TechAddikt Hírek Fujitsu: a digitalizációt és a távmunkát támogató technológiai infrastruktúra

Fujitsu: a digitalizációt és a távmunkát támogató technológiai infrastruktúra

Az elmúlt hetek és hónapok próbára tettek minket anyagi értelemben és a magánéletünkben egyaránt. Sokunknak otthon kellett maradnia, és otthonról kellett dolgoznia.

Az iskolák és az óvodák bezártak, csakúgy, mint a boltok és éttermek többsége. Karantén, kijárási tilalom és közösségi távolságtartás gondoskodott róla, hogy elszigetelődjünk a külvilágtól. Az édesanyák és az édesapák lettek saját gyermekeik tanítói, tanárai.

A sok negatívum ellenére ennek voltak előnyei is. Az emberek közötti hihetetlen szolidaritás és összefogás mellett bolygónk is fellélegezhetett, és végre pihenhetett egy kicsit.

Mindannyian megtanultuk jobban értékelni az egészségünket, és soha nem látott lehetőség nyílt arra, hogy javítsuk a munkakörülményeket az egészségügyi dolgozók, az ápolók és az egyéb, társadalmi szempontból kiemelten fontos pozíciók betöltői számára.

A magánszemélyek, az iskolák és számos vállalat is megismerte és megtanulta értékelni a digitalizáció előnyeit.

Digitális technológia és a munkaerő átalakítása

Sok szó esik arról, hogy visszatérhet-e az élet valaha a normál kerékvágásba. Vegyük például a munkavégzés módját. A virtuális megbeszélések és a dokumentummegosztási lehetőségek révén évek óta produktívabban dolgozhatunk.

Ám ezeket a lehetőségeket eddig nem használtuk ki maradéktalanul. Az elmúlt hónapok viszont mindannyiunkat rákényszerítettek arra, hogy ezen változtassunk.

Akár azt is gondolhatnánk, hogy a világszerte kihirdetett kijárási korlátozások lelassították a digitális átalakulás ütemét. És sokan azt is megkérdőjelezték, hogy vajon most van-e itt az ideje a változtatásoknak.

A kérdés maga kézenfekvő, de a valóságban ennek pont az ellenkezője történt. A világjárvány idején megmutatkozott, hogy milyen mértékben támaszkodik a társadalom a technológiára.

A társadalom információéhsége miatt erősödött a kereslet az online médiatartalmak iránt. Exponenciálisan megnőtt a távmunkások száma. A streaming- és videókonferencia-képességek hirtelen a versenyelőny megőrzésének kritikus üzleti előfeltételévé váltak.

A visszaállással párhuzamosan helyreállni képes infrastruktúra 

Mindannyiunknak magabiztosan kell szembenéznünk ezekkel a nehéz időkkel, és emberközpontúan kell kezelnünk a világ megváltozott igényeit. A vállalatoknak továbbra is gondoskodniuk kell munkavállalóik biztonságáról azzal, hogy biztosítják számukra a hatékony és eredményes otthoni munkavégzés lehetőségét.

De a munkaerő sikeres digitális átalakulása és a távmunka támogatása csak az érem egyik – jobban szem előtt lévő – oldala. Emellett a digitális átalakulás nyomán keletkező rengeteg adattal is meg kell küzdeni. Ez alapjaiban formálja át a vállalati működést, és iparágtól függetlenül hatással van a világ minden vállalatára és fogyasztójára.

Az adatok állnak a digitális átalakulás középpontjában, és az adatok tartják fenn a digitalizációs folyamat vérkeringését. Napjainkban a vállalatok az adatok segítségével javítják az ügyfélélményt, lépnek be új üzleti területekre, illetve fokozzák munkavállalóik és folyamataik produktivitását a versenyelőny szerzése érdekében. A digitalizáció az üzleti és a magánélet folyamatait minden részletükben átszövi.

