Site icon TechAddikt

[TESZT][PC] Hot Wheels Unleashed – egy kevés nosztalgia

Lehetséges, hogy a Hot Wheels kisautók ma is olyan népszerűek, mint régen, de az biztos, hogy gyermekkorunkban ezek voltak a LEGO-szettek mellett a legtrendibb játékok (persze a Matchbox-ok mellett). Tekintettel arra, hogy a Hot Wheels márka ismertségét szinte minden fogyasztói demográfiai csoportban erősnek találjuk, meglepő, hogy az IP elsősorban alacsony minőségű versenyautókra és egy (bevallottan kiváló) Forza DLC-re szorult vissza. A Hot Wheels Unleashed a fejlesztő Milestone kísérlete arra, hogy még jobban erősítse a brandet, és ez nagyrészt sikerül is.

A Hot Wheels Unleashed teljes mértékben a kis léptékének szenteli magát. A játék pályái egy effektíve nagy helyszínen helyezkednek el, mint például a Basement, a College Campus és a Skate Park, és minden terület tele van olyan részletekkel, amelyek eladják a pályák és az autók miniatűr méretét. A helyszínek azonban nem csak egy-egy pályának adnak otthont. Mindegyikhez több különböző hosszúságú pálya tartozik, amelyek a helyszín különböző részein haladnak keresztül, így a versenyek elkerülhetik, hogy ismétlődővé vagy vizuálisan banálissá váljanak. Annak ellenére, hogy a játék pályái hétköznapi tárgyak, például szellőzők, asztalok és padlók között helyezkednek el, a Hot Wheels Unleashed egy kicsit a játékosság felé is hajlik a mágneses pályadarabokkal, amelyek lehetővé teszik, hogy az autók fejjel lefelé haladjanak.

Maguk az autók is gyönyörűek. Felmerült az elején szerkesztőségünkben, hogy a járműveket modernizálják, vagy úgy alakítják ki, hogy inkább valósághű, működő gépeknek tűnjenek, de nem ez a helyzet. A játék vizuális stílusa kiemeli az eredeti játékok műanyagjait és fémjeit. Minden egyes autó hűen utánozza a valós Hot Wheels modelleket, és a gyűjtők élvezni fogják, hogy minden egyes modell megjeleníti az eredeti kiadásra vonatkozó információkat. Az is rendkívül kielégítő, hogy a Hot Wheels Unleashed a különböző autótípusok jelentős választékát képviseli, és tényleg mindenki számára van valami. Az induláskor 66 autó szerepel a játékban, és a kollekcióban megtalálhatóak a valósághű autók, a popkultúra olyan járgányai, mint a Ninja Turtles furgonja és a Batmobil, valamint olyan újdonságok, mint egy tank, egy kenyérpirító vagy egy dinoszaurusz autó. Engem személy szerint nem fog meggyőzni, hogy egy nagy, bolondos hotdogautón kívül bármit is vezessek, de nagyszerű, hogy az emberek ragaszkodhatnak az élethűbb járgányokhoz, ha úgy döntenek.

A különböző járműmodellek unlock-ja az egyik aprócska negatív észrevétel a játékkal kapcsolatban. Erre csak két lehetőség van; a játékosok vagy játékbeli valutával vásárolhatnak autókat, vagy loot-boxokban szerezhetik meg őket. Az első lehetőség elméletileg jó, de egyszerre csak néhány autó áll rendelkezésre, és ezek közel sem váltakoznak elég gyakran. Szép dolog, ha egy menő jármű megjelenik a boltban, de nagyrészt eredménytelen várni valami konkrétumra. Alternatívaként a loot boxok a loot boxok. Szórakoztató kinyitni őket, de lehetetlen egy adott modellt megcélozni. A loot boxok előnye, hogy a készpénzzel való megvásárlásuk nem opció, és remélem, ez a jövőben is így marad. Bár élveztem az izgalmat, hogy olyan autókhoz jutottam, amelyekért egyébként nem biztos, hogy szándékosan dolgoztam volna, az viszont bosszant, hogy nem tudok proaktívan tenni semmit, hogy a legjobban vágyott járművekért dolgozzak.

