TechAddikt Tesztek PC játékteszt RIDE 4 – az idei év legjobbja a kategóriában, de messze...

[TESZT][PC] RIDE 4 – az idei év legjobbja a kategóriában, de messze nem tökéletes

A Ride 4 kétségkívül egy szűk keresztmetszetű réteget szólít meg, és az is biztos, hogy kevés hasonló kategóriájú játék jelenik meg, főleg párhuzamosan. Így a Milestone játékának relatíve egyszerű dolga volt, van. Vagy mégsem? Teszt.

Október 8-án a Milestone visszatért a RIDE 4-el: Gran Turismo-stílusú motoros versenyélménye Xbox One, PS4 és PC platformon érhető el (mi értelemszerűen – ahogyan a címsorból is kitűnik – a PC-s verziót veséztük ki. Nem meglepő módon a RIDE 4 megszerezheti az év legjobb motoros játékának dukáló címet, hiszen eleve nagyon nincs konkurencia sem. Ebből kifolyólag a mérce sem túl magas, sem az elvárások nem szöknek az egekig.

A múltbeli hibákból tanulva és a MotoGP 20 bevett erősségeire építve a RIDE 4 már-már páratlan realitásérzetet, lenyűgöző látványt nyújt, kihívást jelentő karriermóddal, jobb AI-val és olyan versenyélménnyel, amilyet eddig nem nagyon tapasztaltunk. Annak ellenére, hogy döcögős a start, és továbbra is kifejezetten nehéznek tűnhet a friss játékosok számára, addiktív tulajdonságai vannak, amelyek révén folyamatosan érezzük a késztetést, hogy meglegyen az a fránya tökéletes köreredmény.

Ha van olyan dolog, ami aláássa a RIDE 4 élményét, akkor ez az első benyomás – sajnos. Rögvest a karakter megalkotásával kezdünk; a MotoGP 20-tól eltérően a RIDE 4 azonos számú választási lehetőséget kínál férfi és női versenyzők számára – keményen nemenként öt avatarral. Az avatarok nem szabhatók testre, szimplán arcok, de végülis mindegy, hiszen többnyire mindig sisakban látjuk magunkat verseny közben ugyebár.

Míg a játék egyenesen a karrier módba vezeti be a játékost, a főmenú azért képes vázolni, hogy mennyi minden élvezhető még a RIDE 4-ben. 50 év távlatában választhatunk nem kevesebb, mint 176 hivatalosan engedélyezett motorkerékpár közül, az Európában, Ázsiában és az Amerikában található két tucat (valódi és fiktív is) nemzetközi pálya, valamint a mechanikai és kozmetikai szinten egyaránt elérhető hihetetlen sokféle testreszabási lehetőség csak hab a tortán.

A MotoGP 20 óta jelentős változáson ment át az AI rendszer – az ANNA – sokkal kevésbé zagyválja össze a pályaversenyt, nem helyezi előtérbe a túlzott részletességet. Jók a stratégiai megközelítések, a gépi ellenfelek gondolkodnak érezhetően, egyéni döntéseket hoznak.

A RIDE 4 egyöntetűen megmutatja, hogy a kockázat vállalása verseny közben csodálatos végeredményt és persze ingame jutalmakat szülhet, még akkor is, ha ezek a jutalmak csak jópofa fícsörök,, amelyeket meg kell vásárolni a játékban creditért, aztán élvezhetjük a végeredményt.

A RIDE 4 tesztelését Acer Predator gaming eszközökön végeztük.

A RIDE 4-et a Magnew bocsátotta rendelkezésünkre.