A University of Michigan mesterséges intelligenciára, robotikára és autonóm mobilitásra irányuló kutatásait nagymértékben felgyorsíthatja a Toyota Kutatóintézete által tett, 22 millió dolláros kezdeti beruházásra vonatkozó szándéknyilatkozat, jelentette be Gill Pratt, a TRI elnök-vezérigazgatója az egyetem tanári kara előtt tartott beszédében.
A kutatási együttműködést útjára bocsátó beruházás a jövőben az autonóm közlekedésre és a fejlett robotikai projektekre összpontosít majd.
„A Toyota régóta folytat példa értékű munkakapcsolatot a Michigan-i egyetemmel. Izgatottan terjesztjük ki együttműködésünket a mesterséges intelligenciára, ami lehetővé teszi számunkra, hogy összetett mobilitási kérdések megoldásán dolgozzunk. Alig várjuk, hogy a Michigan-i egyetem kutatóival és diákjaival együttműködve olyan új, intelligens technológiákat fejlesszünk ki, amelyek segítségével biztonságosabban, takarékosabban utazhatunk. Emellett prioritásként kezeljük, hogy a mobilitási technológiák előnyeit kiterjesszük az idősek és különleges igényű személyek otthoni ellátására és támogatására” – fogalmaz Pratt.
A megállapodás értelmében a TRI négy év alatt összesen 22 millió dollárral támogatja az intézet és az U-M közötti kutatási együttműködést a fejlett menetbiztonság, a partner robotika és beltéri mobilitás, az autonóm mobilitás, a diáktanulás, valamint a sokszínűség terén. A TRI a közelmúltban jelentette be, hogy megnyílt új Ann Arbor-i kutatólétesítménye (TRI-ANN) valamint hogy autonóm mobilitási kutatásaikat a Michigan-i egyetem két alkalmazásba vett robotikai professzora, Ryan Eustice és Edwin Olson segíti. Részmunkaidőben mindkét kutató megtartotta állását a Michigan-i egyetemen. A TRI-ANN a TRI harmadik létesítménye: az első kettő Stanford közelében, Palo Altóban, valamint az MIT szomszédságában, Cambridge-ben működik. A TRI az egyetem és a térség széles spektrumú – ezen belül is a végső cél: a teljesen autonóm gépkocsik megvalósulása felé mutató, magas szintű vezetőtámogató rendszerek megjelenéséhez és elterjedéséhez köthető tudományos területeken mutatott – kvalitásai miatt döntött Ann Arbor mellett. Emellett a TRI két régóta fennálló Toyota műszaki központhoz is közel lesz. Az együttműködést a Toyota erőteljes, aktív Ann Arbor-i közösségi jelenléte alapozza meg. Az itt működő két Toyota műszaki központ régóta dolgozik együtt a Michigani egyetemmel az összekapcsolt járművek és a biztonsági kutatások terén. A Toyota társalapítója az egyetem Mobilitási átalakítási központjának (Mobility Transformation Center, MTC): ez az interdiszciplináris kutatási és fejlesztési kezdeményezés az összekapcsolt, autonóm járművek kereskedelmileg is életképes ökoszisztémájának alapjait igyekszik megteremteni.
A MTC üzemeltetésében működik az Mcity: egy 13 hektáros területen elterülő, egyedülálló miniváros, amely biztonságos, kontrollált környezetként lehetővé teszi a kutatók számára a folyamatosan fejlődő járműtechnológiák gyors és hatékony tesztelését. Ezen túlmenően a Toyota együttműködési biztonsági kutató központja (Collaborative Safety Research Center) főtámogatóként segíti a Michigani egyetem közlekedéstudományi kutatóintézetében (U-M Transportation Research Institute, UMTRI) zajló fejlett biztonságtechnológiai kutatásokat.
„Az U-M laboratóriumaiban a robotok észlelési képességeinek határait feszegetve igyekszünk lehetővé tenni, hogy minél részletesebben tudják értelmezni környezetüket. A TRI lehetővé teszi számunkra, hogy tudományos felfedezéseinket valós termékeken alkalmazhassuk” – emeli ki Eustice, az U-M docense.
„A TRI az autonóm mobilitási kérdések megválaszolása során felhasználhatja laboratóriumunk komplex viselkedések (például más járművek szándékának előrejelzése azok viselkedése alapján) terén végzett kutatásainak eredményeit” – teszi hozzá Olson, az U-M docense.
Az együttműködés a robotika eredményeit felhasználva lehetővé teszi, hogy a partnerek a legkülönfélébb módokon javítsák az emberi életminőséget.
„A Michigani egyetem munkatársai az intézmény ipari és kormányzati partnereivel szorosan együttműködve forradalmasítják a csatlakoztatott, automatizált és önjáró járműveket, és ezzel nagyságrendekkel biztonságosabbá és gazdaságosabbá tehetik az utas- és áruszállítást. A Toyotával ápolt, folyamatosan bővülő együttműködésünk még inkább felgyorsítja a folyamatot, elősegítve a végső cél elérését” – hangsúlyozza S. Jack Hu, az egyetem kutatásokért felelős alelnöke.
A megállapodás keretében az U-M a mobilitás, a biztonság és a háztartási robotika terén felmerülő kihívások megoldására irányuló javaslatokat vár az egyetem oktatóitól.
„Az U-M évtizedek óta táplálja gondolatokkal és szakértőkkel az autóipari kutatás-fejlesztés tágabb értelemben vett ökoszisztémáját. A jövőben szeretnénk minél szorosabban együttműködni a Toyotával, hogy együtt globális hatással bíró innovációk új korszakát vezethessük be.” – emeli ki Alec Gallimore, az egyetem dékánja.
 
                 
 
		




![[TESZT][PC] Hell is Us Deluxe – posztapokaliptikus traumák](https://www.techaddikt.hu/kepek/hell-is-us-deluxe-teszt-pc-3-180x135.jpg)
![[TESZT][PS5] Robocop: Rogue City – Unfinished Business – igazán erős, nosztalgikus hangulat](https://www.techaddikt.hu/kepek/robocop-rogue-city-unfinished-business-pc-teszt-techaddikt-6-180x135.jpg)
![[TESZT][PC] Robocop: Rogue City – Unfinished Business – tovább bővülnek a lehetőségek](https://www.techaddikt.hu/kepek/robocop-rogue-city-unfinished-business-pc-teszt-techaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT][iOS] Disney Solitaire – a klasszikus kártyajáték, varázslatos Disney hangulattal](https://www.techaddikt.hu/kepek/disney-solitaire-ios-teszt-techaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT][PC] Monster Energy Supercross 25: The Official Video Game – új magasságokban a műfaj?](https://www.techaddikt.hu/kepek/Monster-Energy-Supercross-25–The-Official-Video-Game-PC-teszt-180x135.jpg)






