Az autógyűjtéssel kapcsolatos kisebb panaszokat félretéve, a Hot Wheels Unleashedben a tényleges versenyzés szilárdnak tűnik. A tempó várhatóan gyors, és az autó fizikája lehetővé teszi a szilárd lökdösődést anélkül, hogy a dolgok túlságosan kicsúsznának az irányítás alól. Meglepett, hogy mennyire viszonylag egyszerű a versenyzés. Az autóknak van egy boost funkciója, ami drifteléssel feltöltődik, bizonyos pályákon vannak veszélyforrások, és bizonyos pályák bizonyos részein vannak boost-padok, de nagyjából ennyi. A játék azzal különbözteti meg magát a legtöbb más árkád autóversenyzőtől, hogy mellőzi a fegyvereket és egyéb powerupokat. Megjegyzem, hogy a gumiszalagok az én ízlésemnek egy kicsit erősek, de ez inkább ízlés kérdése, mint hiba.

Ahogy az a Hot Wheels márka esetében várható, a testreszabhatóság hatalmas vonzerőt jelent ebben a játékban. A pályaszerkesztő teljes körű, és lehetővé teszi a játékosok számára, hogy hajlítsák, csavarják és bővítsék a pályadarabokat, hogy megépítsék álmaik pályáit. Az alapjátékban már elég sok pálya és variáció van, de ez a szerkesztő nagyszerű azoknak a játékosoknak, akik valami újat keresnek, vagy el akarják ütni az időt, hogy megnézzék, mit tudnak tervezni. A játékosok által készített pályák rugalmassága, amelyeket a játékosok online is megoszthatnak, üdítő; bár tökéletesen lehetséges szoros, versenyképes pályákat készíteni, vitathatatlanul szórakoztatóbb a lehető legfurcsább, legkaotikusabb szakaszokat elkészíteni és végigversenyezni rajtuk. Az egyik kedvencem a semmi más, mint a boostok és a keresztbe-kasul ugrások. Versenyképesen kiegyensúlyozott? Nem. Jó móka egy szemeteskocsit választani, és mindenkit körbe-körbe lökni? Sajnos vagy nem sajnos – a válasz: igen!

A testreszabás a pályaszerkesztőn túl az autókra és a pincére is kiterjed. Ha a 66 autóból álló induló szett nem elég változatos, a játékosok testre szabhatják az egyes járművek színeit és grafikáját. Ez közel sem olyan teljes körű, mint az olyan játékokban található szerkesztők, mint a Forza Horizon, de bevallom, hogy a legjobban kinéző autóval nevezni egy online meccsre vitathatatlanul fontosabbnak éreztem, mint ténylegesen megnyerni a versenyt. Míg az egyedi festések manapság eléggé megszokottak az autóversenyzős játékokban, az alagsori területet inkább meglepetésnek találtam. A helyszín teljesen testreszabható, és a játékosok a falak és a lépcsők, a székletek és a csecsebecsék anyagát és dizájnját is kicserélhetik. Néhány ilyen testreszabási lehetőség látszólag nem szolgál célt, de mivel a játékosok pályákat építhetnek az egyéni pincéjükben, az általános hangulat fantasztikus kiegészítője lehet az online megosztott pályáknak. Ez egy szórakoztató kiegészítés, és azt kívánom, bárcsak a többi elérhető pálya beállításait is testre szabhatnám. Szégyenkezés nélkül dobnék ki némi pénzt egy DLC csomagra is, amely lehetővé tenné, hogy prémium mozgó elemeket, például háziállatokat vagy embereket is beillesszek a pályáim területére.

Exit mobile version