Sok forrás szerint a világ adatainak 90%-a az elmúlt néhány évben keletkezett. Az elemzők előrejelzései szerint 2025-ig exponenciális adattömeg-növekedés várható. De még sokat kell tennünk azért, hogy ki tudjuk aknázni az adatokban rejlő lehetőségeket.

A feltételezések szerint mindössze az adatok 1%-át dolgozzuk fel és használjuk valamilyen cselekvésre. Jó lenne, ha nagyobb arányban lennénk képesek erre. Ennek a fontos lépésnek a végrehajtásához olyan IT-infrastruktúrára van szükség, amely segíti a cég adatvezérelt vállalattá való átalakulását.

Innováció az adatközpontú világban 

A digitális átalakulás célja a front-end végfelhasználók igényeinek (pl. agilitás, felhasználói élmény stb.) kiszolgálása. Természetes, hogy az átalakulás megvalósításához mindez elengedhetetlen.

De az, hogy sikerül-e mindezt az ügyfelek és a felhasználók számára biztosítani, attól függ, mi történik a kulisszák mögött. A szervezet adatainak maradéktalan hasznosítására alkalmas, megfelelő infrastruktúra kialakítása kritikus sikertényező.

Természetesen minden szervezet infrastruktúra-követelményei egyediek – nem létezik egyetlen üdvözítő megoldás. A Fujitsunál azonban kezdettől fogva úgy fejlesztjük FUJITSU PRIMERGY rendszereinket, hogy segíteni tudjunk az ügyfeleknek óriási adattömegük mozgatásában, tárolásában és feldolgozásában.

A PRIMERGY termékcsaláddal napjaink hibrid informatikájához szeretnénk stabil alapokat teremteni olyan nagy teljesítményű és rugalmas megoldásokkal, amelyek közül – mérettől és iparágtól függetlenül – minden vállalat kiválaszthatja az adott feladathoz megfelelőt.

A PRIMERGY szervercsalád legújabb modellje a PRIMERGY RX4770 M6. Ez a négyfoglalatos x86-os rendszer 3U méretben kínál rendkívüli skálázhatóságot és rengeteg új funkciót a gyorsabb üzleti elemzések és a kritikus feladatok támogatásához (a memórialapú adatbázisoktól és a HPC-től kezdve az adatanalitikán át az MI-ig és a GPU-szintű adatbázis-gyorsításig).

Az új, 3. generációs Intel® Xeon® Scalable processzorokkal és a Intel® Optane™ perzisztens memóriával dolgozó rendszer kiváló eredményeket produkál a nagy teljesítményigényű alkalmazásoknál.

A perzisztens memória az IT-átalakulást felpörgetve, minden korábbinál gyorsabb analitikai képességekkel elégíti ki az adatközpontú világ igényeit. Az új generációs, nemfelejtő memória 3200 MT/s sebességgel támogatja a gyorsabb DDR4 modulokat, és lehetővé teszi az adatok minden eddiginél gyorsabb tárolását, mozgatását és feldolgozását – alacsonyabb összköltséggel.

A digitális átalakulást támogató backend-infrastruktúra 

Az adatok felhasználása teljesen átformálja munkánkat és magénéletünket. Mindegy, hogy milyen iparágról beszélünk, a vállalatok világszerte adatok segítségével alakítják át működésüket, javítják reagálókészségüket, az általuk nyújtott ügyfélélményt, és vezetnek be új üzleti modelleket.

Napjaink gazdasága jelentős mértékben adatokra támaszkodik, és ez a függőség csak erősödni fog a jövőben, ha a vállalatok ellátási láncuk minden pontján tovább gyűjtik, katalogizálják és hasznosítják az adatokat. Az elmúlt hetekben és hónapokban ráadásul arról is meggyőződhettünk, hogy a távoli munkavégzés képessége fontosabb, mint valaha.

Ha az üzletileg kritikus folyamatok támogatására, az adatok maradéktalan hasznosítására és az irodaival azonos hatékonyságú otthoni munkavégzés megvalósítására keres megoldást, a PRIMERGY RX4770 M6 a tökéletes választás.