TechAddikt Tesztek PC játékteszt Construction Simulator – vegytiszta építkezés

[TESZT][PC] Construction Simulator – vegytiszta építkezés

Mint a legtöbb gyereknek, nekem is a Tonka teherautók voltak a legjobb dolog a világon, amikor a korom egy számjegyű volt. Imádtam nézni Bob az építőmester és a Mighty Machines című filmet, miközben a nehézgépes játékok képzeletbeli flottája mellettem volt. Életem legjobb napjai, azt hiszem. A lényeg az, hogy van valami megbabonázó ezeknek a nagy fémdaraboknak a vezetésében. Az Astragon Entertainment új soft rebootja, a Construction Simulator ezt az élményt kívánja nyújtani, a súlyos fejsérülés veszélye nélkül.

Akárcsak egy betonnal feltöltött alapot, én is több órát öltem eddig ebbe a címbe. Szilárd építkezés, de ráférne néhány simítás, hogy pont jó legyen. A Construction Simulator nehézgépek széles választékát kínálja, amelyek felett átvehetjük az irányítást. A szerény kavicstömörítőktől a toronymagas darukig rengeteg különböző eszköz van itt a munkához. Ennek ellenére viszonylag könnyű mindegyiket kezelni, és a szimulátor mechanikája leginkább félig realisztikusnak mondható.

Munkavédelmi sisakot fel!

Annak ellenére, hogy egyértelműen PC-n játszottam, úgy érzem, hogy a szimulátor legjobban kontrollerrel játszható. A különböző gombkiosztások kontroller használatakor előre meghatározottak, és nem lehet őket megváltoztatni, így a lehető legegyszerűbbé téve az élményt. Nekem egyáltalán nem volt gondom a gombkiosztásokkal. Azt mondanám, hogy elég jól illeszkednek, ha egyszer belejöttél az egészbe.

A több vezérlőponttal rendelkező gépeket, például a darukat mindkét botkormánnyal lehet irányítani. Egy daru példáján keresztül a bal botkormány lendíti a gémkarját, és vezeti a sínt, amelyhez a kampó csatlakozik. Ezután a jobb bot emeli és süllyeszti magát a kampót. Ha egyszer már profin tudja használni a botokat együttesen, akkor szinte második természetévé válik a gépek irányítása. Ennek ellenére néha egy kicsit túl gyorsnak találtam a mozdulatokat, például amikor a permetezővel betont öntöttem, de különösen, amikor a vezetési mechanikáról volt szó.

A fent említett leírásom, miszerint a Construction Simulator félig realisztikus mechanikával rendelkezik, a szimulátor különböző részein is érvényesül, és ez alól a vezetés sem kivétel.

Bár a Construction Simulator határozottan nem veszi fel a versenyt az American Truck Simulator/Euro Truck Simulator 2 vagy a SnowRunner játékokkal, a különböző címek tapasztalatai között nyilvánvaló átfedések vannak. Mindegyik a maga módján kínálja a nagy gépek vezetését, így nincs egyértelmű “győztes” közöttük. Valamelyest hasonlóan teljesítenek, de mindannyian nagyon különböző használati forgatókönyvekre összpontosítanak.

Dömperek, teherautók: minden, ami kell

A többi szimulátor alapvető vezetési mechanikája meglehetősen feszes, személyes kedvencem a SnowRunner részletgazdag fizikai rendszere. Az SCS testvér teherautó-szimulátorai szintén remekül utánozzák a közúti kamionos vezetés érzését. A Construction Simulator azonban egyikhez sem hasonlít.

Amikor egy építkezésen próbáljuk átvágni magunkat a földön, vagy akár csak a városi utcákon zötykölődő anyagokat, a fizika langyosnak tűnik. Nem rosszak, de nem olyan feszesek és kifinomultak, mint reméltem volna. Hasonló problémáim vannak a Farming Simulator-sorozattal is, ahol szintén állandóan úton-útfélen kell közlekedni, anélkül, hogy bármelyik esetben is különösebben gazdag élményt nyújtana.

A Construction Simulator-ban az anyagok és gépek szállítása az élmény nagy részét képezi. Mégis, furcsának találom a teherautókat kanyarodáskor és fékezéskor, különösen akkor, ha teljesen aszfaltozott utakon vezetünk normálisan. Szó sincs arról, hogy egy néhány tonnás teherautót könnyedén driftelhetnék, mintha egy átalakított tuningautó lenne. A vezérlőbemeneteket kanyarodáskor kicsit túl érzékenynek érzem, és nincs mód az értékeik megváltoztatására. Arról nem is beszélve, hogy a vezetést nehezíti a hihetetlenül lassan haladó AI forgalom.

Terepen, különösen az olyan gépekkel, mint a buldózerek, a fizika még mindig túl laposnak tűnik. A SnowRunner egész dizájnja az off-road kezelhetőségre épül, és megmutatja, mennyire részletesen lehet egy ilyen rendszert megvalósítani. Itt nem érzem úgy, hogy néhány gép masszív kerekei és lánctalpai megfelelően kezelnék az építkezések egyenetlen felületeit.

Nem vagyok benne biztos, hogy ez csak a szimulátor fizikamotorjának korlátozása, vagy ez egy tervezési döntés. Akárhogy is, ez nem rontja az általános élményt, de a szimulátor “szimulációs” aspektusát csökkenti.

Tereprendezés

Az általam említett “egyszerűsített” mechanika továbbra is jelen van, amikor a Construction Simulator a munkákat kezeli. A szimulátorban sok a kézben tartott kéz. Ahelyett, hogy szabadon tehetnénk olyan dolgokat, mint a föld mozgatása és a tárgyak felemelése, és bárhová elhelyezhetnénk őket, a Construction Simulatorban előre meghatározott helyeket találunk ezeknek a dolgoknak.

