Site icon TechAddikt

[TESZT][PC] Control – szürreális kalandozás kinetikus erőbevetéssel

Tudjuk, ha Remedy nevével fémjelzett játék kerül az asztalra, vagy inkább az általunk birtokolt (lehetőleg) gaming PC SSD-jére, akkor bizony minőségi termékből meríthetünk élvezetet. Control teszt, PC platformon.

A Remedy olyan címekkel domborított a múltban, mint a Max Payne-széria, az Alan Wake, vagy épp a formabontó kategóriát és stílust feszegető Quantum Break. Mindegyik egy kisebbfajta remekmű a maga nemében, kiváltképp mi a szerkesztőségben a Max Payne-t sírjuk vissza a mai napig; olyan atmoszférája, súlya, dramaturgiája az elmúlt nagyjából 15 évben egyetlen játéknak sem volt.

A Control is szakít a hagyományokkal. Mármint az olyan klisés hagyományokkal, hogy „végy egy fegyvert, aztán lődözz, haladj előre, főboss a szintek végén, aztán jóestét.” Itt teljesen más a tematika és a séma, bár a jól megszokott linearitás némi sandbox-jelleggel azért jelen van.

Dióhéjban, spoilerezés nélkül a sztori annyi, hogy egy elhagyatott, ám nagyon is élőflórás irodaházban felruház minket egy felsőbb hatalom (?) természetfeletti erőkkel, és fegyver helyett ezeket a képességeinket egybegyúrva haladunk párhuzamosan a storyline-nal. Szobáról-szobára, bonyolult helyszínek és persze a mellékelt, még átláthatatlanabb térkép alapján.

Népszerű fegyvere, vagy inkább fegyverkompatibilis megoldás a Controlban a telekinézis: mozgatunk, falhoz csapunk és irányítunk mindenféle ellent, legyen az kiismerhetlen és beazonosíthatatlan valami, valaki. Ki tudja.

Eddig talán sosem látott fizikamodellezést kapunk a Control-ban, lenyűgöző szituációk jelennek meg. S mindezt annyira pörgősen, annyira realisztikus képi világgal, hogy az állunk le is esett jónéhányszor.

Persze a vizuális orgazmusnak ára van, ami nyilván egy PC esetében a masszív hardveres hátteret jelenti. Most az ideális konfiguráció fejtegetésébe nem fogunk belemenni, elég az hozzá, hogy mindenképp – ha tehetjük – HDR támogatású. 4K UHD felbontású monitorral jelenítsük meg a látványt. Ez már önmagában is sejteti, hogy kell a vas a Control feneke alá, de ha az a vas megvan, bizony bő szavatosságú játékélményben lesz részünk.

Filmszerű, a legfrissebb DirectX-et messzemenőkig és végletekig kihasználó grafika, fenomenális GFX-szel és effektezéssel. HDR-ben olyannyira élethűek a fény-árnyék viszonyok, hogy ténylegesen képes érzéki csalódást okozni a Control, főként ha az éjszaka kellős közepén ülünk neki a taskek és questek teljesítésének.

A játékok teszteléséhez, és a cikkek elkészítéséhez a Techaddikt.hu Acer eszközöket használ.

Exit mobile version