TechAddikt Hardver Lenovo Jövőbeli elképzeléseit ismertette a Lenovo

Jövőbeli elképzeléseit ismertette a Lenovo

A Lenovo a közelmúltban a Lenovo Tech World rendezvényen, a vállalat első globális technológiai eseményén több új terméket jelentett be; valamint számos olyan, áttörést jelentő termékkoncepciót mutatott be, amelyek megváltoztatják majd annak a módját, ahogy az emberek kapcsolatba kerülnek a technológiával.

lenovo_tech_world_2015_techaddikt

„A Lenovo Tech World az innováció ünnepe volt a világ néhány legjelentősebb technológiai vezetőjének, partnereinknek és beszállítóinknak, és ami mindennél fontosabb számunkra, rajongóinknak és vásárlóinknak a részvételével,” mondta Yang Yuanqing, a Lenovo elnöke és vezérigazgatója. „A Lenovo kivételes helyzetben van az iparágban, mivel képesek vagyunk a lenyűgöző felhasználói élmény kialakításához és a valódi felhasználói igények kielégítéséhez szükséges eszközök, technológiák és infrastruktúra szállítására. Ráadásul folyamatos kommunikációt folytatunk rajongóinkkal arról, hogy miképpen fejleszthetjük tovább közösen a termékeinket. Ők a mi partnereink a jövő technológiájának alakításában. Innovációt valósítunk meg, ahogy most itt is tapasztalható, hogy problémákat oldjunk meg és választ kínáljunk a kihívásokra, amelyekkel vásárlóink szembesülnek. Összehozzuk a hardvert, szoftvert és szolgáltatásokat a felhasználói élmény fokozása érdekében. Ez a mi víziónk, és itt ma némi ízelítőt adtunk a Lenovónál folyó innováció következő hullámáról.”

Az idén megjelenő termékek bejelentésén túlmenően a Lenovo ugyancsak betekintést nyújtott három kutatási és technológiai projektjébe. Ezek a koncepciók jól demonstrálják azt a jelenlegi innovatív szemléletet, amely magában hordozza a technológia jövőbeli megváltoztatásának ígéretét.

Vonzóak az okosórák rendkívüli kényelmi szolgáltatásaiknak köszönhetően, azonban kis méretük miatt gondot okoz az azonnali értesítéseken túl további információkat megjeleníteni rajtuk. A Lenovo válasza a kihívásra a Magic View okosóra koncepció, amely az első lépés az okosórák használhatóbbá tétele irányába. A Magic View az első okosóra, amely két kijelzővel rendelkezik. A második kijelző megszünteti a fő kijelző fizikai méreteiből adódó korlátozásokat. Optikai tükrözés segítségével egy virtuális képet állít elő, lehetővé téve a felhasználóknak, hogy az óralapi kijelző méreténél több mint 20-szor nagyobb virtuális kijelzőn tekintsék meg az információkat. Ily módon térképen navigálhatnak, fotókat vagy videókat nézhetnek meg, amire a mai okosórákon nincs lehetőségük. A Lenovo neves technológiai partnerekkel működött együtt, továbbá saját lapkát tervezett az alkatrészek teljesítményromlás nélküli miniatürizálására.

A Smart Cast elnevezésű termék koncepció bemutatásával a Lenovo ismertette az okostelefonok használhatóbbá, PC-szerűvé tételére kidolgozott megoldását is. Mivel a mai okostelefonok csak korlátozottan alkalmasak tartalomfogyasztásra, a Smart Cast paradigmaváltást hajt végre azáltal, hogy egy beépített lézerprojektorral, infravörös mozgásérzékelővel és nagyteljesítményű algoritmusokkal ellátott okostelefont ad a felhasználók kezébe. A technológiák első ízben megvalósított ilyen kombinációja az interakció új világát nyitja meg: a felhasználók egy nagyméretű virtuális érintőképernyőt vetíthetnek egy asztalra, virtuális billentyűzeten gépelhetnek, és irodai alkalmazásokkal dolgozhatnak (számológép, rajzoló és jegyzetkészítő program, sőt még szerkesztéseket is végezhetnek a Microsoft PowerPoint-ban). Kizárólag a projektor segítségével szobájuk falát mozivászonná alakíthatják át videók megtekintéséhez, prezentációk bemutatásához, sőt akár a Fruit Ninja-hoz hasonló játékok játszásához, amelyeket kézmozdulatokkal vezérelhetnek az asztalon. Videochatelés közben lehetőségük van tartalmakat a falra vetíteni, miközben az okostelefon képernyőjén egyidejűleg más tartalmat tekintenek meg.

