Site icon TechAddikt

Duncan Tait, Fujitsu: digitális átalakulás a stratégiától a végrehajtásig

A vállalkozások kihasználják a digitális technológiák előnyeit. De a kulcsfontosságú képességeket össze kell kapcsolni, ahhoz, hogy a stratégia sikeresen végrehajtásra kerüljön. A kihívások feltárására Duncan Tait, a Fujitsu ügyvezető alelnöke, az amerikai és az EMEIA (Európa, Közel-Kelet, India és Afrika) régiók vezetője vállalkozott.

 

Hogyan jellemezné a kihívásokat és lehetőségeket – a Fujitsu ügyfelei a világ minden táján szembesülnek a digitálizáció kihívásaival?

Bármelyik iparágban is legyenek, állami vagy magánszektorban, minden ügyfelünk üzleti modelljét a digitálizáció érinti. És ez nem kevéssé irritáló – sok esetben ez alapvető zavarként jelenik meg az üzleti tevékenységükben.

Vegyük példaként a főbb európai távközlési vállalatokat. Amikor az emberek külföldre utaznak, már nem használnak mobilszolgáltatókat barátaik és családtagjaik hívására; a WhatsApp-ot, Skype-t vagy más ingyenes szolgáltatást használnak erre a célra. Bár ezek a hívások is a távközlési cégek által létrehozott infrastruktúrát használják, bevételt nem hoznak. Így ezek az alternatív hívó és üzenetküldő szolgáltatások komoly bevételtől fosztják meg őket. Ezen felül még ott van a barangolási díjak eltörlésével kapcsolatos bevételkiesés Európa-szerte.

Tehát a távközlési óriások kénytelenek lesznek sokkal versenyképesebbé válni szektorukon belül; automatizálják folyamataikat, ahol csak lehetséges. Olyan technológiák alkalmazásával, mint a mesterséges intelligencia. Az olyan vállalatok, mint a Fujitsu, hatalmas szerepet játszanak abban, hogy segítsék ezeket az átalakításokat.

Van-e válaszuk a digitalizációra, érzékelik-e a lehetőségeket?

A vállalkozások hatalmas lehetőségeket látnak. A villamosenergia-termelést végző vállalatoktól a pénzügyi szolgáltatási szervezetekig elvárják, hogy a meglévő vállalkozásaikból költségeket csökkentsenek, és új bevételi lehetőségeket alakítsanak ki.

Nem kárvallottjai, hanem a haszonélvezői akarnak lenni a digitalizációnak. Új készségekre szeretnének szert tenni, amelyek új bevételi forrásokat jelentenek, amelyek a jövőben is fennmaradnak.

És ez az, amiben nagy szerepet játszhatunk azzal, hogy technológiáinkat, szolgáltatásainkat, és partnereinket felhasználva, az ügyfelekkel együtt dolgozva, segítünk nekik egy új jövő felépítésében.

Ez az új üzleti kényszer azt jelenti, hogy az informatikai vezetők egy sokkal szélesebb körű, a technológiai fejlődésben érintettek igényeivel szembesül?

Ma ez egy rendkívül nehéz feladat az informatikai vezetők számára. Egyrészt a cégvezetők arra törekszenek, hogy az informatikai költségeket csökkentsék, még akkor is, ha az üzleti bevételek növekednek. És ez a csökkenés ne csak kicsi legyen, hanem nagy. Azt kidolgozni, hogy ez hogyan megvalósítható, nagyon kemény munka, de segítjük az informatikai szervezeteket abban, hogy ezt elérjék.

Ugyanakkor a különböző érdekeltek számára – mint az üzletemberek -, akik számára digitalizáció lehetőségeket jelent, az üzletük jövőjének alakításában.

