TechAddikt Tesztek Nikon Nikon D780 – a lehetőségek bőséges tárháza

[TESZT] Nikon D780 – a lehetőségek bőséges tárháza

Az a szabály, hogy nincs szabály – hirdeti a Nikon D780 gyári adatlapjának szlogenje. Meggyőző, nem vitás, és innentől kezdve máris kíváncsiak lettünk, mi rejlik a kapós fogalmazvány mögött. Teszteltük a Nikon D780 vázat.

Tulajdonképpen – és nyilvánvalóan – szettben kaptuk a Nikon D780-at, hozzá egy Nikon NIKKOR AF-S 24-120mm f/4G ED VR optikát társított a disztribútor. Erről azonban majd egy külön tesztben számolunk be olvasóinknak, kapcsolódóan a fő témához.

A Nikon D780 egy full frame, villámgyors DSLR fényképezőgép (váz). A kialakítás rendkívül ergonómikus, a markolat, illetve maga a fogás kényelmes, jó hordozhatóságot garantál. Mindemellett a súly csekély, ami nem hátrány főként kültéri, egész napos fotózásokat figyelembe véve. Apropó, kültér: a váz kifejezetten strapabíró és ellenálló, így, miután komplex lett az első benyomások utáni összkép, bátran vetettük be a gépet a legkülönfélébb munkákhoz, felhasználáshoz.

Mint ahogyan azt olvasóink tudják, cégünk az internetes lapkiadás mellett teljes körű médiatevékenységet végez, amelyhez elengedhetetlen egy optimálisan hangolt DSLR gép. Legyen szó akár a klasszikus értelemben vett fotózásról, vagy a kapcsolódó kisfilmek, videószpotok gyártásáról. Így az elmúlt hetekben több belső munkánkhoz is bevetettük a Nikon D780-at, most ezeket részletezzük, míg párhuzamban kifejtjük a specifikációs részleteket is.

Tárgyfotózás beltéren

Alacsonyabb és közepes fényviszonyok? A Nikon D780 24-120mm kit objektívjával remekül bizonyított e téren, pedig tudjuk, hogy a tényleges ISO-tartomány skálája sok esetben jóval alulmarad a gyárilag előirányzottól gyakorlatban. A Nikon D780 esetében maradéktalanul teljesültek az értékek az ISO 100-51200 spektrumon, viszont a manuálisan választható feles (1/2) Fé lépésközökben adagolható nagyjábül 0.3-0.7, egészen 1 Fé-ig ISO 50 egységekkel ténylegesen a legmostohább körülmények közt is minimális képzajt produkált.

A feketeárnyalatok ebből kifolyólag rendkívül élénkek, a fénytöréspontokon sem pixelesedett. A rajzolat remek volt minden esetben, csakúgy, mint a hátterek reális, nem digitális jellegű elmosása; mindez az alapvetően a 1/8000–30 mp (1/3 és 1/2 Fé lépésközök) namuális finomhangolásának is köszönhető.

Referenciák – Szépségnapló.hu:

https://www.szepsegnaplo.hu/a-2020-as-oszi-teli-szezon-kedvenc-max-factor-ujdonsagai/