A Tech World-ön az ismert zongorista Lang Lang demonstrálta a Smart Cast képességeit: miközben a művész a The Entertianer feldolgozását játszotta a virtuális billentyűzeten, az okostelefon projektora a zenemű kottáját jelenítette meg.

Ugyancsak bemutatta a Lenovo a Smart Shoes nevű koncepciót, amely a felhő lehetőségeinek kihasználásával köti össze új módon a hardvereket, szoftvereket és alkalmazásokat. A Smart Shoes megjeleníti kijelzőjén használója hangulatát, nyomon követi és elemzi a fittségi adatokat, a szívverés ütemét és a kalóriafogyasztást, továbbá térképekkel és útvonaltervvel segíti az eligazodást. A Smart Shoes koncepció jól illeszkedik a Lenovo IoT felhő stratégiájába, amelynek célja egy nyílt SDK platformot, többféle terület szakértőit tömörítő innovációs inkubátort, okos eszközöket, ellátási láncokat és erőteljes backend felhő infrastruktúrát tartalmazó ökoszisztéma felépítése.

A mobil eszközök és vásárlói élmények az egyéni igényekhez igazítva

Ahogy az eszközök egyre személyesebbé válnak, a Motorola Mobility bejelentette, hogy a Moto Maker, a Motorola egyedi kialakítású okostelefonok készítésére szolgáló, exkluzív online dizájn stúdiója immár Kínában is elérhető. A mai naptól a kínai vásárlók bejelentkezhetnek a Motomaker.com webhelyre, és megtervezhetik saját Moto X mobiljukat. Ez a bejelentés jól illusztrálja azt a trendet, hogy az új modellek miképpen változtatják meg a vásárlók és a márkák interakciójának a módját annak érdekében, hogy olyan egyedi kialakítású eszközök készüljenek, amellyel kizárólag a vásárló rendelkezik.

A Lenovo 2014-ben jelentette be egy különálló vállalat, a ShenQi megalapítását, amely egy internet alapú üzleti modell szerint kezdte meg működését áprilisban Kínában. A ShenQi a szoftverek és hardverek integrációjára fókuszál annak érdekében, hogy egyedi felhasználói élményt alakítson ki, és az okos otthon ökoszisztémát támogató IoT termékeket dolgozzon ki. A vállalat viselhető eszközöket, valamint az okos szállításhoz és okos irodához szánt termékeket fog fejleszteni.

A Tech World-ön a ShenQi számos iránymutató terméket mutatott be, többek között egy szuper karcsú külső akkumulátort, élelmiszereket, például csokoládét és nagypontosságú objektumokat nyomtató 3D-printereket, valamint egy Wi-Fi alapú okos otthon vezérlő rendszert. A vállalat ugyancsak folytat kutatásokat olyan ígéretes területeken, mint a robotok és a pilóta nélküli légi járművek.

A specializáltabb eszközök megjelenésével a Lenovo szintén készít eszközöket az üzleti felhasználók egyedi igényeinek kielégítésére. A vállalat bejelentette az új ThinkPad 10 tabletet, amely magasabb szintre emeli a szakemberek tablethasználatát. A táblagép tartalmazza a nagyobb pontosságú új ThinkPad Pen Pro tollat, és vállalati szintű biztonságot nyújt a hatékonyabb adatvédelem érdekében.

A hardver továbbfejlesztésekkel egyidejűleg a Lenovo és partnerei felhasználó központú szoftvermegoldások kifejlesztésén dolgoznak, különösen az alternatív adatbevitel – hang, érintőképernyő technológia és toll – területén.

A Lenovo a Microsoft-tal való szoros együttműködés eredményeképpen bejelentette és bemutatta a Cortana-t és a REACHit-et. A Cortana egy digitális személyi asszisztens, amely a Windows 10-et futtató PC-ken, tableteken és okostelefonokon lesz elérhető, és lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy természetes beszéddel vagy szöveggel kezdeményezzék műveletek elindítását. A REACHit kiterjeszti a Cortana keresési lehetőségeit a nem Microsoft alapú szolgáltatásokra. Egy REACHit fiók létrehozása után a felhasználók egy helyről végezhetnek kereséseket a Google Drive, Dropbox, Box és OneDrive felhős tárolóhelyeken, valamint távoli PC-ken és tableteken. E mélyreható, exkluzív platformintegráció révén a Cortana sokkal nagyobb információhalmazban végezhet kereséseket, teljesen új szintre emelve ezzel a szövegekben történő keresést, és a felhasználóknak a legátfogóbb, legzökkenőmentesebb és legtermészetesebb módját kínálja ahhoz, hogy megtalálják a kívánt digitális tartalmakat.

Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója csatlakozott Yuanqing-hez, hogy beszélgessenek a Windows 10 által nyújtott új funkciókról, arról, hogy a vásárlóknak milyen előnyei származnak majd a Windows szolgáltatásként való használatából, a minden eszközön futó univerzális alkalmazásokról, valamint a fejlesztők lehetőségeiről.

A Lenovo erős és hosszú távú partneri kapcsolatot épített ki iparágvezető vállalatokkal, köztük az Intel-lel annak érdekében, hogy új technológiai megoldásokat fejlesszen ki. A természetes emberi kommunikáció elemei, a kézmozdulatok, a beszéd és az arckifejezések egyre inkább életképes adatbeviteli módszerré válnak, és az Intel jelentős munkát végzett ezen a területen az Intel RealSense kamerák és szoftver kifejlesztésével.

Az Intel RealSense kamerák opcionális alkotóelemei számos Lenovo eszköznek, köztük laptopoknak és AIO asztali rendszereknek. Lehetővé teszik a számítógépekkel való párbeszéd új módjait a játékokban, a szórakoztató, videokonferencia és tartalomkészítő alkalmazásokban, valamint biztosítják a jelszó nélküli belépést Windows-ba. Brian Krzanich, az Intel vezérigazgatója Yuanqing-gal együtt mutatta be a következő generációs Intel RealSense kamerát, amelyet kifejezetten tabletekhez és mobilokhoz fejlesztettek ki. Háromdimenziós szkennelési képességekkel látja el a mobil eszközöket kedvező áron, továbbá jól használható mélységi információkat tartalmazó fotók és videók készítéséhez, kiterjesztett valóság alkalmazásokhoz és játékokhoz. Krzanich ugyancsak beszélt az Intel azon szándékáról, hogy az Intel RealSense technológiát meghonosítsa az olyan, elterjedőben lévő eszközökben, mint a robotok, drónok, viselhető berendezések és a dolgok internetének készülékei.

Ahogy a gép-ember kommunikáció egyre intelligensebbé válik, a Baidu vezérigazgatója, Robin Li a mesterséges intelligencia fejlesztésének élvonalába pozícionálja vállalatát. A Tech World-ön három egyedülálló projektet ismertetett, amelyek a big data és az úgynevezett mély tanulás erejét használják az eszközök következő generációjához szánt szoftverek és alkalmazások fejlesztéséhez. Li bemutatta, hogy a Baidu Minwa nevű szuperszámítógépe miképpen segíti a pénzügyi szervezeteket a mélyebb elemzések elvégzésében és a vállalat fordító alkalmazása hogyan ültet át a felhasználó anyanyelvére egy idegen nyelven íródott menüt mondatonkénti, nem pedig szavankénti fordítással. Ugyancsak bemutatta a Baidu kép- és beszédfelismerő szoftverét, amely jól használható egy sor mindennapos szituációban, például megkereshetjük vele, hogy hol vásárolhatjuk meg azt a ruhát, amelyet egy fotón visel valaki.

Miközben a Tech World megismertette a világgal a Lenovo jövőbeli termékeit, egyúttal a betetőzése volt a Lenovo egy évtizede tartó, többoldalú átalakulásának. A vállalat nemrégiben ünnepelte az IBM PC üzletága megvásárlásának tizedik évfordulóját, és drámai mértékben változott ahhoz képest, amikor még kizárólag PC-gyártással foglalkozott. Ez a legelső akvizíció indította el a Lenovót a 46 milliárd dolláros bevételű, vezető technológiai vállalattá válás útján: ma az egyike a világ legjelentősebb fogyasztói elektronikai gyártóinak. A hatalmas fejlődés növekedést generált a szerverek és okostelefonok területén is, aminek komoly lökést adott a Motorola Mobility és az IBM X86-os szerver üzletágának 2014-ben történt megvásárlása.

Ennek a stratégiai átalakulásnak a fémjelzésére a Lenovo a Tech World-ön bemutatta új logóját, amely személyesebb, vonzóbb és vásárlócentrikusabb jelleget ölt, tükrözi a Lenovo vállalati arculatát, az akvizíciókból eredő gazdag örökségét és az innováció iránti elkötelezettségét.