TechAddikt Tesztek PC játékteszt World of Warcraft: Warlords of Draenor teszt

World of Warcraft: Warlords of Draenor teszt

Nem véletlenül jelzünk jövőidőt írásunk szalagcímében. Nem véletlenül, ugyanis mindössze alig 3 hete jelent meg a Blizzard World of Warcraft világsikerű MMORPG-jének legújabb, sorban ötödik expanziója, s alapvetően egy ilyen mérvű tartalompakk kijátszása, átélése, kiértékelése hosszú hónapok folyománya lesz.

world_of_warcraft_warlords_of_draenor_techaddikt

Minek is kellene elkapkodni? Amúgy meg: nem is lehet, hiszen a WoW cselekményegyüttese mostanra olyan szinteket súrol – ha összevetjük az eddigi globális contentet jól – hogy túlzás nélkül több év is kevés lenne, hogy mindent komplex megközelítésben láthassunk.

Ráadásul ugye itt van a tizedik érvforduló: a World of Warcraft, maga Azeroth békés (vagy leginkább kevésbé békés) világa 10 éve vonzza a játékostársadalmat, leginkább az online szerepjátékok irányába elkötelezettek találják meg folyamatosan a kedvükre való testre szabott feladatokat. Persze mint minden folytatólagos termék, legyen az sorozat, vagy film, előbb-utóbb arra a sorsa jut, hogy bizony leülepszik egy kicsit a sztorivonal, monotonitásba vagy akár unalomba is fulladhat a korábban jól bevált recept szerint készített forgatókönyv. Talán éreztük már a World of Warcraft kapcsán is mindezt, de valahogy mindig képes volt Chris Metzen és csapata frissességet lehelni a történésekbe. No meg hiába is tagadjuk: valamiféle olyan, más, konkurens hasonszőrű játékhoz egyáltalán nem hasonlítható hangulattal bír a WoW, hogy már önmagában ez is elegendő ahhoz, hogy újra és újra visszatérjünk, belogoljunk, aztán elpiszmogjunk a magába szippantó világban.

Nem állíthatjuk – s ez nyílt tény – hogy a World of Warcraft: Warlords of Draenor lanuch zökkenőmentesen zajlott. Azt már megszokhattuk, hogy a hivatalos indulás, tehát a szerverek beélesítése, azaz a legfrissebb (jelen esetben a 6.xx tartalom patch) beaktiválása után szinte meghalnak a realmek, rettenetes méretű virtuális sorok kígyóznak a login után. Viszont mindez eddig csak 1-2 napig tartott – utoljára a Cataclysm-nél tapasztaltuk. Viszont a Warlords of Draenor teljesen átírta a tradíciókat e téren, ugyanis legalább 2 hétig szembesültek a játékosok, így mi is azzal, hogy egyszerűen lehetetlen volt a kapcsolódás a szerverekhez. Hirtelen mindegyik realm néhány kivételével full, illetve locked státuszt kapott, beleértve a korábban pangó Bloodscalp-et is; az Arathor-ról, Silvermoon-ról nem is beszélve, hogy csak néhány klasszikus nevet említsünk az idehaza is törtetlen népszerűségnek örvendő gyűjtőhelyek közül.

Mára úgy tűnik, megszűntették a problémát, melyet alapvetően a Garrison-ok, azaz a helyőrségek bevezetése okozhatott – latency problémák léptek fel, a terhelést nem bírták a szervergépek, és a többi, és a többi.

Viszont ami egyértelmű: a World of Warcraft ismét visszakanyarodott a már korábban hibamentesen működő felépítéshez, a szerverek stabilak, ráadásként pedig újra megvan a 10 milliós aktív játékosszám, persze világviszonylatban. Mindez jó, mindennek örülünk, és már most reménykedünk a folytatásban. Pedig szinte el sem kezdtük Azeroth (újra) felfedezését…

A World of Warcraft: Warlords of Draenor kiegészítő szakított a Mists of Pandaria, illetve a Cataclysm által felállított trendekkel, konkrétan azzal, hogy a level cap 5 szint után érkezzen. Most először, a Wrath of the Lich King megjelenése óta ismét 10 szintet kell lépnünk ahhoz, hogy kitápolttá váljon karakterünk, az út rögös lesz odáig, ez bizton állítható. Az új kiegészítő előtt ugyan a Blizzard felhúzta az XP rátát, olyannyira, hogy lelkes dungeon-ökbe járással nagyjából 30 perc alatt lehetett szintet lépni, feltéve, ha a finder nem tekert súlyos 10-15 perceket. Mondjuk ez a veszély nem állt fenn, a november eleji megjelenés előtt már zsúfoltak voltak a szerverek, csapatot pedig DPS-ként is könnyedén lehetett találni.

Teljes megújuláson esett át a karakterek lemodellezése. Ez alapvetően a grafikai megvalósításokban merül ki, bár ahogy beharangozták korábban, összetettebb változtatásokra készültünk, de így is tökéletesedett az összkép. Hála az égnek, a karikatúra-jelleg, vagy meseszerű ábrázolás (kinek hogy tetszik jobban) megmaradt, az élsimítások változtak, a felbontás részletessége javult. Az új kiegészítőhöz nem érkezett új faj, viszont accountonként 1 karakter erejéig ajándékba kapunk egy level 90 boostot, tehát instant felhúzhatunk egy hőst rögvest a MOP maximum levelére, ráadásként még masszív, bár zöld geart is kapunk. Mindent, hogy a kalandozás megkezdődhessen, magunk mögött hagyva a múltat. A megszállotak persze dungeonözhetnek és raidelhetnek még a régi séma szerint, ha nem unnák, de gyakorlatilag semmi értelme, az XP ráta olyan alacsony, hogy a szinthez kicsi instance-ok már nem nyomnak semmit a latba. Legalábbis 90-es szinten. A 90-es boosthoz egyébként a kaszthoz megfelelő skillek és tulajdonságok is járnak automatikusan, melyek természetesen nullázhatóak. Glyph-ek vásárlása viszont javallott.

Feljebb már emílettük a Garrison-ok, azaz helyőrségek megjelenését. Saját magunk által létrehozott egyfajta erődök ezek, ahol farmokat, istállókat, fegyverraktárakat, műhelyeket és egyebeket hozhatunk létre. Minél előrébb haladunk majd Draenor felfedezésében, és annak történetében, annál több lehetőség nyílik meg majd, quest-ekkel, vadonatúj gear-rel, pet-ekkel és számtalan egyéb érdekességgel. A Garrison teljesen testre szabható, alakítható. Tanácsos követőket toborozni, ezek NPC-k, akik folyamatosan tartják életben a helyőrség működését. Újítás még mindemellett, hogy a társaság tagjait bármikor elirányíthatjuk küldetések teljesítésére, loot szerzésére, miközben a Garrison értékét, fejlődését növelik párhuzamosan.

A World of Warcraft: Warlords of Draenor új főszereplője az Iron Horde, a Vashorda. A kerettörténet, maguk a quest-ek, a dungeon-ök és raid-ek is e témakör köré épülnek – az egész kalandozás felér majd egy időutazással (lásd Dark Portal-os megközelítés), mely során olyan nevekkel találkozhatunk, mint Kargath, Kilrogg, Ner’zhul, Gul’dan, Grommash, Durotan (ork), vagy Kadgar (human) és Maraad (draenei).

Nem sikeredett túl barátságosra Draenor világa, ugyanis az Outland-es vonulatot követve sikerült létrehozni egy magmás-fémes környezetet. Ugyanakkor Shadowmoon Valley Black Temple-lel egyetemben megmaradt, csakúgy, mint Nagrand is, viszont az északi részen Frostfire Ridge és Gorgrond terpeszkedik például, délen Spires of Arak, vagy épp Talador található. Nosztalgiázni tehát mostantól nem lesz nagyon módunk, legalábbis, ha a Dark Portal-on át közelítünk a történethez.

Izgatottan várjuk tehát, hogyan alakulnak a World of Warcraft: Warlords of Draenor kapcsán szerzett tapasztalatink, kalandjaink, folyamatosan be fogunk számolni minden jelentősebb észrevételünkről, további tesztek formájában. Különösképp fontos számunkra a WoW, immár hetedik éve vagyunk jelen folyamatosan a minden ízében élő, mozgó, valós hangulatot árasztó fantasy világban, s nem tervezzük, hogy szakítanánk a hagyományokkal. Miért is tennénk? Első (és második) blikkre úgy tűnik, a World of Warcraft ismét meg tudott újulni, tudott hozni nóvumot az egyébként iszonyatosan telített MMORPG piacra. Arról ne is beszéljünk, hogy a sok idézőjelben vett konkurens, alapvetően ingyenes játék körülbelül háromnegyede rossz koppintás, de nyilván a financiális mivolt nagy mértékben meghatározó lehet. Annak ellenére, hogy a World of Warcraft havidíjas maradt, és ez így is lesz előreláthatólag a jövőben, mégis hihetetlen tömegeket tud megmozgatni mindmáig, ahogy a mellékelt ábra, illetve a közelmúltban levezényelt BlizzCon is mutatta. Mi pedig bízunk abban, hogy a lelkesedés és maga az innováció nem fog kiveszni sem a WoW-ból, sem pedig a játékosokból.

Fotók: http://www.napimagazin.hu/teszt-pc-world-of-warcraft-warlords-of-draenor-melto-lesz-a-saga-folytatasa/