https://www.szepsegnaplo.hu/unnepi-ujdonsagok-az-avon-tol/

https://www.szepsegnaplo.hu/megujult-formaban-tert-vissza-a-mexx-illatparosa/

https://www.szepsegnaplo.hu/a-kedvenc-ev-eleji-rimmel-ujdonsagaink/

https://www.szepsegnaplo.hu/az-idei-tel-maybelline-ujdonsagai/

Tárgyfotózás kültéren

Itt szintén a Nikon NIKKOR AF-S 24-120mm f/4G ED VR objektívet használtuk, és Autóaddikt autós szakportálunknak készítettünk több ízben fotókat az aktuális tesztautóinkról. A kellemes, és mindig pontos, tűéles végeredményt adó (még automata módban is) azonnali visszaállású, elektronikus rekesz értékeinek köszönhetően egyszer sem hagyta cserben fotósunkat, függetlenül attól, hogy direkt napsütésben, ködben, vagy épp nagyon alacsony fényértékek melletti teljesen borult időben dolgozott. A társított NIKKOR optika 120mm végállása bőven elegendő volt a telefotózáshoz, a 24mm pedig a nagylátószöges totálokhoz egyaránt. Mindezt úgy, hogy nem volt érzékelhető semmilyen torzítás, hiszen az ilyen tartományú, alapvetően régebbi technológiát alkalmazó objektívek hajlamosak ilyesmire. Volt ilyen tapasztalatunk, egy másik gyártó 24-70mm objektívjével, amellyel egész egyszerűen nem lehettett például oszlopokat, házfalakat élekkel fotózni. Meg persze a horizontvonal is kapott jókora torzítást, fittyet hányva a tengerszintre, de a fura az, hogy a vertikális hibajelenségek sokkal jobban, erőteljesebben látszottak.

S csodák csodája: még 24mm-nél is megvan az a kiváló mélységélességállítás, amelyet annyira szeretünk: nem kell 4 méterről fotózni ahhoz, hogy mondjuk az adott autó lámpabúrájának oldala mögötti háttér elmosott legyen. Egyértelmű, hogy 50mm-ig minimális az elmosódás, de nincs dmború-effektus, torzítás, semmi.

Ha már művészibb irányba evezünk, akkor viszont a maximum teleérték a releváns, 70mm felett. A 120mm pont jó, nem mintha nem férne el mondjuk klasszikus 200mm végállásnak – van ilyen NIKKOR objektív is, de talán esetünkben a legjobb, ha cserélgetjük folyamatosan. Főleg az f1/4 érték az impozáns.

Referenciák – Autóaddikt.hu:

https://www.autoaddikt.hu/teszt-toyota-yaris-1-5-cvt-kicsi-es-akaratos-de-megis-szeretheto/

https://www.autoaddikt.hu/teszt-bmw-530e-xdrive-boritekolhato-a-nepszerusege/

https://www.autoaddikt.hu/teszt-nissan-x-trail-1-3-dig-t-160-dct-tekna-a-kenyelmes-downsizing/

https://www.autoaddikt.hu/teszt-mazda-mx-30-karakteres-rovidtavfuto/

Portréfotózás

Szépségnapló beauty portálunknak is készítettünk egy fotósorzatot divat témában. Modellel, ruházati cikkekről. Úgy komponáltuk a jelenetet, (ez túl filmes kifejezés – legyen inkább téma), hogy a modell fizimiskája, az általa viselt ruházat és kiegészítők, valamint maga a háttér is különbözzön egymástól tónusban, színvilágban, fényviszonyokban egyaránt. A Nikon D780 derekasan állta a sarat ezáltal is, a masszívan türkizzöld nagykapu előtt oly’ szépen emelte ki a modell arc-sziluettjét, ruhadarabjainak mintázatát, és oly’ szépen kompenzálta a timpanon boltívei alá beszűrődő napsugarakat, hogy öröm volt nézni a végredeményt.

S hát pont ilyen szituációkhoz elengedhetetlen a fotós számára az analóg alapú fix betekintési távolságú, pentaprizmás, tükörreflexes kereső, amelyet a Nikon D780 kapott. A kereső lencsetakarója, vagy ha jobban tetszik: szemfedele tapasztalataink szerint a napsugarak úgy 90 százalékát legalább kiszűrte – erre szükség is volt, ugyanis a fotózásnál a modell árnyékos, szórt fényű helyen állt, míg a fotós direkt napsütésben készítette az expozíciókat.