Nem önthetsz betont oda, ahová csak akarsz. Azt sem teheted meg, hogy daruval felemelsz egy tárgyat, és ott pihenteted, ahol akarod. Mindig látni fogsz egy körvonalat, amely jelzi, hogy hova kell valamit elhelyezni. Csak homályosan kell a körvonalhoz igazítanod, majd megnyomni a gombot, hogy az csak úgy bepattanjon a tökéletes pozícióba.

Az olyan ömlesztett anyagok esetében, mint a föld, a kavics vagy a beton, ha véletlenül a határoló zónán kívülre öntöd őket, nem jár büntetés. Nem is kell visszamenned és feltakarítanod. Igazából semmiért sem jár büntetés. Sőt, ha a munka egy aspektusa elkészült, a jelenet gyorsan kijavítja a furcsaságokat, hogy úgy nézzen ki, ahogyan annak lennie kell.

Játékkalapács és játékszögek

Nos, ez rossz dolog? Nos, ez attól függ, hogy ki játszik. A fiatalabb vagy alkalmi szimulátoros játékosok számára ez a segítség nagy előny lehet. Mindenesetre ez a játék kevésbé gyilkos, mint a SnowRunner, amely büszke arra, hogy minden lépésnél számolnod kell a tetteid következményeivel.

A tapasztaltabb játékosok számára azonban az a tény, hogy ez a segítség többnyire elkerülhetetlen, felhígíthatja a játékélményt. Nem kapsz külön jutalmat az ultrapontosságért, és az időzítésedet nem követik, így nyugodtan elvégezhetsz egy-egy feladatot. Akár egyszerre több munkát is elvállalhatsz. Összességében az egész élmény olyan, mintha a játék azt mondaná, hogy “csinálj, amit akarsz”.

Ismétlem, ez nem mindenkinek fog nem tetszeni, de megváltoztatja a jutalom érzését. Egy munka végére érve inkább úgy érzed, mintha egy ellenőrző listáról húznád ki a dolgokat, nem pedig úgy, mintha tényleg végig kellett volna dolgoznod a végéig. Még azoknál a feladatoknál is, amelyekben egész házakat kell felépítened, kevésbé érzed úgy, hogy te építetted a házat, inkább úgy, mintha néhány LEGO-darabot raktál volna össze, amelyeket már előre kiválasztottak neked.

A munka elvégezve

Az Építőipari szimulátor nagyon is az iparág gépi aspektusára összpontosít, nem pedig az építkezés folyamatainak utánzására. Ez nem olyan, mint a House Flipper, ahol a saját kezedbe adhatod az alkotásaidat, hogy valóban a sajátoddá tedd, és nem is olyan, mint a Farming Simulator, ahol még a térképet is tetszésed szerint terraformálhatod.

Ez egy nagyon áramvonalas, szanált és automatizált élmény, ami olyan, mintha inkább te irányítanád a dolgokat, minthogy a semmiből építenéd fel az egészet. Attól függően, hogy valójában mit keresel, ez vagy eldöntheti, vagy megtörheti számodra az élményt.

Mindent összevetve még mindig nem mondhatom, hogy nem éreztem jól magam a Construction Simulatorral. Bár lehet, hogy nem nyújt teljesen gyakorlatias élményt, ez nem jelenti azt, hogy csak úgy átcsúszol rajta. Különösen az olyan nagy munkáknál, mint az új épületek építése, egy jó darabig ugyanazon az építkezésen fogsz dolgozni. Az első nagyobb építkezésemnél két teljes órámba telt, mire befejeztem a forgatókönyvet.

Az anyagok megvásárlása, a kereskedőktől az építkezés helyszínére való szállítása, a gépek megfelelő pozícióba helyezése, a tárgyak felemelése a pótkocsikról az építkezés helyére, és minden, ami a kettő között van, rengeteg műveletet kell elvégezni egy-egy munka során.

Minden a játékélményért

Ahogy építed a gépparkodat, és új küldetéseket vállalsz, a térkép is változik, hogy tükrözze, mit építettél. A parkok építésétől kezdve a garázsok építésén át az utak javításáig és új épületek felhúzásáig, a Construction Simulator még mindig képes az építőipar sok különböző aspektusát lefedni, annak ellenére, hogy nem egy teljesen szűkszavú csomag.

Bár ráférne némi csiszolás, hogy igazán csillogjon, a Construction Simulator viszonylag szilárd eszköztárat kínál a játékélményhez, amely a többi nagynevű szimulátorhoz illeszkedik, ha a pihentető hangulatról van szó.

A viszonylag monoton feladatok elvégzése számomra terápiás hatású volt, főleg, hogy egy szép country zene szólt, ami igazán megalapozta a megfelelő hangulatot. Arról nem is beszélve, hogy a grafikája elég jó, remek fényhatásokat, szilárd textúrákat és sok környezeti részletet kínál.

Az Építőipari szimulátorral való játék biztosan nem teszi lehetővé, hogy holnap egy valódi építkezésen dolgozhass, de tisztességesen érzékelteti az építők életének lényegét. Bár ez nem jelent jelentős előrelépést a sorozat korábbi részeihez képest, de legalább megbízható élményt nyújt.

ÉRTÉKELÉS
Történet, cselekmény
84 %
Grafika
85 %
Hangulat
85 %
Szavatosság
83 %
Ár-érték arány
83 %
Előző cikkLexus: másfél év, és búcsút inthetünk a kormánykeréknek
Következő cikkMár hidrogénnel főznek a Toyota kísérleti jövővárosában
teszt-pc-construction-simulator-vegytiszta-epitkezesTeljesen realisztikus szimulációt kapunk, remek grafikával és hangeffektekkel.