TechAddikt Tesztek PC játékteszt Zombie Army 4: Dead War – linearitás felsőfokon

[TESZT][PC] Zombie Army 4: Dead War – linearitás felsőfokon

Négyszemélyes hadsereget képzeljünk a címhez: máris megvan a kerettörténet szerves része. Ugyanis a Zombie Army 4: Dead War alapvetően szimpla, és pont ezért szeretnivaló: haladunk co-opban, és ritkítjuk az élőhalottakat. Teszt.

Mindenki, aki él-hal a posztapokaliptikus víziókért, imádni fogja, vagy már imádja is a Zombie Army 4: Dead War-t. Remek, kissé szürreálisba hajló világ, hangulatos tálalás a túléléssel fókuszban, enyhén dark megközelítéssel.

A kerettörténet szerint (mintha már ismernénk ezt valahonnan) mindent elárasztó zombihordák közelítenek jobbról és balról, elölről és hátulról, a cél pedig tökéletesen egyértelmű: szabadítsuk meg a földgolyót az anomáliától.

Első blikkre nyilván egyszerűnek tűnik a feladat, ám közel sem az: ne számítsunk laza, kiszámítható Serious Sam-féle hentelésre, vagy épp teljesen egyöntetű feladat-teljesítésre. Ugyanis a Zombie Army 4: Dead War annak ellenére, hogy rendkívül lineáris, megvan a maga kis keret sztorija (ami nem is annyira kicsi), s természetesen a legkülönfélébb küldetéseket kell teljesítenünk ahhoz, hogy a történet cselekménye kibontakozzon.

No meg persze kötött a stratégia is eléggé. Nem mindegy, milyen módszerrel közelítünk például egy nagyobb gócponthoz – ez a Dying Light-ban nagyszerűen volt vázolva, itt is hasonló -, tehát alaposan össze kell szervezni mindent a maga utolsó részletéig.

Sok esetben elég az ellen lerohanása, melee fegyverekkel, amolyan bele a közepébe-módon. Persze vannak aztán olyan szituációk is, amikor inkább a lopakodás-settenkedés hoz megoldást, fedezékből-fedezékbe kúszva, sniperrel a vállon, taktikai lépéseket eszközölve.

Mindemellett a Zombie Army 4: Dead War remek grafikával rendelkezik. PC platformon, az Acer egyik legerősebb gaming notebookján (Acer Predator Helios 700: i9, RTX 2080, 64 GB RAM) sikerült tesztelnünk a játékot, maximális grafikus felbontással. Az elvárt 60 FPS meg is volt bőven, talán a kezdeti optimalizálatlanság végett droprate előfordult, főként a magasabb részletességű, akciódúc scene-ek alkalmával. Tény, hogy tudja a maximumot, és ez teljesen rendben is van, a konzol platformot meg nyugodtan pihentethetjük, főként a PlayStation 4-vonalat.

Remek hanghatások, hangeffektek, s mellé zenei aláfestés színesíti a Zombie Army 4: Dead War-t; a kellemes hangulatot mindez nagyban erősíti és fokozza. Főként, ha 7.1-ben sikerül életre hívnunk hangzást – lenyűgöző. Azért arra nem árt figyelni, hogy sötét helyiségben, az éjszaka közepén a frászt hozhatja a játékosra, ha az illető nem felkészült kellően.

PC játéktesztjeinkhez az Acer konfigurációit használjuk.

Használt hardver jelenlegi PC platformhoz: Acer Predator Helios 700