Napjainkban a digitális szolgáltatások minőségén áll vagy bukik az autók sikere. A Toyota és a Lexus ezért radikálisan átdolgozta fedélzeti szórakoztató- és tájékoztatórendszerét, és azokat rövid időn belül szinte a teljes termékpalettán bevezeti.
A világ meghatározó ügyfél-elégedettségi felmérései évek óta ugyanazt mutatják: az autóvásárlók számára napjainkban mindennél fontosabb a fedélzeti infotainment-rendszer minősége, a legtöbb autógyártó azonban képtelen megfelelni ezeknek az elvárásoknak. Felismerve, hogy a hagyományos autóipari megoldások nem képesek lépést tartani az új generációs követelményekkel, a Toyota úgy döntött, teljesen új alapokra helyezi járműveinek szórakoztató- és tájékoztatórendszereit, és az innovatív technológiát a lehető legrövidebb időn belül bevezeti.
Az első modellek máris megkapták ezt az új generációs technológiát: a 2022-es modellévi Toyota Tundra után a szintén új generációs Lexus NX is ezt a rendszert alkalmazza, ahogy a most piacra lépő bZ4X elektromos crossoverben is ez az új rendszer fogadja az ügyfeleket. A Toyota tájékoztatása szerint három éven belül 20 típusban jelenik meg az új technológia – ilyen gyorsan, és ilyen széles körben még soha egyetlen infotainment-rendszert nem vezetett be az autógyártó: normális esetben kétszer ennyi időbe telne a paradigmaváltás, ami jól jelzi, hogy mennyire komolyan veszi ügyfelei elvárásait a Toyota.
Az új generációs rendszer leegyszerűsített menüstruktúrájával és kifinomult megjelenésével ösztönös felhasználói élményt, gyorsan kiismerhető kezelhetőséget ígér. A továbbiakban pedig a vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA) jóvoltából folyamatosan, gyakorlatilag valós időben finomíthatók a meglévő funkciók, illetve vezethetők be vadonatúj szolgáltatások. Ehhez a rendszerhez kapcsolódóan a hagyományos indítókulcs is feleslegessé válik majd a Toyota és Lexus gépkocsikban: helyette saját mobiltelefonjával nyithatja és zárhatja autóját a felhasználó. Az új rendszer a jármű helyett egy felhő alapú adatbázisban tárolhatja a felhasználói beállításokat, a kedvenc rádiócsatornáktól kezdve az ülések pozíciójáig, így autócsere (vagy autóbérlés) esetén nem kell ismételten bajlódni a paraméterek személyre szabásával.
Ehhez kapcsolódóan a Toyota és Lexus gépkocsik a Mapbox szolgáltatásait alkalmazva emelik új szintre a fedélzeti navigációs rendszerek funkcionalitását és ügyfélbarát jellegét. A Mapbox térképadatbázist kifejezetten a Toyota-csoport új generációs multimédiás rendszereinek adottságaihoz optimalizálták. Magától értetődően ez az alrendszer is támogatja a vezeték nélküli szoftverfrissítést, így a felhasználók mindig a létező legújabb generációs navigációs megoldás előnyeit élvezhetik, pontosan úgy, mintha okostelefonjukat használnák navigálásra, épp csak az autó nagyméretű, integrált kijelzőjén keresztül, a többi fedélzeti rendszerrel tökéletesen összehangolva.





![[TESZT][PC] Hell is Us Deluxe – posztapokaliptikus traumák](https://www.techaddikt.hu/kepek/hell-is-us-deluxe-teszt-pc-3-180x135.jpg)
![[TESZT][PS5] Robocop: Rogue City – Unfinished Business – igazán erős, nosztalgikus hangulat](https://www.techaddikt.hu/kepek/robocop-rogue-city-unfinished-business-pc-teszt-techaddikt-6-180x135.jpg)
![[TESZT][PC] Robocop: Rogue City – Unfinished Business – tovább bővülnek a lehetőségek](https://www.techaddikt.hu/kepek/robocop-rogue-city-unfinished-business-pc-teszt-techaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT][iOS] Disney Solitaire – a klasszikus kártyajáték, varázslatos Disney hangulattal](https://www.techaddikt.hu/kepek/disney-solitaire-ios-teszt-techaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT][PC] Monster Energy Supercross 25: The Official Video Game – új magasságokban a műfaj?](https://www.techaddikt.hu/kepek/Monster-Energy-Supercross-25–The-Official-Video-Game-PC-teszt-180x135.jpg)






































