TechAddikt Tesztek PC játékteszt Metro Exodus – vissza az alagútrendszerbe

[TESZT][PC] Metro Exodus – vissza az alagútrendszerbe

Ha egy játék sikeresen meg tud újulni, az sosem jelent hátrányt. A Metro Exodus pontosan ilyen: több óra játékidő elteltével is izgalmas, szórakoztató. És ami a legfontosabb: remekül játszható. Metro Exodus teszt, PC platformon.

Fontos, hogy egy adott játék szavatossága ne csak pár órát tartson, hiszen a súlyos ezresek kiperkálása bizony támaszt igényeket, elvárásokat.

Így hát a Metro Exodus ismételten visszakaluzolja a játékost az oroszországi Moszkvába, ahol a radioaktív felszínen ellehetetlenedett az élet, így a lakosság a metróalagútakban volt kénytelen menedéket keresni.

A nukleráis apokalipszis bár nem újkeletű téma, de a Metro Exodus mégis kitűnően nyúlt a témához, hasonlóan az eddigi epozódik kapcsán is. A scene-ek hangulatosak, a tűzharcok remekbeszabott kidolgozást kaptak, a folítatólagosan felépített túlélési mechanizmus gyakorlása pedig szintén jól kidolgozott és összetett.

Már az első játkkal töltött órák után is látszott, hogy a Metro Exodus jóval túlmutat az elődök linearitásán, s valljuk be: sok esetben érezhettük túl monotonnak, kiszámíthatónak korábban. Már a az elején, amikor Artyom bemutatja és vázolja a földfelszín mutálódását és elváltozásait, érezhetjük, hogy kellemes szociográfiai körképet is kapunk a kerettörténettel egyetemben, szép, összetett karakter- és jellemábrázolásokkal.

Lopakodás, túlélés, előrejutás: a Metro Exodus nagyjából ezekre az alaoelemekre építkezik, sok kiegészítő motívummal felvértezve. Nagy szerep jut a felfedezésnek, a rejtett zegzúgok megismerésének, ezáltal a karakter (és jellem) fejlődése is nyílt utat kap a játék során.

Ahogy kalandozunk a Metro Exodus-ban, úgy nyílik meg egyre jobban az a világ, amelynek atmoszférája félreismerhetetlenné teszi a játékot. Számos dialóg, cutscene akad, ezek dramaturgiája a magasabb kategóriát képviselő filmekével vetekszik minden túlzás nélkül. A történetmesélés lépcsőzetesen, fokozatosan épül, s mivel a játék végéig akad téma bőven – megannyi mellékszállal – nem fullad unalomba, netán érdektelenségbe a sztorivonal.

Invetorynk tartalmát workbencheken fejleszthetjük fegyverré, vagy olyan tárgyakká, amelyek a mindennapos túléléshez szükségeltetnek. Lootolhatunk kemikáliákat, fémeket, szöveteket, ezek többnyire hasznos összetevői lehetnek a későbbi, custommade fegyvereinknek, segédeszközeinknek.

A játékot PC platformon (Acer Predator szériás eszközök) teszteltük. A grafika tökéletes, igaz, ha HDR-ben és 4K-ban szereténk kiteljesedett élményt, ahhoz bizony combos hardver kell.

Tökély folytatást kapott tehát a Metro saga, bár a Metro Exodus esetében nyugodt szívvel beszélhetünk egy önálló, egyedi epizódról, amely szólóban is bőven megállja helyét a piacon.

Szólj hozzá!