Zseniális AF-rendszere van az Nikon D780-nak. De tényleg. Hol van már a tizen-, vagy netán huszonvalahány autófókusz pont, aminek nagyon örültünk, ez volt a hightech. Mára természetes, hogy legyen szó akár automata, akár manuális módról, az élesség állítását a rendszer végzi, de jelen esetben olyannyira intelligensen, hogy az tényleg korszakalkotó. Keresővel való fényképkészítéskor 51 pontos (a teljes 273 pontos hibrid) fázisérzékelő-követő AF-rendszer áll rendelkezésre, mely akár –3 Fé érzékenységgel-pontossággal teljesíthet, mindehhez pedig a ténylegesen nagy fényerejű optikai kereső lehetővé teszi a fotózni kívánt események éles, valós időben történő analizálást. Tesztjeink során nem számított, hogy a témák gyenge, vagy kevésbé gyenge fényben kerülnek fókuszba, az AF villámgyorsan reagált és magára talált.

Referencia: Szépségnapló.hu:

https://www.szepsegnaplo.hu/outfit-az-a-bizonyos-plusz/

Ami még kimondottan megfogta szerkesztőségünket a Nikon D780-ban, az a fejlett AF módok közti szélsebes váltás. Gyakorlatban ez annyit tesz, hogy ha például egy mozgó autót szeretnénk fotózni, s mondjuk folyamatosan változik a távolsága a fotóstól, lekövethető annyira precízen, hogy egy sorozatfelvétel (maximum 7 kép/másodperc keresővel, akár 12 kép/másodperc élő nézetes módban) nagyjából összes fotója éles lesz, dinamikus színtartományt vonultat fel, s a mefelelő zársebesség- és rekeszértékek mellett a megfelelő háttérelmosás is garantált. Csoportos AF-mező módban pedig magára a kiemelt témára, illetve a közvetlen környezetre is tud koncentrálni a Nikon D780.

Bár mi jobban szeretjük az analóg jellegű keresőhasználatot – ezért preferált többek közt professzionális fotózáshoz a tükörreflexes gép – lehet, jobban járunk, ha az élőnézetes AF-et használjuk. Élő nézetben ugyanis az összesen 273 pontos hibrid AF-rendszer a kép úgy 90 százalékát fedi le vízszintesen és ugyanígy hozzávetőlegesen a 90 százalékát függőlegesen. Így a munkavégzés még precízebb lehet, ugyanakkor a direkt napfény nem tesz jót a procedúrának, a kijelző hajlamos a betükröződésre, és az állítható fényerőtartomány is véges. A kijelző egyébként dönthető, több szögből fotózhatunk segítségével, továbbá érintéses kioldást és instant AF-funkcióállÍtást is kínál.

Mindehhez a feljebb már említett 273 pontos hibrid AF-rendszer maximum -5 Fé érzékenységgel teljesít f/1.4 vagy annál nagyobb maximális rekeszértékkel rendelkező objektív használatakor. Arra már szintén utaltunk egy fentebbi bekezdésben, hogy a komolyabban sötét helyszíneken is gyönyörűek a feketeárnyalatok, de akár aktiválható az úgynevezett “Kevés fényű AF” funkció is, mellyel egészen -7 Fé értékig is elmehetünk automata expozíció-állítással.

Tesztelésünk ideje alatt a Nikon D780-at videózásra ugyan keveset használtuk, de ettől függetlenül megnéztük az e téren rejő lehetőségeket is. A 24-120mm optika nem a legmegfelelőbb a profi filmkészítéshez, ehhez a jól bevált 50mm-es szokott kelleni, ettől függetlenül tág dinamikatartományban, a fotózás metódusához hasonló értékekkel domborító fényviszonyok közt készítettünk 120 FPS full HD 1920×1080 felvételeket. Utómunkánál a 120 frame-es snittekből briliáns lassított felvételeket tudtunk előhozni, de 4K UHD 3840×2160 felbontásban is 30 FPS meximummal igazán gördülékeny, sima képfolyamot kaptunk. A svenkek 30 FPS-nél sem okoztak túl jelentős blur-t, azaz elmosódást, és a 24 FPS downscaling is remekbeszabottan működött. Amúgy a Nikon D780 képérzékelője 6K-s, így a 4K dinamikatartomány borítékolhatóan magas szintű gyakorlatban. Az AF-rendszer itt is finomra hangoltan működik, észrevétlenül képes a rensszer váltani fókuszpont és fókuszpont közt. A társított 24-120mm optika elenyésző zajszinttel működött hangosfelvétel közben is, bár a beépített mikrofon jellemzően nem tudta teljesen kiszűrni a gépzajokat.

