TechAddikt Hírek Mesterséges intelligenciát fejleszt a Toyota

Mesterséges intelligenciát fejleszt a Toyota

A University of Michigan mesterséges intelligenciára, robotikára és autonóm mobilitásra irányuló kutatásait nagymértékben felgyorsíthatja a Toyota Kutatóintézete által tett, 22 millió dolláros kezdeti beruházásra vonatkozó szándéknyilatkozat, jelentette be Gill Pratt, a TRI elnök-vezérigazgatója az egyetem tanári kara előtt tartott beszédében.

toyota-logo-techaddikt

A kutatási együttműködést útjára bocsátó beruházás a jövőben az autonóm közlekedésre és a fejlett robotikai projektekre összpontosít majd.

„A Toyota régóta folytat példa értékű munkakapcsolatot a Michigan-i egyetemmel. Izgatottan terjesztjük ki együttműködésünket a mesterséges intelligenciára, ami lehetővé teszi számunkra, hogy összetett mobilitási kérdések megoldásán dolgozzunk. Alig várjuk, hogy a Michigan-i egyetem kutatóival és diákjaival együttműködve olyan új, intelligens technológiákat fejlesszünk ki, amelyek segítségével biztonságosabban, takarékosabban utazhatunk. Emellett prioritásként kezeljük, hogy a mobilitási technológiák előnyeit kiterjesszük az idősek és különleges igényű személyek otthoni ellátására és támogatására” – fogalmaz Pratt.

A megállapodás értelmében a TRI négy év alatt összesen 22 millió dollárral támogatja az intézet és az U-M közötti kutatási együttműködést a fejlett menetbiztonság, a partner robotika és beltéri mobilitás, az autonóm mobilitás, a diáktanulás, valamint a sokszínűség terén. A TRI a közelmúltban jelentette be, hogy megnyílt új Ann Arbor-i kutatólétesítménye (TRI-ANN) valamint hogy autonóm mobilitási kutatásaikat a Michigan-i egyetem két alkalmazásba vett robotikai professzora, Ryan Eustice és Edwin Olson segíti. Részmunkaidőben mindkét kutató megtartotta állását a Michigan-i egyetemen. A TRI-ANN a TRI harmadik létesítménye: az első kettő Stanford közelében, Palo Altóban, valamint az MIT szomszédságában, Cambridge-ben működik. A TRI az egyetem és a térség széles spektrumú – ezen belül is a végső cél: a teljesen autonóm gépkocsik megvalósulása felé mutató, magas szintű vezetőtámogató rendszerek megjelenéséhez és elterjedéséhez köthető tudományos területeken mutatott – kvalitásai miatt döntött Ann Arbor mellett. Emellett a TRI két régóta fennálló Toyota műszaki központhoz is közel lesz. Az együttműködést a Toyota erőteljes, aktív Ann Arbor-i közösségi jelenléte alapozza meg. Az itt működő két Toyota műszaki központ régóta dolgozik együtt a Michigani egyetemmel az összekapcsolt járművek és a biztonsági kutatások terén. A Toyota társalapítója az egyetem Mobilitási átalakítási központjának (Mobility Transformation Center, MTC): ez az interdiszciplináris kutatási és fejlesztési kezdeményezés az összekapcsolt, autonóm járművek kereskedelmileg is életképes ökoszisztémájának alapjait igyekszik megteremteni.

A MTC üzemeltetésében működik az Mcity: egy 13 hektáros területen elterülő, egyedülálló miniváros, amely biztonságos, kontrollált környezetként lehetővé teszi a kutatók számára a folyamatosan fejlődő járműtechnológiák gyors és hatékony tesztelését. Ezen túlmenően a Toyota együttműködési biztonsági kutató központja (Collaborative Safety Research Center) főtámogatóként segíti a Michigani egyetem közlekedéstudományi kutatóintézetében (U-M Transportation Research Institute, UMTRI) zajló fejlett biztonságtechnológiai kutatásokat.

„Az U-M laboratóriumaiban a robotok észlelési képességeinek határait feszegetve igyekszünk lehetővé tenni, hogy minél részletesebben tudják értelmezni környezetüket. A TRI lehetővé teszi számunkra, hogy tudományos felfedezéseinket valós termékeken alkalmazhassuk” – emeli ki Eustice, az U-M docense.

„A TRI az autonóm mobilitási kérdések megválaszolása során felhasználhatja laboratóriumunk komplex viselkedések (például más járművek szándékának előrejelzése azok viselkedése alapján) terén végzett kutatásainak eredményeit” – teszi hozzá Olson, az U-M docense.

Az együttműködés a robotika eredményeit felhasználva lehetővé teszi, hogy a partnerek a legkülönfélébb módokon javítsák az emberi életminőséget.

„A Michigani egyetem munkatársai az intézmény ipari és kormányzati partnereivel szorosan együttműködve forradalmasítják a csatlakoztatott, automatizált és önjáró járműveket, és ezzel nagyságrendekkel biztonságosabbá és gazdaságosabbá tehetik az utas- és áruszállítást. A Toyotával ápolt, folyamatosan bővülő együttműködésünk még inkább felgyorsítja a folyamatot, elősegítve a végső cél elérését” – hangsúlyozza S. Jack Hu, az egyetem kutatásokért felelős alelnöke.

A megállapodás keretében az U-M a mobilitás, a biztonság és a háztartási robotika terén felmerülő kihívások megoldására irányuló javaslatokat vár az egyetem oktatóitól.

„Az U-M évtizedek óta táplálja gondolatokkal és szakértőkkel az autóipari kutatás-fejlesztés tágabb értelemben vett ökoszisztémáját. A jövőben szeretnénk minél szorosabban együttműködni a Toyotával, hogy együtt globális hatással bíró innovációk új korszakát vezethessük be.” – emeli ki Alec Gallimore, az egyetem dékánja.