alkot az okostelefonok és a gépkocsik között, igény szerint a jármű központi képernyőjén jelenítve meg a felhasználó okostelefonjának maximálisan személyre szabott kijelző-tartalmát. Az okostelefon funkcióinak kezelése így az autóban ülve minden korábbinál egyszerűbbé és intuitívabbá válik, miközben a legújabb szolgáltatások már a legösszetettebb forgalmi szituációkban is kiigazodnak és naprakész információkkal szolgálnak.

Az interaktív kommunikáció új szintje: az utazás közben elérhető Microsoft Exchange és Skype

A Microsoft Exchange átfogó integrálásának köszönhetően 2017 őszétől a BMW számos modelljében lehetővé válik, hogy az ügyfelek Skype-beszélgetéseket kezdeményezzenek és fogadjanak, amely innovációval a gépkocsiban töltött idő minden korábbinál hatékonyabban kihasználható.

A BMW a világ első olyan autógyártója, amely modelljeiben korlátlan Microsoft Exchange hozzáférést kínál ügyfeleinek, a felhasználók így az autóban ülve, a jármű központi kijelzőjén nézhetik át és szerkeszthetik meg e-mail üzeneteiket, naptárbejegyzéseiket és kontaktlistáikat. 2017 őszétől mindez a Skype üzenetküldő-, beszélgető- és kapcsolattartó alkalmazás elérhetőségével bővül: bejövő hívás esetén a BMW ügyfelének mindössze rá kell nyomnia az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájára, és a kapcsolat létrejön.

„Arra törekszünk, hogy minden lépéssel fokozzuk a felhasználói élményt. Az olyan innovatív funkciók járműbe integrálásával, mint a Microsoft Exchange és a Skype, újabb szintre emeljük a hatékonyság fogalmát” – nyilatkozta Dieter May, a BMW Group digitális szolgáltatásokért és üzleti modellekért felelős részlegének alelnöke. „Célunk, hogy annyira hatékonyak legyünk, amennyire csak lehetséges. Büszkén dolgozunk a BMW oldalán, ahol egyre biztonságosabb és egyre produktívabb megoldásainkkal lépésről lépésre hatékonyabbá tesszük az ügyfelek autóban töltött idejét” – tette hozzá Peggy Johnson, a Microsoft üzletfejlesztési ágazatának ügyvezető alelnöke.

Chicago, a BMW Connected jövőbe mutató fejlesztőközpontjának otthona

Münchenben központosított fejlesztőhálózata részeként a BMW Group világszerte négy fejlesztőirodát működtet, amelyek a folyamatosan változó digitális világ újabbnál újabb technológiai megoldásain dolgoznak. A kínai Sanghajban, a japán Tokióban, a kanadai Mountain View-ban és az egyesült államokbeli Chicagóban működő digitális műhelyek közül utóbbi tölti be a legnagyobb kihelyezett fejlesztőközpont szerepét, ahol a BMW Group jövőbeni digitális szolgáltatásainak létrehozásában különlegesen képzett szoftverspecialisták segítik a müncheni központban dolgozó szakembereket, hogy a holnapok átfogó mobilitási ígéretei minél előbb kézzelfogható vezetési élményként ölthessenek testet.