Beépített LOG-profilok is rendelkezésre állnak videózáshoz a Nikon D780 esetében. Az N-LOG maga szerkesztés és színkorrekció során akár 12 layeres dinamikus színtartomány is megőrizhető a remek utómunkázhatóság érdekében. Az N-LOG funkcióval készített felvételek 10 bit színmélységgel rendelkeznek, emellett négyszer annyi információt adnak vissza, mint a hagyományos 8 bitesek.

A Hybrid LOG Gamma (HLG) közbeiktatásával nincs több felesleges szöszmötölés az utómunkánál, ugyanis a Nikon D780 lehetővé teszi, hogy külső source-on rögzítsük a HLG HDR anyagot, amelyek aztán közvetlenül megjeleníthetők a forgatáson bevetett monitorokon is.

Mindezeken felül timecode-os kimenettel is rögzíthetünk, framedrop-os, vagy anélküli módozatokban. Ez szintén nagy segítséget jelent a vágásnál-effektezésnél, tehát a globális utómunkánál, de az élő rögzítést is nagyban elősegíti egy-egy filmjelenet leforgatásánál.

Nikon D780 specifikációk (gyári adatok)

TípusDigitális tükörreflexes fényképezőgép
Objektív rögzítéseNikon F-bajonett (AF-csatlakozóval és -érintkezőkkel)
Tényleges látószögNikon FX-formátum
KépérzékelőFX, CMOS 35,9 mm x 23,9 mm
Teljes pixelszám25,28 millió
Porosodáscsökkentő rendszerKépérzékelő tisztítása, porszemcse-eltávolítási referenciaadatok (Capture NX-D szoftver szükséges)
Tényleges pixelszám24,5 millió
Képméret (képpontban)FX (36 x 24) képterület: (L) 6048 x 4024 (24,3 millió), (M) 4528 x 3016 (13,7 millió), (S) 3024 x 2016 (6,1 millió). DX (24 x 16) képterület: (L) 3936 x 2624 (10,3 millió), (M) 2944 x 1968 (5,8 millió), (S) 1968 x 1312 (2,6 millió). 1:1 (24 x 24) képterület: (L) 4016 x 4016 (16,1 millió), (M) 3008 x 3008 (9,0 millió), (S) 2000 x 2000 (4,0 millió). 16:9 (36 x 20) képterület: (L) 6048 x 3400 (20,6 millió), (M) 4528 x 2544 (11,5 millió), (S) 3024 x 1696 (5,1 millió). A 3840 x 2160 képmérettel készített videók rögzítése során készített fényképek: 3840 x 2160 Más képmérettel készített videók rögzítése során készített fényképek: 1920 x 1080
Adattárolás – fájlformátumNEF (RAW): 12 vagy 14 bites (veszteségmentesen tömörített vagy tömörített), JPEG: JPEG-alapszabvánnyal kompatibilis, finom (kb. 1:4), normál (kb. 1:8) és alap (kb. 1:16) tömörítéssel; méretprioritás és optimális minőségű tömörítési mód választható, NEF (RAW)+JPEG: Egyazon fénykép NEF- (RAW-) és JPEG-formátumban is rögzíthető.
Picture Control rendszerAutomatikus, Általános, Semleges, Élénk, Monokróm, Portré, Tájkép, Egyenletes, Creative Picture Control (Kreatív Picture Control) (Álom, Reggel, Pop, Vasárnap, Komor, Drámai, Csend, Fehérített, Melankolikus, Tiszta, Farmer, Játékszer, Szépia, Kék, Piros, Rózsaszín, Faszén, Grafit, Bináris, Szén); a kiválasztott Picture Control módosítható; egyéni Picture Control módok tárolása
Adattárolás – adathordozóSD, SDHC (UHS-II kompatibilis), SDXC (UHS-II kompatibilis)
