TechAddikt Hírek Új korszak előtt a bankszektor: eljött a felhő alapú platformok ideje

Új korszak előtt a bankszektor: eljött a felhő alapú platformok ideje

A poszt-COVID-19 időszakot a szoros verseny fogja jellemezni, amelyben a bankok rá lesznek kényszerítve arra, hogy felülbírálják prioritásaikat és olyan új területek fejlesztésére fókuszálják erőforrásaikat, amelyek révén jobban ki tudják elégíteni ügyfeleik megváltozott igényeit – áll a Capgemini és az Efma által kiadott 2021. évi World Retail Banking Reportban(WRBR). 

A nemrég közzétett elemzés szerint bár a COVID-19 következményeként kialakult gazdasági visszaesés folytatódik, a világjárvány által okozott zűrzavarban egy új, ügyfél-orientált bankhasználati korszak van kibontakozóban: a 4.X. Ahhoz, hogy a bankok sikeresek lehessenek a  4.X korában, digitális megújuláson kell átesniük és be kell vezetniük a felhő-alapú/Banking-as-a-Service (BaaS)[1]platform modelleket. Ezek az ügyfél számára könnyebben elérhetővé és egyszerűbbé teszik a banki szolgáltatások igénybevételét és a mindennapi élet szerves részévé teszik azt.

Az elemzés kitér arra, hogy a világjárvány következtében megváltoztak a lakossági banki ügyfelek igényei: a saját igényeikre szabott, teljes mértékben digitalizált élményt, hiper-perszonalizált szolgáltatásokat és huszonnégy órás ügyfélszolgálati segítségnyújtást várnak el. Ennek következtében számos tradicionális bank – amelyeket a COVID-19 világjárvány arra kényszerített, hogy felgyorsítsák a folyamatot – már elindult a digitalizáció és költségoptimalizálás útján. Az elemzés szerint a bankok 66%-a már használ BaaS platformot, míg 25% ennek kidolgozásán munkálkodik.

A banki szolgáltatásnyújtás e forradalmasított formája azt is lehetővé teheti a bankok számára, hogy igényre szabott, digitális és felhasználóbarát csatornákon keresztül olyan új társadalmi szegmenseket tudjanak megközelíteni, amelyeket eddig nem vagy csak részben sikerült megszólítaniuk. 

„A banki területen és az azon kívül tevékenykedő vállalatok számára új lehetőség nyílik az összefogásra a fogyasztói igények sikeresebb kiszolgálásának jegyében”– jegyezte meg John Berry, az Efma vezérigazgatója. „Az ilyen stratégiai együttműködéseken keresztül új, kreatív megoldásokat dolgozhatnak ki, amik jobban tükrözik a fogyasztó életmódját, igényeit, vágyait és személyiségét. A bankoknak arra kell törekedniük, hogy javítsák az ügyfélszolgálatot, csökkentsék a banki termékek és szolgáltatások költségeit, és fenntarthatósági kezdeményezéseket tegyenek. A banki szolgáltatásnyújtás jövőjének kulcsa az erős digitális bázis kiépítése és a nyitottság az innovációra.”