TechAddikt Autóipar IAA 2022: a Ford bemutatja produktivitást felpörgető digitális megoldásait

IAA 2022: a Ford bemutatja produktivitást felpörgető digitális megoldásait

A Ford Pro a ma megnyitott IAA Szállítási Szakkiállításon bemutatta európai vállalati ügyfelei számára legújabb megoldásait, amelyekkel hatékonyan növelhetik autóik rendelkezésre állási idejét, szolgáltatásait és produktivitását.

A vállalat hannoveri standján bemutatott Ford Pro megoldások egyetlen közös platformon érhetők el, amely a járműveket integrálja a szoftveres, feltöltési és csatlakoztatott szolgáltatásokkal, lehetővé téve a vállalati ügyfelek számára, hogy csökkentsék költségeiket és optimalizálják hatékonyságukat, miközben elektromos járművekre váltanak.

A szakkiállításon bemutatott Ford Pro elektromos haszonjármű-család legújabb tagja az E-Transit Custom, 1 ami most mutatkozik be a globális vásárlóközönség előtt. A Ford Pro egyúttal további részleteket is elárul az új generációs Transit Custom családról – köztük a plug-in hybrid (PHEV) 1 és az EcoBlue dízelmotoros változatokról –, 1mielőtt az első járművek 2023 közepén megjelennek a márkakereskedésekben.

Európa vezető haszongépjármű-márkájának számos produktivitás-növelő kezdeményezései közt az új Ford Pro Upfit Integrációs Rendszer is szerepel, amely intelligensebb és hatékonyabb digitális jármű-átalakítási megoldásokat kínál, illetve a továbbfejlesztett Mobil Szerviz szolgáltatás, ami már ma is működik a vállalat legfontosabb piacain, például Németországban.

A Ford Pro megerősíti vezető helyét az európai pickup-szegmensben, bemutatva a különleges terepképességű Ranger Raptor 3 nagy teljesítményű pickupot és a prémium Ranger Wildtrak 4 változatot, amelyek a cég standján is láthatók.

“Az egyre növekvő költségek óriási nyomást jelentenek európai ügyfeleink számára, és sosem volt még ekkora az igény a termelékenységet fokozó megoldások iránt,” – vélekedett Ted Cannis, a Ford Pro vezérigazgatója. “A Ford Pro forradalmian új, egységes platformját arra terveztük, hogy segítsen ügyfeleinknek a költségek csökkentésében és működésük egyszerűsítésében, amikor elektromos járművekre váltanak.”

Európa legkelendőbb áruszállítójának vadonatúj változata

A Ford Pro Vehicles hannoveri járműkiállításának központi helyén a tisztán elektromos hajtású E-Transit Custom áll. Az új generációs akkumulátor-technológiának köszönhetően az autó tervezett hatótávolsága eléri a 380 kilométert, és a jármű 125 kW-os gyorstöltővel is feltölthető5, így az új modell a legkülönfélébb vásárlói igényeknek is megfelel.

A Transit Custom eddigi legversenyképesebb kínálatából a vevők immár egy vadonatúj Plug-In Hybrid kivitelt is választhatnak, ha munkájukhoz éppen az a sokoldalúság kell, amit ez a hajtásmód kínál: tisztán elektromos hajtás a belvárosi fuvarokhoz, és a benzinmotor ereje a hosszútávú szállításokhoz. Az új hajtáslánc hasonló ahhoz, ami Európa legkelendőbb 2021-es PHEV-modelljében, a Ford Kuga Plug-In Hybridben 6 működik, hiszen a 2,5 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotort egy 11,8 kWh (hasznos) teljesítményű akkumulátor egészíti ki, így az autó elektromos hatótávolsága eléri az 57 kilométert (EAER)1, és a felhasználók a ProPower Onboard rendszer segítségével 2,3 kW teljesítményre is számíthatnak, ha egy külső munkaterületen elektromos szerszámokat vagy készülékeket kell működtetniük.

A vásárlók emellett a legújabb generációs Ford EcoBlue dízelmotor 110, 136, 150 és 170 lóerős változataival is megrendelhetik a Transit Customot. A hatfokozatú manuális sebességváltóhoz opcióként egy mechanikus működésű, részlegesen önzáró differenciálmű is kérhető, ami tovább javítja a kerekek tapadását. Emellett megjelenik még a kínálatban egy rendkívül hatékony, nyolcfokozatú automata sebességváltó is, amellyel az autó maximális vontató képessége 2500 kg7, és ehhez egy vadonatúj összkerékhajtási rendszer is megrendelhető, ami először lesz kapható a Transit Customhoz.

