TechAddikt Tesztek PC játékteszt Ride 2 – nem az a kifejezett ismeretlen ismerős

[TESZT][PC] Ride 2 – nem az a kifejezett ismeretlen ismerős

Ha újdonságra vágyunk a tavalyi etaphoz képest, akkor kezdhetünk csüggedni. Ugyanis a Ride 2 nagyjából 95%-ban ugyanaz, mint a 2015-ös első felvonás.

ride-2-pc-teszt-techaddikt-002

Persze tudvalévő, hogy a Milestone esetében már megszokottnak tűnhet, hogy mire számíthat a játékos akár már a megjelenés előtt. Mintha egy sportjáték lenne, évenként szinte minimális fejlődéssel.

Elsőként egy pozitívum viszont: a töltési idő csökkent, hála az égnek. Jó, ez várható volt az olasz illetőségű fejlesztőktől, hogy végre optimalizálnak az egyébként a korábbi alapokra támaszkodó motorhoz; viszont a másik elvárás a tavalyi játék után az, hogy legyenek biztonságban a mentéseink. Korábban egyébként a Ride, tehát maga a szoftver úgy gondolta, hogy inkább nemes egyszerűséggel nem kreál autosave-et.

A Ride első részének nem volt története, jelenleg sincs, de alapvetően ez nem is hiányzik. Kötelező versenyt viszont le kell tudnunk, mielőtt egyáltalán elindulna a karrierünk. Előtte jön a karakterek létrehozása, viszont most megszabott profilképek közül sem lehet választani.

Ha megvan a kezdő verseny, utána máris a menüben találjuk magunkat, így elkezdhetjük építgetni reputációnkat. Sajnálatos módon pontosan ugyanazt a sémát emelték át ide, amit az első Ride prezentált: a legutolsó, leghátsó helyen kezdünk nulla rajongóval, cél, hogy legyünk elsők.

ride-2-pc-teszt-techaddikt-001

A maradék AI játákossal semmiféle interakciót nem kapunk, csak nevek és számok a riválisaink a pályán kívül. Karriermódban vannak meghívásos versenyek, amelyek mindig a szezon végén (egy szezon nyolc verseny) nyílnak meg, vannak csapatos versengések, illetve a négy fő kategórián belül három nehézségi szint az amatőrtől a kezdőn át a profiig, és még azokon belül kisebb alkategóriák. Az a 128 verseny többnyire itt fog lezajlani.

Több létező, kultikus versenypálya is bekerült a Ride 2-be (Nürburgring, ebből még a veterán Nordschleifén is mehetünk egy kört), vagy vannak utcai helyszínek, amik az első részből szintúgy ismerősök lehetnek. Többfajta motortípus van, a teljesség igénye nélkül supermoto, naked, superbike és supersport kategóriák – összesen 177 járgányra ülhetünk fel, és azokat lehet tuningolni is.

Aki mindent ki akar maxolni, annak alaposan meg kell húzni a nadrágszíjat, miután úgy jó 7 millió kredit biztosan kelleni fog az akcióhoz. Kellemes, igaz?

ride-2-pc-teszt-techaddikt-003

Korábban említettük a csapatban történő versenyzést. Felbérelhetünk jobb képességű motorosokat tokenért, ezek elég sok kreditbe fájnak, és azokkal a tokenekkel még olyan már-már röhejes opciót is vehetünk, hogy az online szavazások során kettőt ér a voksunk. (Tehát a singleplayer során vehetünk valamit online-ra) Sőt, a poén: vehetünk olyan perket, hogy pole-ból indulhatunk a középmezőny helyett.

A motorok PP-k, Performance Pointok segítségével vannak bekategorizálva. Van például olyan futam, ahol 350 a limit. Mi viszont kituningolhatjuk a motorunkat, és közben nézhetjük, hogy a max mocink ellenére, ami mondjuk 245-öt tud, simán lehagy az AI. Néhol nincs ez kibalanszolva, és kissé frusztráló, hogy néhol emiatt kell másik motorra ülnünk, csak azért, hogy lépést tudjunk tartani a géppel. Emiatt meg gründölni kell a pénzért, és felettébb unalmassá válik a játékmenet.

Ezzel konkrétan rá is tapintottunk a játék alapvető problémájára: egyszerűen elfárad. Ez nem egy Gran Turismo, sőt, Tourist Trophy, ha már motoros és PlayStationös példát kell felhoznunk. Hiába a Milestone stuffokban megszokott irányítási, fékezési, rewind lehetőség, egyszerűen egysíkúvá válhat a játék viszonylag hamar. Ezen az itt-ott feltűnő time trial, helyes ív, és előzési verseny sem segít semmit sem.

ride-2-pc-teszt-techaddikt-004

A RIDE első része még korábban alacsonyabb értékelést kapott – akkor kifejtettük, miért. Most a Ride 2 masszívabb eredményt ért el, alapvetően azért, mert sikerült kiküszöbölni a mentés bugot, valamint a töltögetési idő is csökkent – ahogy feljebb is írtuk. A menü cserébe lassú lett, másodpercekig tart navigálni ide-oda, a tuningolásnál nem tudtak egy “tuningold maximumra egy készlettel” opciót csinálni, és teljesen rendben van, hogy a gyártók fele olasz.

A teszthez a játékot a Magnew biztosította.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte