A 2025-ös, Helium 10 által közzétett Cyber 5 Benchmark Report szerint a Black Friday–Cyber Monday időszakban a márkák soha nem látott mértékben költöttek Amazon- és Walmart-hirdetésekre, de az emelkedő kattintási költségek miatt a hatékonyság fenntartása komoly kihívássá vált.
A Pacvue és a Helium 10 közös jelentése azt mutatja, hogy a siker kulcsa egyre kevésbé a puszta büdzsén, és egyre inkább az okos célzáson, az AI-használaton és a discovery csatornák – például TikTok és kreatortartalmak – integrálásán múlik.
Rekordköltés Cyber 5 alatt
A riport szerint a márkák jelentősen megemelték költéseiket a Cyber 5 hétvégén Amazonon és Walmarton, különösen a Sponsored Products, Sponsored Brands és DSP formátumokban. A Black Friday előtt és alatt napi szinten megugrott a hirdetési büdzsé, miközben Cyber Monday-re több hirdető már visszafogta a költést, mert a vásárlók nagy része a pénteki akciókat használta ki.
Dráguló kattintások, vegyes hatékonyság
Az Amazonon az átlagos CPC 1,58 dollár körül alakult, enyhe, több mint 2 százalékos éves emelkedéssel, miközben egyes formátumoknál jóval nagyobb kilengések voltak. A Walmart Connectnél a kattintási költségek szintén nőttek, de a Sponsored Brands kampányok így is kétszámjegyű ROAS-javulást értek el mind Black Friday, mind Cyber Monday napján.
Black Friday erősebb, mint Cyber Monday
Az Amazon Ads US adatai alapján Black Friday hozta a legjobb megtérülést: a Sponsored Brands ROAS 25 százalék feletti éves növekedést mutatott, 6,85 dolláros értéket elérve, miközben a konverziós ráta is javult. Cyber Monday ezzel szemben visszafogottabb költést és gyengébb hatékonysagot hozott, ami azt jelzi, hogy a vásárlók már nem várnak hétfőig a legjobb ajánlatokra.
AI és discovery commerce: új játékszabályok
A Helium 10 riport AI Spotlight fejezete kiemeli, hogy a mesterséges intelligencia és a discovery commerce gyökeresen alakítja át a vásárlói utat, különösen az olyan kategóriákban, mint az elektronika vagy a szépségápolás. AI-eszközök segítenek a vásárlóknak specifikációk, vélemények és szubjektív szempontok (pl. bőrtípus, textúra) gyors összefoglalásában, ami több kategóriában egyszerre alacsonyabb CPC-t és magasabb ROAS-t eredményezett a Cyber 5 időszakban.
Amazon kategóriák: essentials nyer, elektronika még mindig király
A jelentés szerint a „necessity” és értékorientált kategóriák – például Grocery & Gourmet Food vagy Health & Household – magas konverziós rátákat és erős ROAS-t értek el, mivel a vásárlók az év végi akciókat is alapvető termékekre használták. Az elektronika kategória ROAS-a ugyan közel 20 százalékot esett éves szinten Black Friday és Cyber Monday együttesen, mégis messze a legprofitábilisabb maradt, közel kétszeres megtérüléssel a második helyezett ruházati kategóriához képest.
Toys & Games és Beauty: eltérő sztorik
A Toys & Games kategóriában a márkák erősen visszavágták költéseiket Cyber 5 alatt, a Black Friday és Cyber Monday átlagos napi spendje több mint 20 százalékkal csökkent, ami a CPC-ket is mélyre vitte. Ezzel szemben a Beauty & Personal Care minden Amazon-kategória közül a legmagasabb napi költést kapta, a Black Friday/Cyber Monday időszakban több mint 6 százalékos költésnövekedéssel és 2,33 dolláros CPC-vel.
EU-piac: korábbi vásárlás, más DSP-dinamika
Az Amazon EU-adatok azt mutatják, hogy az európai vásárlók is inkább Black Friday-en zárják le a bevásárlást: a Sponsored Products hirdetések ROAS-a 8,06 dollár volt pénteken, magasabb, mint Cyber Monday 6,75 dolláros szintje. Érdekesség, hogy a DSP-nél fordított minta látszik: a Cyber Monday kampányok ROAS-ban felülmúlták a Black Friday-t, ami a hétvége végére csökkenő versenynyomással magyarázható.
Walmart Connect: közeledik egymáshoz két formátum
A Walmart Connect esetében a Sponsored Brands kampányok ROAS-a 35,3 százalékkal nőtt Black Friday-en és 16,3 százalékkal Cyber Monday-en, miközben a Sponsored Products ennél szerényebb javulást mutatott. A riport szerint ez arra utal, hogy szűkül a teljesítménykülönbség a felső- és alsó-funnel formátumok között, mivel a vásárlók márkakeresésre és inspirációra is a hirdetett felületeket használják.
Hogyan reagáljanak a márkák 2026-ban?
A dokumentum három kulcsstratégiát emel ki: AI-optimalizált termékoldalak (világos, felhasználási esetekre épülő szövegek, FAQ, összehasonlító táblák), AI-alapú kampányépítés Pacvue + Amazon AI integrációkkal, valamint a TikTok Shop-ból érkező kereslet aktív bekötése az Amazon- és más retail platformokra. A sikeres hirdetők a jelentés szerint nem a hangerőt, hanem a pontosságot növelik: magas intentű kulcsszavakra, AI-támogatott előrejelzésre és cross-platform mérésre építenek, hogy a Cyber 5 típusú csúcsidőszakokban is fenntartható hatékonyságot érjenek el.





![[TESZT][PC] Rennsport – jó dolog a fejlődés útját járni](https://www.techaddikt.hu/kepek/rennsport-pc-teszt-techaddikt-3-180x135.jpg)
![[TESZT][PC] Hell is Us Deluxe – posztapokaliptikus traumák](https://www.techaddikt.hu/kepek/hell-is-us-deluxe-teszt-pc-3-180x135.jpg)
![[TESZT][PS5] Robocop: Rogue City – Unfinished Business – igazán erős, nosztalgikus hangulat](https://www.techaddikt.hu/kepek/robocop-rogue-city-unfinished-business-pc-teszt-techaddikt-6-180x135.jpg)
![[TESZT][PC] Robocop: Rogue City – Unfinished Business – tovább bővülnek a lehetőségek](https://www.techaddikt.hu/kepek/robocop-rogue-city-unfinished-business-pc-teszt-techaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT][iOS] Disney Solitaire – a klasszikus kártyajáték, varázslatos Disney hangulattal](https://www.techaddikt.hu/kepek/disney-solitaire-ios-teszt-techaddikt-1-180x135.jpg)








































