Site icon TechAddikt

[TESZT][PS4] Assetto Corsa – jobb később, mint soha

Nyomokban bár, de az Assetto Corsa is megfertőződött a riválisa, a Project CARS vírusával: halasztást halasztás követett, alapvetően a konzolos kiadás esetében, hiszen PC-re már 2014 végén megjelent az autós versengés. A konzolos változat viszont itt-ott elmarad a PC-s eredetitől, és talán pont ott, ahol az a legjobban fájhat.

A Kunos Simulazioni játéka 2014 decemberében kellemes élményt nyújtott, de közben egy hasonló, nagyobb hype-ot kapott cím is kijött, mégpedig a Project CARS. Igaz, a Corsa kicsit hiányos tartalommal jött, de 2016-ra már eléggé feltelt a zsákja (bár ez a Project CARS-ról is elmondható).

Az olasz fejlesztők között már régóta nem a Milestone az éllovas: a Kunos inkább ritkábban szól nagyobbat; tíz év alatt mindössze öt játékot hoztak ki. A PC-s kiadás esetében – hasonlóan a Codemasters DiRT Rally-jához – Early Access segítségével vették figyelembe a vásárlók véleményét. Ezt konzolon viszont nem tudták kivitelezni, így egy picit a sötétben tapogatóztak. Emiatt is volt több halasztás az 505 Games által kiadott Assetto Corsának tán?

Karriermód? Van: bár egy picit fárasztó lett a kivitelezése (éremgyűjtögetés, hogy a következő kategóriába lépjünk), a gondolat, hogy az alapautónk, az Abarth 500 (ezzel is biccentve a múltba: 2009-ben pont ezzel az autóval foglalkozó szimuláció csinált a Kunos) nemsokára egy életveszélyes aszfaltszaggatóra lesz lecserélve. Szerencsénkre az AI nem ostoba. Ha gyorsabbak vagyunk az egyenesen, igyekeznek helyet hagyni nekünk, és ők sem nagyon tervezik a mi verdánk kibilliárdozását a sikánban. A nehézségi szint továbbra is az easy és az alien között állítható, de az ellenfelek autójának típusát (azonos osztály, vagy ugyanaz a modell pl.), azok számát (amit itt bizony limitáltak, erről még később beszélek!), de még a hőmérsékletet is belőhetjük (eső mintha nem lenne?).

Természetesen a vezetési segítségek is bekapcsolhatóak a kuplungtól kezdve a sérülés mennyiségén át a gumi kopásáig is. Így a kocavezetők is mehetnek a győzelemért.
A játék konzolos portja nem lett rossz.

A kezelőfelület nekem kifejezetten tetszett! Jól átdolgozták ezt, de a betűtípus… kicsit furcsa, de jobb, mintha Comic Sansot használtak volna. A konzolos kiadásban a field of view állítható 50 és 60 fok  között (hogy-hogy csak ennyit?), a HUD-ot módosíthatjuk, hogy mennyire legyen teljes (nincs/minimális/teljes opciók vannak), meg van egy színfilter is. Post-processing állítás? Naná: alap, kiterjesztett, sport, fekete-fehér és szépia – aki retrót akar, menjen szépiával.

A portban mintha lenne screen tearing. Jaj, jaj. Ez azért feltűnő lehet majd, ha például egy kormánnyal profin nekiülünk: megyünk az élen, de bezavar az élménybe a képtörés

A framerate viszonylag stabilnak tűnik, bár valahogy a Project CARS erősebbnek érződik ezen a téren, pláne, ha a Game of the Year kiadást vetem össze az Assetto Corsával. Ellenben a fizika, az mintha verné nem csak a Slightly Mad játékát, hanem a Gran Turismo Sport ellen is felveheti a kesztyűt. Igaz, a látottak alapján nem lehet még korrekt módon dönteni, de novemberben meglátjuk, mire képes a Polyphony a Kunos és a Slightly Mad alkotása ellen…

Az Assetto Corsa limitált konzolon. Hiába a több tartalom az alap PC kiadással szemben, csak 16 autó lehet egyszerre a pályán. Na már most, PC-n ez 32 volt anno, és ez online is hasonlóan azt a számot hozta maximumként. A másik tényező, ami még érdekes lehet, az a privát lobbik hiánya. Ebben máris vért veszít az online komponens, mert tegyük fel, egy nagyobb banda ülne össze versenyezni, az nem fog menni úgy, ha 16-nál többen vagyunk.

Az átdolgozott kezelőfelület, a több tartalom, illetve a becsületes kidolgozás miatt (mondjuk Hungaroring, az nincs!) a játék minden autós szimulátor-rajongónak ajánlott vétel, ha nem rendelkezik a PC-s változattal, ám kicsit vissza lett fogva az online részlegén. Emiatt lép vissza nyolcról hét és fél pontra. Mégis, ez nem lett rossz. Most a Gran Turismo Sporton van a sor!

A teszthez a játékot a Magnew biztosította.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Exit mobile version