TechAddikt Hírek Úgy tűnik, a Facebook használata már inkább mobilon népszerű

Úgy tűnik, a Facebook használata már inkább mobilon népszerű

Gyakrabban töltünk le szoftvereket a mobilunkra, mint számítógépünkre, a chat programokhoz is inkább a telefonunkat vesszük elő, ahogy térképeket is leginkább azon böngészünk – derült ki a Samsung Techonomic Index 2015 kutatásából.

samsung-felmeres-mobil-facebook-techaddikt

Közel ugyanannyian használjuk a Facebook-ot már mobilon, mint laptopon vagy PC-n, a pénzügyeinket és vásárlásainkat azonban továbbra is szívesebben intézzük a számítógép elől. Bár hazánkban is rendkívüli népszerűségnek örvendenek az okos alkalmazások, a telefonok leggyakrabban használt funkciója a telefonálás után továbbra is az SMS küldés, amelyre a válaszadók 80 százaléka használja mobilját.

A mai telefonok és tabletek egy pár évvel ezelőtti laptop kapacitásával vetekszenek, komplett számítógépeket hordunk a zsebünkben. Az egyre nagyobb kijelzők, a felhasználói felület folyamatos optimalizálása és a villámgyors mobilinternet mind abba az irányba mutat, hogy a mobileszközök minél több területen vegyék át a laptopok vagy PC-k szerepét a mindennapokban. Van olyan terület, ahol ez már megtörtént, van ahol még várat magára, derült ki a Samsung Techonomic Index 2015 kutatásából.

Alkalmazások letöltésére már most jóval többet használjuk a mobilunkat, vagy tabletünket, mint a számítógépünket. A válaszadók 63%-a használ előre nem telepített applikációkat a mobilján, míg a laptopján vagy PC-jén mindössze 33%-uk. Képek és videók készítésében ugyan nem a számítógéppel kell felvenni a versenyt, viszont azokat már egyértelműen szívesebben nézegetjük, vagy osztjuk meg a mobil eszközeinken (63%), mint a számítógépen (39%). Másik felhasználási terület, ahol a megkérdezettek már inkább a telefonjukat részesítik előnyben, az a különböző térkép és helymeghatározó alkalmazások. 59%-uk nyilatkozta, hogy ha valami ismeretlen helyre szeretne eljutni, már inkább az okostelefonjára bízza magát, szemben a számítógépet preferálók 46%-ával, ami érthető, hiszen a telefont útközben is könnyedén elővehetjük. A Samsung Techonomic Index kutatása a közösségi oldalak használatára is kitért. E szerint facebookozáshoz szinte ugyanakkora arányban használták a válaszadók az okostelefonjukat (72%), mint a számítógépet (78%), amiktől alig marad el a táblagépek ilyen célú használata (61%). A közösségi tartalmak fogyasztása tehát már egyáltalán nem helyhez kötött tevékenység és a következő években várhatóan még inkább a mobileszközök felé fog eltolódni az ilyen oldalak adatforgalma.

A pénzügyek online intézése egyre inkább általánossá válik, viszont a Samsung kutatásából egyértelműen kiderül, a fentiekkel ellentétben a magyarok ezeket a műveleteket még mindig inkább számítógép előtt intézik. A megkérdezettek kicsivel több, mint harmada szokott az okostelefonján tranzakciókat indítani, ami ugyan jelentős arány, de még mindig jócskán elmarad az online bankolókétól (72%). A másik leggyakoribb internetes pénzmozgással járó tevékenység az online vásárlás, ahol egyelőre szintén a számítógépet választják többen (59%), a mobillal szemben (28%).

„A Dolgok Internete (Internet of Things, IoT) napról napra jobban beférkőzik a mindennapokba, vagyis az eszközeink egyre többet kommunikálnak annak érdekében, hogy még kényelmesebb legyen az életünk. A mobilkészülékek már most a tartalomfogyasztás, az információszerzés és a szórakozás legfontosabb eszközévé nőtték ki magukat, és szerepük a jövőben még fontosabb lesz. Az érintés alapú fizetés és a mobilon történő ügyintézés csak a következő lépés, de pár éven belül épp olyan elterjedt lesz, hogy a telefonunkon keresztül felügyeljük az autónkat, a házunkat, a klímaberendezést és a háztartási eszközeinket, mint ahogy ma az emailjeinket ellenőrizzük” – mondta Nyilas Orsolya, a Samsung vállalati kommunikációs vezetője.

A kutatásról

A Samsung Electronics azért indította útjára a Samsung Techonomic Index kutatás-sorozatot, hogy felmérje, miként viszonyulnak az emberek a technológiához, hogyan változnak a vásárlói igények. A Samsung ezekhez igazítja termékeinek fejlesztését. Az átfogó kutatás részeként 18 ezer válaszadót kérdeznek meg online kérdőívben 18 európai országban – ebből ezret Magyarországon. A kutatási tanulmány a European Samsung Lifestyle Research Lab közreműködésével a Lightspeed GMI készítette.

A kutatásban résztvevő országok: Ausztria, Belgium, Bulgária, Dánia, Finnország, Németország, Görögország, Olaszország, Magyarország, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Portugália, Spanyolország, Svédország, Svájc, Románia és az Egyesült Királyság. Az interjúkat 2015. április 21. és május 18. között vették fel. Az adatgyűjtést a Lightspeed GMI végezte, míg az elemzést a Blue Rubicon készítette.  Az összehasonlító adatsort az Ipsos MORI 5,000 fős kutatásából vették, amelyet az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban végeztek 2014. április 14-28. között.