Site icon TechAddikt

Helium 10: átalakulások az e-kereskedelemben – az Amazon és a Walmart radikális lépései, a TikTok új színtereken

Az e-kereskedelem világában 2025 nyarán és őszén sorsfordító változások következnek: az Amazon drasztikusan átalakítja visszajelzési rendszerét, megszünteti Google Shopping hirdetéseit, valamint előkészíti a FBA szolgáltatások új korszakát; mindeközben a Walmart és a TikTok is forradalmasítják a vásárlói élményt és az online jelenlétet.

Amazon: változások a visszajelzési rendszerben

2025. augusztus 4-től az Amazon új visszajelzési rendszert vezet be, ahol a vásárlók már nem kötelezően szöveges értékelést adnak, hanem csupán csillagos (star-only) értékelést hagyhatnak az eladók profilján. Az írásbeli visszajelzés opcionális lesz. Ezzel jelentősen csökken az eladók lehetősége a félreértett, indokolatlan vagy rossz helyre írt visszajelzések kezelésére, hiszen ha csak csillagértékelést adnak, nincs lehetőség klasszikus fellebbezésre a Feedback Managerben. Ennek következtében az eladók hangsúlyozzák: többé nem lehet automatikusan eltávolíttatni a félreértett, például FBA-hibából adódó negatív értékeléseket, és a rendszer kevésbé lesz átlátható vagy releváns az ügyfélszolgálati javítások szempontjából.

Az Amazon kiszáll a Google Shoppingból

2025 júliusában az Amazon teljesen megszüntette globális Google Shopping hirdetési tevékenységét. Két nap alatt (július 21–23.) a cég hirdetési jelenléte szinte nullára csökkent minden nagyobb piacon, köztük az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban. Ennek következményeként a versenytársak – például a Shein, a Target vagy a Wayfair – jóval olcsóbban juthatnak kiemelt helyekhez a Google Shoppingban, miközben az Amazon saját platformján belül erősíti a hirdetéseit.

Ezek a Walmart szuper AI-ügynökei: íme, a jövő digitális asszisztensei

Az e-kereskedelmi versenyben a Walmart sem tétlen: 2025 nyarán bejelentette, hogy négy mesterséges intelligenciával hajtott „szuperügynök” (super agent) kerül bevezetésre. Ezek közül például a vásárlóknak szóló „Sparky” az applikáción keresztül termékajánlásokat tesz, segít a visszaküldések intézésében, sőt, akár eseményeket is szervez (például partitémákhoz termékeket válogat össze). A cél: az ügyfélszolgálati és belső folyamatok automatizálása, online forgalmuk jelentős bővítése, valamint az Amazon elleni versenyképesség növelése.

FBA: az Amazon megszünteti a csomagelőkészítési szolgáltatásokat

2026. január 1-jétől az Amazon az Egyesült Államokban teljesen megszünteti a Fulfillment by Amazon (FBA) csomagelőkészítési és címkézési szolgáltatásait. Ez azt jelenti, hogy az eladók ezentúl maguk, vagy megbízott partnereken keresztül kell, hogy minden terméket megfelelően csomagoljanak, polibag-be tegyenek, vagy ellássanak a szükséges vonalkódokkal a beszállítás előtt. Amazon ezzel gyorsabb raktári folyamatokat és szállításokat ígér, a folyamat egyszerűsítése révén. A változás kockázata, hogy nem megfelelő előkészítés esetén az eladók elveszítik a kártérítési jogosultságukat is elveszett vagy sérült árukra.

TikTok új dimenziókban: a vásárlás túllép az okoseszköz-használaton

A TikTok is merész terjeszkedésbe kezdett. Az Out of Phone program keretében tartalmak már nemcsak mobileszközökön, hanem tömegközlekedési eszközökön, plázákban, edzőtermekben, repülőtereken és kávézókban is megjelennek óriásképernyőkön. Együttműködés indult olyan cégekkel, mint a Westfield Malls vagy a Rockbot, így TikTok-videók és #TikTokMadeMeBuyIt kampányok a való világ utcasarkain is elérhetővé válnak. Ez sokkal közvetlenebbé, és a fizikai vásárlás helyszínein is impulzusvásárlásra ösztönzővé teszi a TikTok Shop termékeket.

Az Amazon, Walmart és TikTok friss lépései jól jelzik: az e-kereskedelmi piac épp most alakul át radikálisan. Automatizáció és mesterséges intelligencia, visszacsatolási rendszerek átdolgozása, valamint az online jelenlét fizikai terekbe való kiterjesztése mind-mind a cégek gyors alkalmazkodását és a vevők még komplexebb, de kényelmesebb kiszolgálását célozzák. A következő hónapokban és években ezek a trendek teljesen új normákat és elvárásokat teremtenek az online és offline vásárlási élményben.

Itt az ideje, hogy elkezdjen keresni a Helium 10 eszközcsomaggal

Igényelje személyre szabott ajánlatát még ma!

Exit mobile version