Sosem volt egyszerűbb bicajra pattanni, mint manapság, hiszen a kormányok mindent megtesznek azért, hogy tisztább legyen a városok levegője, hétköznapi dologgá vált a kerékpármegosztás, és európaiak milliói bicikliznek a munkahelyükre, vagy pusztán a sport és kikapcsolódás kedvéért.
Csakhogy az autósok és kerékpárosok közti kommunikáció még mindig nehézkes, mert a bicikliseknek el kell engedniük a kormányt az irányjelzéshez vagy ahhoz, hogy megköszönjenek valamit. Az Európai Bizottság Traffic Safety Basic Facts című tanulmánya szerint évente mintegy 2000 kerékpáros veszti életét az európai utakon.
Éppen ezért a ‘Share The Road’ kampány keretében a Ford elkészíttette az Emoji Dzseki prototípusát. Ez az egyedi – egyelőre nem megvásárolható – ruhadarab azt mutatja be, miként oldható a feszültség az utakon, ha a kerékpárosok könnyebben és egyértelműbben tudják jelezni szándékaikat és érzéseiket az autósok felé.
Az Emoji Dzseki
Az emojik több mint 20 éve jelentek meg, és ma már úgy tekintünk rájuk, mint a digitális világ első nyelvére. Tanulságos dolog, hogy az első “Emoji Trend Felmérés” szerint a legtöbb ember szívesebben fejezi ki érzéseit emojik révén, mint egy telefonhívással.
A Ford által kifejlesztett dzseki hátán egy LED panel található, amin a következők jeleníthetők meg:
- A három emoji egyike
 - Nyilak
 - Veszély jelzése
 
A kerékpáros a három emoji, az irányjelzések és a veszélyjelzés aktiválásához a kerékpár kormányán elhelyezett, vezeték nélküli távkapcsolót használja.
“Az emojik immár alapvető részét képezik a nyelvhasználatnak. Akár arckifejezések, humor vagy szarkazmus kifejezésére használják őket, szerves módon hozzátartoznak azon képességünkhöz, hogy gyorsan és érzékletesen közöljük mondanivalónkat. Ez a dzseki, ami a Ford ‘Share the Road’ kezdeményezésének égisze alatt készült el, lehetővé teszi a kerékpárosok számára, hogy kifejezzék érzéseiket, szándékaikat, és fontos érzelmi kapcsolódást hoz létre köztük és a többi közlekedő között.” – mondta el Dr. Neil Cohn PhD, a holland Tilburg Egyetem kommunikáció-kogníció tanszékének adjunktusa
Share The Road
A Ford ‘Share The Road’ kampányának célja harmóniát teremteni a különböző közlekedők között, hangsúlyozva a vállalat meggyőződését, hogy mindenki javát szolgálja, ha egyre több ember számára válik lehetővé a biztonságos kerékpározás – különösebb rövidebb utak megtételére.
A Ford létrehozott egy díjnyertes virtuálisvalóság-szimulációt, aminek segítségével az autósok és a kerékpárosok jobban átélhetik, milyen kihívásokkal szembesül a másik fél az utakon . A ‘WheelSwap’ szimulációban az autósok és kerékpárosok megtapasztalhatják, hogy ők maguk is milyen figyelmetlenek tudnak lenni, súlyosabb esetben pedig akár hajmeresztően, sőt akár halálosan gondatlanul is viselkednek. Az első felmérések szerint a program majdnem összes részvevője úgy nyilatkozott, hogy változtat majd a közlekedési szokásain.
                
		




![[TESZT][PC] Hell is Us Deluxe – posztapokaliptikus traumák](https://www.techaddikt.hu/kepek/hell-is-us-deluxe-teszt-pc-3-180x135.jpg)
![[TESZT][PS5] Robocop: Rogue City – Unfinished Business – igazán erős, nosztalgikus hangulat](https://www.techaddikt.hu/kepek/robocop-rogue-city-unfinished-business-pc-teszt-techaddikt-6-180x135.jpg)
![[TESZT][PC] Robocop: Rogue City – Unfinished Business – tovább bővülnek a lehetőségek](https://www.techaddikt.hu/kepek/robocop-rogue-city-unfinished-business-pc-teszt-techaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT][iOS] Disney Solitaire – a klasszikus kártyajáték, varázslatos Disney hangulattal](https://www.techaddikt.hu/kepek/disney-solitaire-ios-teszt-techaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT][PC] Monster Energy Supercross 25: The Official Video Game – új magasságokban a műfaj?](https://www.techaddikt.hu/kepek/Monster-Energy-Supercross-25–The-Official-Video-Game-PC-teszt-180x135.jpg)






































