TechAddikt Híradástechnika Samsung Samsung-kutatás: találkozzunk a képernyőn!

Samsung-kutatás: találkozzunk a képernyőn!

Ahogy a világ legnagyobb részén, hazánkban is jelentősen növekedett az okoseszközök használata a COVID-19 járvány hatására és ez számos tevékenység virtuális változatát is magával hozta. Ma már a megkérdezett magyarok 82 százaléka chatel rendszeresen a családjával, barátaival, közel fele (45%) néz szeretteivel közösen filmeket és sorozatokat, a kimaradókkal pedig gyakran videóhívásokban beszélik ki ezeket. A válaszadók nagyobb része (40%) megtartaná új, online szokásait, a Samsung kutatásai azt mutatják, a digitális eszközök nagyban hozzájárulhatnak az új kapcsolatok kialakításához és ápolásához, de akad olyan online kommunikációs lehetőség, amelyet nem szívesen próbálnának ki a magyarok.

A Samsung reprezentatív kutatása alapján a közösségi élet és a kapcsolattartás jelentős változáson ment keresztül az elmúlt másfél évben, a digitalizálódó társas kapcsolatok építéséhez pedig, ahogy ez már tavaly is látszott, az okoseszközök is hozzájárulhatnak. Már a vállalat 2020-as kutatásából is kiderült, hogy a megkérdezettek 21 százaléka szerint az okostelevíziók segíthetik a kapcsolatok megtartását, és már a karanténidőszak kezdetén is számos különböző módon használták ki a készülékekben rejlő lehetőségeket. Összesen a válaszadók 20 százaléka használta sportolás vagy tanulás közben, 4 százalék munkára, 5 százalék intézte a tévéjén a hívásokat és az emberek több mint fele tájékozódott a TV segítségével.

Az idei eredmények azt mutatják, hogy a televízió közösségépítő ereje megmaradt, hiszen a korlátozások enyhítése után is sokan osztják meg a képernyőjüket a szeretteikkel, ezúttal már személyesen is. A magyarok több mint fele (51%) néz inkább társaságban filmeket, de az esti showműsorok, talkshow-k, tehetségkutatók vagy valóságshow-k is társas elfoglaltságot jelenthetnek. Találunk olyan műsorokat is, amelyeket bizonyos korcsoportok szinte kizárólag társaságban néznek, ilyenek a 18 és 24 év közötti fiatalok számára a hír- és kvízműsorok, amelyeket több mint 80 százalékuk csak a családjával vagy barátaival kapcsol be. A meglepő kivételek közé tartoznak a sportműsorok, amelyeket még a férfiak nagyobb része is (58%) egyedül néz.

Beszéljük meg online!

A kedvenc műsorok végével a beszélgetések átkerülnek az online felületekre, amelyek a COVID időszakban általánossá váltak. A szöveges üzenetek kimondottan népszerűek voltak, a válaszadók fele naponta használ üzenetküldő alkalmazásokat, sokan ezeken kommunikálnak a munkatársakkal is. A megkérdezettek 34 százaléka hetente többször is indít videóhívásokat is a családjával vagy barátaival, a 18 és 34 év közötti generáció átlagosan 70 százaléka pedig a közösségi oldalak lehetőségeit is legalább ilyen gyakran használja. Ezek a beszélgetések már jellemzően okostelefonon zajlanak (72%) de vannak, akik a hívásokat is az okostelevíziók nagyobb képernyőjén indítják. 

Az elmúlt másfél évben mindenki megtalálhatta a kedvenc online platformját, amelyet a barátai is szívesen használnak, legyen az népszerű közösségi oldal, vagy éppen egy online játék chat szobája. A nyitottság és a különböző megoldások használata láthatóan növekedett, a fiatalok (18 és 24 év között) körében, 40 százalékkal gyakrabban használt videóhívások mellett a megkérdezettek közel negyede használja többet a chat alkalmazásokat és a különböző társkeresőket, mint a vírushelyzet előtt. Szinte minden online kapcsolattartást segítő megoldást, amit használni kezdtek, megszerettek a felmérés alapján a magyarok, de akad egy kivétel. Az egy nap után törlődő képek és videók küldésére kitalált alkalmazásokat a 18-64 közötti válaszadók háromnegyede ritkán vagy soha nem használja, és 88 százalék szerint nem is valószínű, hogy a közeljövőben ez változna.

„A társas kapcsolatok és ezek megélése is sokat változott a COVID-hoz kötődő korlátozások hatására. Felértékelődött az együtt töltött idő, ami jól látszik azon, milyen sokan kezdték megosztani másokkal a pihenés, a kikapcsolódás perceit, így a tévézést is – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Ugyanakkor a kapcsolattartás formái közül egyértelműen előtérbe kerültek az online megoldások, ezt mind átéltük és úgy tűnik meg is barátkoztunk a gondolattal. A megkérdezettek háromnegyede szerint legalább részben velünk maradnak az új szokásaink, mi pedig büszkék vagyunk arra, hogy a technológiai megoldásainkkal hozzájárulhatunk a társas kapcsolatok építéséhez.”

A Samsung kutatását az Impetus Research készítette online megkérdezéses adatfelvétellel 2021 júniusában és júliusában. A felmérés 815 fős mintája a 18 és 64 év közötti magyar lakosságra nézve reprezentatív. A 2020-as adatok alapját a Pulzus Piackutató App 1125 felhasználója között végzett reprezentatív felmérés jelenti.

A vállalat 2021-as Smart TV kínálatáról és a készülékek okos funkcióiról további információ a https://www.samsung.com/hu/tvs/qled-tv/highlights/ weboldalon érhető el.

Előző cikk[TESZT] Fujitsu LIFEBOOK A3510 FPC04963BP – kicsiben nagy, nagyban kicsi
Következő cikk[TESZT] LG gram 16Z90P-G.AA56H – a pehelysúlyú versenyzők előnye?