Különösen nagy öröm, ha autós játékot tesztelhetünk – kiváltképp, ha szimulátorról van szó. Mint ismeretes, testvérportálunk, az Autóaddikt.hu révén számtalan éles bevetést vezénylünk le különféle versenypályákon, „hús-vér” nagyteljesítményű autók volánjai mögött ülve, hallgatva az instruktor utasításait. Így egyértelmű, hogy van tényleges összehasonlítási alapunk, ha hasonló helyzetbe kerülünk egy-egy szimuláció révén. Most a Dirt 4 következik, alapos mustrával.
Nemrégiben a Porsche Hungaria által prezentált sajtónapon hajtottuk a Hungaroring kanyarjaiban az aktuális modellportfóliót, abból is a nagyteljesítményű variációk sokaságát – kedvencünk az Audi R8 mellett az A5 volt. Utána külhonban a Porsche aktualitásait vizsgáltuk testközelből pálya- és hagyományosabb terepkörülmények közt – épp ideális pillanatban érkezett szerkesztőségünkhöz a Dirt 4 tesztpéldánya. Benzingőztől átitatva, még szinte a kormány szorításától remegő kézzel szálltunk be a Playseat-be, hogy kiélezett helyzeteket villanthassunk a Dirt 4 kapcsán.
A nagysikerű Colin McRae-sorozat leszármazottja a Dirt széria. Ismérve, hogy a lehető legjobb szimulációs elemeket hordozza magában, néha már-már játszhatatlan megközelítésekkel. Pont egy autós sajtótájékoztatón sikerült rábírnunk egy igen tapasztalt ex-ralipilótát arra, hogy az ott felállított szimulátorral (Dirt 3) tegyen meg pár kört a kedvünkért, és vázolja utána a véleményét. Érdekes módon ő azt mondta, hogy jó-jó, de azért a valóság igencsak másmilyen. Pedig a szimulátor egy X-Y tengelyen minden irányba mozgó kabinnal felvértezett gépezet volt, teljes látómezőt lefedő monitorokkal, hű élményvisszaadással.
No de mindegy is, nyilván fejlődött azóta a széria, s a Dirt 4 meghozza az elvártat – majd a ralis kollégának bemutatjuk élesben, belehuppanhat a PlaySeat-be, és hajrá – beszámolunk majd erről is hamarosan.
A Dirt 4 egyik legnagyobb pozitívuma a fizika, illetve annak lemodellezése. Végre az autók normálisan törnek, nincs liszenszmegkötés – a legkisebb koccanás is végzetes lehet. Persze ehhez szimulátormódot kell választanunk (létezik Gamer és Simulation) – nyilván előbbi az árkádjelleget célozza, utóbbival viszont el lehet karistolni rendesen, jó sokáig. Tekintve az aprólékos beállításokat minden egyes competition előtt, vagy akár a részletgazdagságot figyelembe véve.
Tehát akik nevetségesen egyszerű, majdhogynem NFS-jellegű flippergolyópattogás-szerű vezetési élményt akarnak, azok ne a Dirt 4-ben keresgéljék életük értelmét. Viszont aki egy kicsit is konyít a vezetéshez, illetve keresi a kihívást, annak mindenféleképpen a Dirt 4 a legjobb választások egyike. Ugyanakkor a szimulációs mód sem olyan észveszejtően nehéz, mint a Dirt Rally spinoffban, ebből kifolyólag jobban is játszható az egész globálisan. Jobban, és élménytelibben.
Természetesen játszhatunk karriert – ez a legélvezetesebb nyilván. Itt nyílik mód pénzkeresésre is, karakterfejlesztésre, valamint később a csapatunkat is növeszthetjük.
Külön tetszetős, hogy a szponzorok matricáját az autónkra ragasztva nem csupán optikai látványelemmel ruházzuk fel a kocsit, hanem a bevételek is növekednek látványosan – amennyiben elmélyítjük a kapcsolatrendszert, amely elsősorban a sikeres eredményzárásoknak köszönhető.
A Dirt 4 egy kimondottan tetszetős, remekül testreszabható autós szimulációs játékká avanzsált, rendben kijavították a fejlesztők a korábbi, apróbb-nagyobb gyermekbetegségeket. Nem véletlenül hoztuk fel példaként néhány sorral feljebb a Colin McRae-irányvonalat, úgy tűnik, a Dirt 4-nem sikerült visszahoznia azt, amelyet a korábbi hardcore játékosok elvártak.
Aki tehát a poros, sáros, göröngyös utakon való versenyzést részesíti előnyben, annak kötelező választás lehet a Dirt 4. Viszont azoknak is ajánljuk, akik effektíve szeretik a szimulációkat, mivel a klasszikus értelemben vett ralizás mellett pályaautózásra is nyílik mód, lehetőség (innen a párhuzam a cikk elején). S persze ne feledjük: Playseat kötelező hozzá!
Autós szimulációs játéktesztjeinkhez a Playseat rendszereit használjuk.
Tesztünk elkészítéséhez Acer Predator 17 X gamer notebookot használtunk.
 
                 
 
		




![[TESZT][PC] Hell is Us Deluxe – posztapokaliptikus traumák](https://www.techaddikt.hu/kepek/hell-is-us-deluxe-teszt-pc-3-180x135.jpg)
![[TESZT][PS5] Robocop: Rogue City – Unfinished Business – igazán erős, nosztalgikus hangulat](https://www.techaddikt.hu/kepek/robocop-rogue-city-unfinished-business-pc-teszt-techaddikt-6-180x135.jpg)
![[TESZT][PC] Robocop: Rogue City – Unfinished Business – tovább bővülnek a lehetőségek](https://www.techaddikt.hu/kepek/robocop-rogue-city-unfinished-business-pc-teszt-techaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT][iOS] Disney Solitaire – a klasszikus kártyajáték, varázslatos Disney hangulattal](https://www.techaddikt.hu/kepek/disney-solitaire-ios-teszt-techaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT][PC] Monster Energy Supercross 25: The Official Video Game – új magasságokban a műfaj?](https://www.techaddikt.hu/kepek/Monster-Energy-Supercross-25–The-Official-Video-Game-PC-teszt-180x135.jpg)









































![[TESZT][PC] Hell is Us Deluxe – posztapokaliptikus traumák](https://www.techaddikt.hu/kepek/hell-is-us-deluxe-teszt-pc-3-238x178.jpg)
![[TESZT][PC] Robocop: Rogue City – Unfinished Business – tovább bővülnek a lehetőségek](https://www.techaddikt.hu/kepek/robocop-rogue-city-unfinished-business-pc-teszt-techaddikt-1-238x178.jpg)
![[TESZT][PC] Monster Energy Supercross 25: The Official Video Game – új magasságokban a műfaj?](https://www.techaddikt.hu/kepek/Monster-Energy-Supercross-25–The-Official-Video-Game-PC-teszt-238x178.jpg)
![[TESZT][PC] Avowed – Pillars of Eternity változatos kihívásokat ígér](https://www.techaddikt.hu/kepek/avowed-teszt-pc-tecjaddikt-2-238x178.jpg)
![[TESZT][PC] Kingdom Come: Deliverance II – történetmesélés felső fokon](https://www.techaddikt.hu/kepek/kingdom-come-deliverance-ii-teszt-techaddikt-14-238x178.jpg)
![[TESZT][PC] Indiana Jones and the Great Circle – ebből a sztoriból akár filmet is forgathattak volna](https://www.techaddikt.hu/kepek/indian-jones-and-the-great-circle-pc-teszt-techaddikt-9-238x178.jpg)