TechAddikt Hírek Elon Musk radikális változásokat jelentett be az X hirdetési rendszerében

Elon Musk radikális változásokat jelentett be az X hirdetési rendszerében

Az X (korábban Twitter) platformján jelentős átalakításokat vezet be Elon Musk, amelyek alapjaiban érintik a hirdetők lehetőségeit és költségeit. A cég vezetője bejelentette: a jövőben a hirdetések ára attól függ majd, mennyi helyet foglalnak el a képernyőn. Ez azt jelenti, hogy a nagyobb, látványosabb reklámokért a hirdetőknek mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk, míg a kisebb, kevésbé tolakodó hirdetések olcsóbbak lesznek. Musk szerint ezzel a lépéssel szeretnék visszaszorítani a teljes képernyős, zavaró reklámokat, amelyek egyre több felhasználói panaszt váltottak ki az utóbbi időszakban.

Az elmúlt hónapokban a felhasználók egyre gyakrabban panaszkodtak arra, hogy a videós és képes hirdetések szinte ellepték a platformot, gyakran az egész mobilkijelzőt elfoglalva. A hagyományos, 16:9-es képarányú reklámokat szinte teljesen kiszorították a magasabb, 1.91:1 arányú hirdetések és a karusszel formátumok. Az új díjszabási rendszer célja, hogy ezek arányát csökkentse, és a vizuálisan kevésbé tolakodó hirdetések felé terelje a hirdetőket.

A változások azonban nem érnek véget a méretalapú árazással. Musk egy másik újítást is bevezet: szombattól kezdve tilos lesz hashtageket használni a hirdetésekben. A döntést Musk azzal indokolta, hogy a hashtagek szerinte esztétikailag zavaróak, és már korábban is bírálta a platform bizonyos, szerinte elavult elemeit. Bár a hashtagek népszerűsége csökkenőben van, a tiltás így is jelentős változás, hiszen maga a Twitter tette világszerte ismertté ezt a formátumot.

Egyelőre nem világos, hogy a tiltás érinti-e a fizetős, úgynevezett „Hashmoji” elemeket is, amelyeket nagyvállalatok – például az Apple – szoktak használni kiemelt kampányaikban. Erre a kérdésre várhatóan a közeljövőben, például az iPhone 17 bemutatója környékén érkezhet válasz.

Az X célja, hogy a platform hirdetési felülete rendezettebbé és kevésbé tolakodóvá váljon. Hogy a hirdetők miként reagálnak a pixelenként árazott reklámokra és a hashtag-tilalomra, az a következő hónapokban derül ki. Az azonban biztos, hogy a platform változási üteme továbbra sem lassul.