Kettős kártyafoglalat2 Secure Digital (SD) kártya; a 2. foglalatban levő kártya használható túlcsordulás vagy biztonsági másolat tárolására vagy a NEF- (RAW-) és JPEG-képek külön tárhelyeként; a képek átmásolhatók egyik kártyáról a másikra.
FájlrendszerDCF 2.0, Exif 2.31
KeresőFix betekintési távolságú, pentaprizmás, tükörreflexes kereső
KépfedésFX: Kb. 100% vízszintesen és 100% függőlegesen, DX: Kb. 97% vízszintesen és 97% függőlegesen, 1:1: Kb. 97% vízszintesen és 100% függőlegesen, 16:9: Kb. 100% vízszintesen és 97% függőlegesen
NagyításKb. 0,7-szeres (50 mm-es, f/1,4 objektív végtelenre állítva, – 1,0 m-¹)
Betekintési távolság21 mm (–1,0 m-¹; a kereső szemlencsefelületének közepétől mért távolság)
Dioptriakorrekció–3 és +1 m-¹ között
MattüvegB típusú BriteView Clear Matte Mark VIII mattüveg (fókuszkeretekkel ellátott AF-mezővel, a kompozíciós rács megjeleníthető)
TükörGyors visszatérés
Mélységélesség-ellenőrzésIgen, a Pv gomb megnyomásakor az objektívrekesz a felhasználó által kiválasztott (A és M mód), illetve a fényképezőgép által kiválasztott (P és S mód) értékre ugrik
ObjektívrekeszAzonnali visszaállású, elektronikusan vezérelt
Kompatibilis objektívekG, E és D típus (a PC-objektívekre bizonyos megkötések vonatkoznak), más AF NIKKOR objektívek (kivéve az IX NIKKOR objektíveket és az F3AF objektívjeit), AI-P NIKKOR DX-objektívek ([DX (24 × 16)] képterület használatával), nem CPU AI objektívek (csak A és M módban), a keresős fényképezés során az elektronikus távolságmérő f/5,6 vagy nagyobb maximális rekeszű objektívekkel használható. Az elektronikus távolságmérő 11 élességpontot támogat az f/8 és nagyobb maximális rekeszű objektívek esetén.
Zár típusaElektronikus vezérlésű, függőleges lefutású, fókuszsíkban lévő mechanikus zár, elektronikus elsőredőnyzár; elektronikus zár
Záridő1/8000–30 mp (1/3 és 1/2 Fé lépésközök választhatók, M módban kiterjeszthető 900 mp-re); hosszú expozíció; időzített; X200
Vakuszinkron sebességeX=1/200 mp; 1/200 mp vagy hosszabb záridővel szinkronizál; az automatikus FP nagysebességű szinkron használható
Kioldási módS (egyképes), CL (lassú sorozatfelvétel), CH (gyors sorozatfelvétel), Q (halk kioldás), QC (halk sorozatfelvétel), Önkioldó, MUP (tükörfelcsapás)
Képtovábbítási sebességAkár 7 kép/mp. CL: 1–6 kép/mp (fényképezés a keresőn keresztül); 1–3 kép/mp (élő nézetes fényképezés). CH: 7 kép/mp; NEF/RAW-képek készítése esetén néma fényképezési üzemmódban vagy 8 kép/mp (14 bites mélység) vagy 12 kép/mp (12 bites mélység) sebességgel, QC: 3 kép/mp
Önkioldó2 mp, 5 mp, 10 mp, 20 mp; 1–9 expozíció 0,5, 1, 2 vagy 3 másodperces időközönként
ExpozíciómérésFényképezés a keresőn keresztül: TTL-fénymérés a körülbelül 180 000 képpontos RGB-érzékelő használatával; Élő nézet: TTL-fénymérés a képérzékelő használatával