Fontos szempont számunkra, hogy megértsük az egyes ágazatok dinamikáját és digitalizációs kihívásait, így egyre inkább iparágakra koncentrálunk. Például dolgozunk egy partnerünknek az italiparban, egy whisky lepárlóval. Azt szeretnénk látni, hogy a gyártási folyamat eszközeit hálózatba kötve, az ezekről beérkező adatok elemzésével, hogyan javíthatjuk a jövedelmezőséget. Konkrétan több millió hordó whiskyt szeretnénk az internetre kapcsolni. Ennek oka: figyelni kell az „angyali részesedést” (a többéves érlelési folyamat során a hordóból eltűnő whisky mennyiségét). Nem tudni miért, de egyes hordók a bennük tárolt mennyiség 5%-át is elveszítik, míg mások ennél jóval kevesebbet.

Tehát ha az elemzés megadja a választ – legyen az páratartalom, hőmérséklet, hordó minőség vagy bármi – akkor az talán plusz 10 pontnyi üzleti eredményt jelenthet a vállalat pénzügyi eredményeiben, és megváltoztathatja a vállalat értékét. Bár a technológia alapvető, ezek olyan üzleti beszélgetések, amelyek a tiszta üzleti eredményekre koncentrálnak.

Bár egyértelmű, hogy minden vállalat a digitális stratégiáján dolgozik, sokan szintén elbotlanak a végrehajtás során. Úgy találja, hogy valóban létezik szakadék a digitális tervek és a tényleges megvalósítás között?

Egyáltalán nincs különbség. A stratégia nem tartja meg az üzletet, és nem emeli meg a részvényárfolyamot; a stratégia végrehajtása, a gyakorlati megvalósítás az, amely eredményeket hoz.

Nemrég mintegy 1600 vállalkozást és közszférabeli szervezetet vizsgáltak meg, és azt találták, hogy 90%-uk biztos abban, hogy világosan meghatározott digitális stratégiával rendelkeznek.

Valójában 46% azt mondta, hogy már pozitív eredményeket is elértek a digitális átalakulás terén. A kutatás azonban azt is feltárta, hogy minden harmadik, az elmúlt két évben valójában megszüntette a digitális átalakulási projektjét. A kutatásból kiderült, hogy a négy alapvető összetevő kiegyensúlyozott jelenléte kulcsfontosságú ahhoz, hogy a szervezetek digitális átalakulása sikeres legyen: ezek az emberek, cselekvés, együttműködés és technológia (PACT).

 

 

Erre példának, nézzük meg, mit csináltunk a Siemens Wind Powernél. Képminőség-felismerési és mesterséges intelligencia technológiákat és szakértelmet alkalmaztunk a minőség javítása és a költségek csökkentése érdekében, a 140 m-es szélturbina lapátok gyártása során. Nem volt kész megoldás az MI használatára, hogy felgyorsítsa a kések minőségének ellenőrzésére használt ultrahangvizsgálatok elemzését; tiszta co-creation volt, mind a Siemens, mind a Fujitsu gyorsan és praktikusan dolgozott, hogy hogyan alkalmazzák ezeket a technológiákat az üzleti kihívások megoldására. A team-ek ezt hetek alatt megoldották, nem vett igénybe negyedéveket vagy éveket.

Számos gyártó világszerte ilyen kihívásokkal küzd, és úgy véljük, hasonló megoldásokat alkalmazhatunk, hogy segítsük a magasabb színvonalú eredmények elérését, ugyanakkor csökkentve költségeiket.

Hogyan válik a Ford mobilizált céggé? Segítünk abban, hogy áthelyezzük az összes alkalmazását a helyhez kötött irodákból a felhőbe, így válik a cég gyorsabbá mozgékonyabbá és ügyfeleihez közelivé. Hasonló, gyakorlati projekteket viszünk az Egyesült Államok pénzügyi szolgáltató társaságánál, a Comerica-nál és az Egyesült Királyság Postahivatalánál.

Minden esetben ügyfeleinkkel együtt dolgozunk annak érdekében, hogy megértsük, hol tartanak a digitalizációs átalakulás útján, és hogy mivel tudunk hozzájárulni ezen folyamat felgyorsításához.

Exit mobile version