TechAddikt Hírek Fujitsu: Co-creation, azaz közösen gondolkodva

Fujitsu: Co-creation, azaz közösen gondolkodva

Akadnak a jelenben olyan informatikai divatszavak, mint például a dolgok internete (IoT), a digitális transzformáció, a mesterséges intelligencia (AI), vagy akár a felhőmegoldások. Ezek persze nem feltétlenül a vállalatok tényleges igényeit szolgálják ki, viszont a vezetők leginkább közös digitális alkotásra vágynak – áll a Computerworld cikkében. A publikációt változtatás nélkül közöljük le.

A Fujitsu tavaly nyáron kinevezett kelet-európai vezetője, Dariusz Kwieciński, aki a magyar mellett a lengyel, cseh, szlovák piacokért felel, e négy országnak a digitális átalakulás felé megtett lépéseiről nyilatkozott a Computerworldnek.

Computerworld: Mint a Fujitsu Kelet-Európáért felelő vezetője hogyan értékeli a régió vállalatainak a digitalizáció terén elért eredményeit? Jól teljesítünk az emberközpontú innováció és a közös digitális alkotás terén?

Dariusz Kwieciński: Jelenleg a mesterséges intelligencia, a dolgok internete (IoT), a digitális transzformáció és a felhőmegoldások állnak a szalagcímekben. Mi azonban az ügyfelek igényeire koncentrálunk. A közös digitális alkotás érdekében külső partnerekkel is együttműködünk archiválási, mentési, privát- és hibrid felhős, vagy akár az alapoktól induló vadonatúj digitalizációs megoldások kialakításában. Gyakorta megesik, hogy bár nagyon ígéretes megbeszéléseket folytatunk cégvezetőkkel például a mesterséges intelligenciáról, a digitális átalakulásról vagy az IoT-ról, a gyakorlatban azonban nem ilyen magasröptű elképzeléseket kell megvalósítani, vagyis szakadék tátong a teoretikus elgondolások és az üzleti gyakorlat között. A mi feladatunk ezekben a helyzetekben, hogy áthidaljuk a szakadékot a felsővezetők elgondolásai és a tényleges igények között. Dobozmozgatás helyett a Fujitsu konzultációs, megoldásközpontú megközelítést alkalmaz. Ez képezi a közös digitális alkotás és az emberközpontú innováció alapját, amellyel személyre szabott szolgáltatásokat nyújtunk ügyfeleinknek. Néha mi, máskor a partnerek irányítanak, ám végső soron az a fontos, hogy megtaláljuk a megoldást, és az ügyfelek elégedettek legyenek.

CW: Milyen különbségek és hasonlóságok fedezhetők fel a régió négy országában a digitális átalakulást illetően? Melyek az erősségeink és a gyengeségeink?

DK: Sok a hasonlóság. Hasonlóak a viselkedésmintázatok, a hangnem, a megközelítés és jelenleg a politikai irányvonal is hasonló. Ennek megvan az az előnye, hogy a bevált gyakorlatokat könnyebb átemelni egyik országból a másikba. Jó példa erre a referenciák megosztása, hiszen eurószázmilliók takaríthatóak meg a már bevált, megbízható megoldás átvételével.

Persze vannak hátrányok is. Egyrészt osztoznunk kell az erőforrásokon, ami a gyakorlatban sokszor azt jelenti, hogy a hatékonyabban működő támogató csapatokat át kell csoportosítanunk a régió egyik országából a másikba. Az ügyfelek ezt rendszerint pozitívumként értékelik, de természetesen gyakori elvárás, hogy a támogató csapat beszélje a helyi nyelvet. Lengyelországban egészséges egyensúlyban van a köz- és az üzleti szféra. Véleményem szerint Csehország a legfejlettebb piac, félúton Nyugat- és Kelet-Európa között; élen jár a Nyugaton és a skandináv országokban már jól ismert felhőmegoldások és a digitalizáció terén, miközben Kelet-Európa többi országa e tekintetben még gyerekcipőben jár.

CW: Hogyan lehetne javítani a térség országainak versenyképességét a digitalizációval? Miben látja a legnagyobb lehetőségeket?

DK: Hét megoldási szintet magában foglaló kínálatunk mind a négy országban elérhető, bár egyes országok ebben, mások abban erősebbek, viszont nemzetközi csapatunk négy ország referenciáit, legjobb gyakorlatait tudja felmutatni. Nem csupán a képzésekről beszélek, hanem a szakemberek közötti tudásátadásról is, amelyre – a digitális transzformációt is beleértve – a pénzügyi és távközlési szolgáltatók, gyártóvállalatok a legfogékonyabbak.

És hogy mit tartok a legnagyobb potenciálnak? Nos, az egyes megoldáselemek kombinációjában látom a legnagyobb lehetőséget. A Fujitsu nem csupán innovatív, a digitális együttműködésben gondolkodó vállalat, hanem egyúttal olyan szállító is, amely konkrét alkalmazásokat tud letenni az asztalra a privát felhőktől a hiperkonvergens infrastruktúrán, a rendszertámogatáson, mentésen és archiváláson keresztül az IT-biztonságig, egyes esetekben az üzleti intelligenciáig és a többszállítós kiszolgálásig.

Forrás: Computerworld

Cikk backlink: https://computerworld.hu/uzlet/co-creation-kozosen-gondolkodva-244482.html