Mérési módMátrix: 3D színes mátrixmérés III (G, E és D típusú objektívek használatakor); színes mátrixmérés III (egyéb CPU-objektívek használatakor); színes mátrixmérés nem CPU objektíveknél abban az esetben, ha a felhasználó megadja az objektív adatait Középre súlyozott: 75%-os súlyt kap a kép közepén lévő 12 mm átmérőjű kör; a kör átmérője 8, 15 vagy 20 mm-re módosítható, vagy pedig a teljes kép átlagán alapulhat a súlyozás (nem CPU és AF-S Fisheye NIKKOR 8-15mm f/3.5-4.5E ED objektívek esetén 12 mm-es kört használ a gép); Célpont: Kb. 4 mm átmérőjű (a képmező kb. 1,5%-ának megfelelő), a kiválasztott élességponton (nem CPU vagy AF-S Fisheye NIKKOR 8-15mm f/3.5-4.5E ED objektív használata esetén a középső élességponton) középre állított; Csúcsfényre súlyozott: G, E és D objektívvel használható
Mérési tartomány (ISO 100, f/1,4 objektív, 20 °C)Mátrixmérés és középre súlyozott fénymérés: –3 – +20 Fé; Célpont-fénymérés: 2–20 Fé; Csúcsfényre súlyozott mérés: 0–20 Fé
Fénymérő csatolásaCPU, AI
MódAutomatikus módok, P: Programozott automatikus rugalmas programmal, S: Záridő-előválasztásos automatikus; A: rekesz-előválasztásos automatikus, M: Kézi EFCT, Speciális hatások módjai: Éjszakai, Szuper élénk, Pop, Illusztráció, Játékkamera hatás, Miniatűr hatás, Kiválasztott szín, Sziluett, Fényes, Sötét U1 és U2: felhasználói beállítások
Expozíciókompenzáció–5 és +5 Fé között; videófelvételek készítésekor –3 és +3 Fé között (1/3 és 1/2 Fé lépésköz választható) P, S, A, M és EFCT módban használható
Expozíció rögzítéseA fényérték rögzítve a mért értéken
ISO érzékenységISO 100–51200 (1/3 vagy 1/2 Fé lépésköz választható); további beállítások: kb. 0,3, 0,5, 0,7 vagy 1 Fé (ISO 50 egyenérték) ISO 100 alatt vagy kb. 0,3, 0,5, 0,7, 1 vagy 2 Fé (ISO 204800 egyenérték) ISO 51200 fölött; automatikus ISO-érzékenység automatikus szabályozása használható (ajánlott expozícióindex)
Aktív D-LightingVálasztható beállítások: Automatikus, Extra magas, Magas, Normál, Alacsony vagy Ki
Automatikus élességállításFényképezés a keresőn keresztül: TTL-fázisérzékelés fejlett Multi-CAM 3500 II automatikus élességállítási érzékelőmodullal, 51 élességponttal (köztük 15 kereszt típusú érzékelő, illetve 11 érzékelővel támogatott f/8); élő nézet finomhangolható automatikus élességállítással: Hibrid fázisérzékelő/kontrasztérzékelő AF a képérzékelő használatával; az automatikus élességállítás finomhangolása támogatott
Érzékelési tartományFényképezés a keresőn keresztül¹: –3 és +19 Fé között; Élő nézet²: –5 és +19 Fé között; -7 és +19 Fé között a Kevés fényű AF funkcióval
ObjektívmotorEgyszeri motoros AF (AF-S); Folyamatos motoros AF (AF-C), AF-mód automatikus váltása (AF-A; kizárólag állóképeknél), állandó AF (AF-F, csak videófelvételek készítésénél); a prediktív élességkövetés automatikusan aktiválódik a téma helyzetétől függően, Kézi élességállítás (M): Elektronikus távolságmérő használható
ÉlességpontokFényképezés a keresőn keresztül: 51 pont, ha a [Minden pont] beállítás van kiválasztva az a6 [Használt élességpontok] egyéni beállításhoz; 11 pont, ha a [Minden második pont] beállítás van kiválasztva; Élő nézet ³: 273 pont, ha a [Minden pont] beállítás van kiválasztva az a6 [Használt élességpontok] egyéni beállításhoz; 77 pont, ha a [Minden második pont] beállítás van kiválasztva
