TechAddikt Hírek Fujitsu: a digitális átalakulás főszereplői az emberek

Fujitsu: a digitális átalakulás főszereplői az emberek

A Fujitsu technológiai és szolgáltatási jövőképe szerint a digitális átalakulás a legújabb technológiák (példaként az AI és IoT) kombinálásával ösztönzi az önálló emberi munkavégzést.

A Fujitsu Emberközpontú innováció: digitális co-creation címmel kiadott idei, továbbfejlesztett jövőképe egyedülálló együttműködési szemléletet kínál a digitális technológiák alkalmazása terén. A digitális co-creation az ügyfelek üzleti tapasztalatait és a digitális technológiákat kombinálva teremt új értéket, és munkálkodik egy szebb jövő megteremtésén.

A Fujitsu arra számít, hogy az új technológia hozzásegíti az embereket, a vállalkozásokat és az állami szektort az együttműködéshez, átalakítja az üzleti folyamatokat, és ösztönzi a társadalmi innovációt. A jövőkép azokat a gyakorlati lépéseket is ismerteti, amelyek révén a technológiai vezetők maximális értéket nyerhetnek ki a digitális technológiákból.

A jövő digitális dolgozóira az lesz a jellemző, hogy hatékonyan ki tudják aknázni a mesterséges intelligenciára épülő technológiában rejlő lehetőségeket. A Fujitsu az AI analitikai képességeit és az emberi kreativitást egymást jól kiegészítő területeknek látja. A jövő munkahelyén ezek egymásra találnak, és az adatok tömegéből hasznos felismeréseket kinyerő, intelligens AI-rendszerek és önálló munkavégzésre képes robotok átveszik a humán munkaerőtől a repetitív rutinfeladatokat. A digitális technológia az emberi képességeket kiegészítve támogatja az innovációt, és fokozza a produktivitást. A Fujitsu meglátása szerint az embereknek újra fel kell fedezniük saját kreativitásukat és empátiájukat, és ezzel együtt el kell sajátítaniuk az új digitális technológiák gyakorlati alkalmazását.

A digitális korszakban minden eddiginél fontosabb lesz a produktívabban és innovatívabban dolgozó, új digitális munkaerőre összpontosító emberközpontú szemlélet. A Fujitsu előrejelzése szerint az intelligens rendszerek mesterséges intelligencia alkalmazásával képesek lesznek tanulni az adatokból, új felismeréseket kinyerni belőlük, és támogatni az embereket az optimális döntések meghozatalában. Ez a folyamat már meg is kezdődött: a Fujitsu és a madridi San Carlos klinikai kórház innovációs részlege például közösen kifejlesztette a HIKARI nevet viselő AI-megoldást (a HIKARI japánul „fényt” jelent). A fejlett mikroszolgáltatásokat összefogó rendszer segítségével az orvosok többféle adatforrás felhasználásával hasznos ismeretekre tehetnek szert és elemzéseket készíthetnek a beteg egészségéről, így megalapozottabb döntéseket hozhatnak, és több nem kell papírhalmokat áttanulmányozniuk az információ kinyeréséhez.

Abban a világban, ahol minden vállalkozás technológiai céggé alakul, a Fujitsu véleménye szerint a sikerre törekvő szervezetnek a digitális technológia alábbi három tényezője köré kell építeniük üzleti modelljüket:

• Csatlakozás – az összes belső rendszer összekapcsolása és csatlakozás külső partnerekhez
• Intelligencia – intelligens felismerések kinyerése óriási adattömegből a mesterséges intelligencia betanításával
• Emberek – üzleti nézőpontváltás a kínálati oldalról az ügyféloldalra a valóban személyes ügyfélélmény nyújtása érdekében

A mindezeket összefogó digitális co-creation lényege, hogy az üzleti szakértelmet, a digitális technológiát, valamint az ügyfelekkel és partnerekkel folytatott együttműködést kombinálva, egyedi igényeknek megfelelő, innovatív termékekkel és szolgáltatásokkal lássa el az ügyfeleket.

„A technológia és a digitális co-creation fejlődésével intelligensebb vállalkozások jönnek létre. A co-creation révén a szervezetek olyan digitális környezeteket hozhatnak létre, amelyek a hagyományos határvonalakon felülemelkedve, integrált módon nyújtják az ügyfélszolgáltatásokat. Így személyre szabottabbá válhatnak az egészségügyi és jóléti szolgáltatások, a szállítmányozás helyét átvehetik a mobilitási megoldások, a kiskereskedelemét pedig az ügyfelek életstílus-élményének tökéletesítése” – mutatott rá Yoshikuni Takashige, a Fujitsu marketingstratégiáért és jövőképért felelős alelnöke.

„Arra számítunk, hogy a jövő digitális munkavállalói képesek lesznek szorosan együttműködni az AI-alapú intelligens rendserekkel, segítséget és tanácsot kinyerni belőlük, és sokféle feladatot elvégezni a segítségükkel. Ezért annyira fontos, hogy az embert állítsuk minden törekvésünk középpontjába. A mesterséges intelligencia analitikai képességei és az emberi kreativitás kiegészítik egymást. A Fujitsu azért foglalkozik az AI-technológia fejlesztésével, hogy támogassa az önálló emberi munkavégzést, és a társadalom egészében elősegítse az előremutató, pozitív előnyök megvalósulását.”

„Eljött az ideje, hogy az iparágvezetők eldöntsék, hogyan szeretnék továbbfejleszteni üzleti modelljüket, kidolgozzák a digitálisan átalakult világ jövőképét, és bevezessék a digitális üzleti architektúra öt szintjét – az ügyfelek, az ökoszisztéma, a munkaerő, a folyamatok és a technológia szintjeit. A co-creation valójában azt jelenti, hogy apró változtatások és fejlesztések helyett, átfogó módon valósítjuk meg ezt a jövőképet. Ehhez olyan új stílusú technológiára van szükségünk, amely mindent összekapcsol, képes tanulni az adatokból, intelligenciát generál, és felkészíti az embereket a megalapozottabb döntéshozatalra” – tette hozzá Takashige.