TechAddikt Tesztek PC játékteszt Dead Island Definitive Collection – apokalipszis, újratöltve

[TESZT][PC] Dead Island Definitive Collection – apokalipszis, újratöltve

A Techland idei ténykedése alapvetően abból állt, hogy újraértelmezte korábbi játékait, kiadta azokat. A Dead Island Defintive Collection is a felhozatalba tartozik.

dead-island-definitive-collection-teszt-pc-techaddikt-5

Igaz, a Dying Light esetében új DLC, a The Following toldotta meg az alapjátékot. A Dead Island is kapott újdonságot egy retró stílusú játékkal, de ennek ellenére nem tekinthető túlzottan egyedinek a Definitive Collection.

Összehasonlítottuk a PC-s, illetve a PS4 verziót. Alapjában véve a PC-s vitte a prímet, persze szigorúan megfelelő hardver háttérrel (ASUS ROG), a PS4 általi maximum 30 FPS határt nevetve túl tudtuk lépni ultrára hangolt beállításokkal. Természetesen még mindig PC platformról beszélünk.

A Deep Silver valamelyest érthető okokból adta ki a három játékot tartalmazó Definitive Collectiont: eredetileg az lett volna a terv, hogy amíg a második számozott rész készül (már ha készül, ugye – a Sumo Digital által átvett fejlesztés nem biztos, hogy halad, mivel lekerült a Steamről a Dead Island 2 oldala), addig is hírverést kapna a franchise az első rész, a Riptide, illetve a 16-bites, oldalnézetes Retro Revenge-dzsel.

dead-island-definitive-collection-teszt-pc-techaddikt-1

A Dead Island és a Riptide egyaránt teljes egészében érkezik, úgyhogy az összes DLC, így például a túlélő Bloodbath Arena is ott figyel a gyűjteményben. Igen ám, de amit a Techland a Dying Lighttal sikeresen kifinomított tavaly, az nem vonatkozik a két korábbi játékukra. Hiába a napfényes kezdet, a tempó például lassabbnak tűnik, mint a Dying Light esetében.

dead-island-definitive-collection-teszt-pc-techaddikt-2

Mondjuk ha például az öklös modot használjuk (a fejlesztők egy pár, nagy sikernek örvendő modot a játékba raktak hivatalosan is!), akkor ott jogos, mert jót röhöghetünk azon, hogy egy jobbhoroggal kifektetjük őzombikelmét.

dead-island-definitive-collection-teszt-pc-techaddikt-3

Igyeszünk tehát többnyire a különbségeket, illetve az eltéréseket kiemelni az alapjátékokhoz képest. Például a grafika módosult, de hogy előnyére változott-e a látvány, arról talán többet mondhat a DigitalFoundry összehasonlítása, igaz, ők az Xbox 360-as változatot vették be.

dead-island-definitive-collection-teszt-pc-techaddikt-4

A framerate viszont nem javult sajnos, legalábbis konzolon. Még mindig 30 fps. Még ha életszerűbb is a Definitive változatok látványa, számunkra ez egy kihagyott ziccernek tűnik a Techland részéről. Bőven meg lehetett volna valósítani, hogy hasonló stílusban marad a látványvilág, de cserébe 60 FPS-en futna. Nem baj, cserébe még bugos is maradt a cucc, ugyanis az általunk túl sokszor, túl sok játékból előhozott kiesünk a pályáról bugon kívül a másik klasszikus is felvonult, mégpedig a lebegő zombik látványa.

dead-island-definitive-collection-teszt-pc-techaddikt-6

A játékmenetre is kb. hasonlóan azt kell írnunk, mint a framerate-re: ugyanaz maradt. A dialógus továbbra is átlag alatti karakterünktől, a parkourt pedig a Dying Light tényleg tovább vitte a következő szintre. Cserébe a skillfa kapott itt-ott újítást, így legalább ki lehet itt jelenteni, hogy totálisan nem lett elhanyagolva a felújítás. Egy pillanatra visszatérnék az audióra még: valami itt nem klappolt. Többször is azt vettem észre, hogy az NPC-k rossz időpontokban szólalnak meg, mintha az időzítést nem stimmelne.

dead-island-definitive-collection-teszt-pc-techaddikt-8

Az egyetlen dolog, ami komolyabban megmenti a Definitive Collectiont az alulértékeléstől, az a Retro Revenge. A Story, Marathon és Survival módokkal érkező oldalnézetes hent főszereplője Max, aki egy véres, már-már a Final Fight és a Streets of Rage párosára emlékezető beat’em upban vesz részt Kalifornia területén.

Sajnos kezdeti örömöm itt is elillant viszonylag hamar, ugyanis bár három fejezetből áll a történet, mégis lassú, monoton, kreativitástól mentessé fajul a játékmenet. Már megint egy kihagyott ziccer.

dead-island-definitive-collection-teszt-pc-techaddikt-7

A játékmenet nagyon minimális módosításon esett túl, a modok bevetése jó ötlet viszont. Talán egy dologban lehet jobb a Dying Lightnál a Dead Island: itt nem kell akkora mértékben figyelni a staminára, de cserébe meg a játékmenet tűnik lassúbbnak.

PC-s játéktesztjeink elkészítéséhez ASUS ROG eszközöket használunk.

A teszthez a játékot a Konzolvilág biztosította.