AF mező módFényképezés a keresőn keresztül: Egypontos AF, 9, 21 vagy 51 élességpontos dinamikus AF-mező, 3D-követés, csoportos AF-mező, automatikus AF-mezős élő nézet: Pontszerű AF (csak állóképek készítéséhez, egyszeri motoros AF/AF-S), egypontos AF, dinamikus AF-mező (csak állóképek készítéséhez, folyamatos motoros AFAF-C), széles mezős AF (S), széles mezős AF (L), automatikus AF-mező
ÉlességrögzítésAz élesség a kioldógombot félig lenyomva (egyszeri motoros AF/AF-S) vagy az AE-L/AF-L gomb megnyomásával rögzíthető
VakuvezérlésFényképezés a keresőn keresztül: TTL-vakuvezérlés a megközelítőleg 180 000 képpontos RGB-érzékelővel; Élő nézetes fényképezés: TTL-vakuvezérlés a képérzékelővel, a mátrix, a középre súlyozott és a csúcsfényre súlyozott méréssel i-TTL kiegyenlített derítővakuzás használható a digitális SLR-géphez; a célpont-fényméréssel i-TTL normál derítővakuzás használható a digitális SLR-géphez
Vaku módSzinkron az első redőnyre, vörösszemhatás-csökkentés, hosszú záridős szinkron, vörösszemhatás-csökkentés a hosszú záridős szinkronnal, szinkron a hátsó redőnyre, ki
Vakukompenzáció–3 és +1 Fé között (1/3 és 1/2 Fé lépésköz választható) P, S, A és M módban használható
Vaku készenléti jelzőfényeA külső vaku teljes töltöttsége esetén világít, teljes vakuteljesítménnyel végzett vakuzás után villog
VakupapucsISO 518 vakupapucs szinkron- és adatcsatlakozókkal és biztonsági retesszel
Nikon Kreatív Megvilágítási Rendszeri-TTL vakuvezérlés, rádióvezérelt fejlett vezeték nélküli megvilágítás, optikai vezérlésű fejlett vezeték nélküli megvilágítás, modellfény, vakuérték rögzítése, színinformációk közlése, automatikus FP nagy sebességű szinkron, AF-segédfény többmezős AF-módhoz (kereső használatával történő fényképezéskor), egységes vakuvezérlés
Szinkroncsatlakozó aljzatAS-15 szinkronizálási csatlakozóadapter (külön megvásárolható)
FehéregyensúlyAutomatikus (3 típus), automatikus természetes fény, közvetlen napfény, árnyék, izzólámpa, fénycső (7 típus), vaku, színhőmérséklet választása (2500 K – 10 000 K), manuális beállítás (legfeljebb 6 érték tárolható, célpont típusú fehéregyensúly-mérés használható élő nézetben), valamennyi beállítás finomhangolható, kivéve a színhőmérséklet beállítást
Fehéregyensúly-sorozatExpozíció és/vagy vaku, fehéregyensúly és ADL
Élő nézet – élő nézet módokFénykép élő nézet, Videó élő nézet
Videó – fénymérésTTL-fénymérés a fényképezőgép képérzékelőjének használatával
Videó – fénymérési módMátrixmérés, középre súlyozott mérés vagy csúcsfényre súlyozott mérés
Videó – képméret (képpontban) és képkockasebesség3840 x 2160 (4K UHD); 30p (progresszív), 25p, 24p 1920 x 1080; 120p, 100p, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p 1920 x 1080 (lassított felvétel); 30p x4, 25p x4, 24p x5⁴. A tényleges képkockasebesség értéke a 120p, a 100p, a 60p, az 50p, a 30p, a 25p és a 24p beállításnál: 119,88, 100, 59,94, 50, 29,97, 25 és 23,976 kép/mp
Videó – fájlformátumMOV, MP4
Videó – videotömörítésH.264/MPEG-4 Advanced Video Coding
Videó – hangrögzítési formátumLineáris PCM, AAC
Videó – hangrögzítő eszközBeépített sztereó vagy külső mikrofon csillapítási funkcióval; az érzékenység beállítható
Videó – ISO érzékenységKézi kiválasztás (ISO 100 – 51200; 1/3 vagy 1/2 Fé lépésközzel), további beállítások elérhetők: kb, 0,3, 0,5, 0,7, 1 vagy 2 Fé (ISO 204800 egyenérték) ISO 51200 felett; ISO-érzékenység automatikus szabályozása (ISO 100 és Hi 2 között) kijelölhető felső korláttal
Videó – egyéb beállításokTime-lapse videók rögzítése, elektronikus rázkódáscsökkentés, időkódok, logaritmikus (N-Log) és HDR (HLG) videókimenet
Monitor8 cm képátlójú. kb. 2 359 000 képpontos (XGA) felbontású, érintésérzékeny TFT LCD 170 fokos megtekintési szöggel, kb. 100 százalékos képfedéssel és 11 szintű kézi fényerő-szabályozással és színegyensúly-állítással
VisszajátszásTeljes képes és kisképes (egyszerre 4, 9 vagy 72 kiskép, illetve naptár) visszajátszás zoommal, visszajátszás zoommal és kivágással, videólejátszással, kép- és/vagy videó-diavetítéssel, hisztogramkijelzéssel, csúcsfények, képinformációk és helyadatok kijelzésével, képértékeléssel, automatikus képelforgatással és indexjelöléssel
USBC típusú csatlakozó (SuperSpeed USB); ajánlott a beépített USB-port használata
HDMI-kimenetC típusú HDMI-csatlakozó
AudiobemenetSztereó minitűs dugasz (3,5 mm-es átmérő; tápellátás támogatása)
AudiokimenetSztereó minitűs dugasz (3,5 mm-es átmérő)
Tartozék csatlakozó(k)Beépített (például az MC-DC2 vezetékes távkioldóhoz használható)
Wi-Fi (vezeték nélküli LAN) szabványokIEEE 802.11b/g/n/a/ac, 2412–2462 MHz (11-es csatorna) és 5180–5320 MHz, 2,4 GHz-es sáv: 2,9 dBm, 5 GHz-es sáv: 8,7 dBm, nyílt rendszer, WPA2-PSK
Bluetooth szabványokBluetooth 4.2-es verzió; Bluetooth: 2402–2480 MHz, Bluetooth Low Energy: 2402–2480 MHz; Bluetooth: –2,6 dBm, Bluetooth Low Energy: –4,1 dBm; Bluetooth Low Energy: –4,1 dBm; Hatótávolság: kb. 10 m⁵
AkkumulátorEgy EN-EL15b lítiumion-akkumulátor⁶
Hálózati tápegységEH-5d/EH-5b hálózati tápegység; használatához EP-5B hálózati tápcsatlakozó szükséges (külön vásárolható meg)
Állványmenet1/4 hüvelyk (ISO 1222)
Méretek (Sz x Ma x Mé)Kb. 143,5 x 115,5 x 76 mm
TömegKb. 840 g akkumulátorral és SD-memóriakártyával, vázsapka nélkül; kb. 755 g (csak a fényképezőgépváz)
Működési környezet – hőmérséklet0 és 40 °C között
Működési környezet – páratartalom85% vagy kevesebb (lecsapódás nélkül)
Mellékelt tartozékokBF-1B vázsapka, DK-31 gumi szemkagyló (a fényképezőgépre szerelve), EN-EL15b lítiumion-akkumulátor, akkumulátor (érintkezőfedéllel), MH-25a akkutöltő (fali hálózati adapter vagy tápkábel mellékelve, típusa és kialakítása az értékesítési országtól vagy régiótól függ), DK-5 keresősapka, UC-E24 USB-kábel, AN-DC21 szíj