A vadonatúj Transit Custom tervezői teljesen tiszta lappal kezdték a munkát, hogy a jármű kimagasló teljesítményt és szállító kapacitást kínálhasson, és a tisztán elektromos hajtású E-Transit Customhoz hasonlóan a felhasználói élmények legszélesebb skáláját kínálja olyan megoldásokkal, mint például az innovatív, billenthető kormánykerékkel kialakított Mobil Iroda. Az autó legfontosabb jellemzői és változatai a következők:

Vadonatúj szerkezeti struktúra alacsonyabb raktérpadlóval, 2 méternél kisebb teljes magassággal és független hátsó felfüggesztéssel

  • Négyféle méretvariáció: L1 és L2 hosszúság, H1 és H2 tetőmagasság
  • Dobozos áruszállító, duplakabinos áruszállító, személyszállító és L-alakú rekeszfalas karosszériaváltozatok
  • Az 5G modem és a 13 colos SYNC 4 érintőképernyő alapáras8
  • Felszereltségi szintek: Base, Trend, Limited, Active, Trail és Sport kivitelek

A személyszállító változatok már a forgalmazás kezdetétől megrendelhetők a gazdag felszereltségű Limited és Trail kivitelekben, amelyek jóval magasabb szintű kifinomultságot és utaskomfortot kínálnak.

Az összes új generációs Transit Custom teljesen integrálható a Ford Pro platformba, ahol olyan szoftveres és csatlakoztatott szolgáltatások állnak rendelkezésre, mint a teljes körű feltöltési megoldások, a Ford Pro Telematika flottakezelési eszközei és a FordPass Pro app, 10 valamint a FORDLiive hálózatba kapcsolt, rendelkezési időt optimalizáló rendszer.

“A vadonatúj E-Transit Custom minden eddiginél több kisvállalkozásnak segít majd áttérni a tisztán elektromos autózásra. Azoknak a cégeknek pedig, amelyek még nem állnak készen erre, vagy nem tudnak teljesen átállni az elektromos hajtásra, a vadonatúj Transit Custom Plug-In Hybrid és EcoBlue változatok segítenek növelni a termelékenységet, amit nemcsak egy teljesen új architektúra támogat majd, hanem a Ford Pro intelligens, hálózatba kapcsolt megoldásainak ökoszisztémája is,” nyilatkozta Hans Schep, a Ford Pro európai vezérigazgatója.

A vadonatúj Transit Custom a Ford Otosan új, modern üzemében készül majd Törökországban. Az EcoBlue hajtásláncokkal megrendelt autókat 2023 közepétől vehetik át a vásárlók, a többi változat pedig az év későbbi részében érkezik.

A Ford Pro Upfit Integrációs Rendszer leegyszerűsíti a digitális átépítést

Az Európában eladott Transit modellek felét valamilyen módon átépítik vásárlóik, és sok ilyen átalakítást – például a kiegészítő kezelőszerveket és kijelzőket – össze kell hangolni a jármű elektromos rendszerével, ami bonyolult és időrabló feladat az átépítést végző cégek számára.

A folyamat leegyszerűsítésére a Ford Pro kifejlesztette az Upfit Integrációs Rendszert, ezt a piacon egyedülálló digitális megoldást, ami a vadonatúj Transit Custom modellel mutatkozik be Európában. Az új rendszer interfész-modulján keresztül zökkenőmentesen lehet csatlakozni a jármű elektromos rendszeréhez, sőt az is lehetséges, hogy az átalakítással beépített rendszereket a jármű saját, 13 colos SYNC 4 érintőképernyőjén keresztül is kezelni lehessen, vagyis ehhez nem szükséges külön szerkezetet beépíteni. A jármű átépítése így gyorsabban és hatékonyabban elvégezhető, ráadásul ezzel javul a megbízhatóság és a biztonság is, mivel az átalakítást végző szakembereknek nem kell módosítaniuk a vezetőfülkét, vagy belenyúlni a gyári vezetékkötegekbe, hogy beilleszthessék az új kezelőszerveket.

Az ügyfelek beállíthatják, hogy az átalakítások milyen logika szerint működjenek, például meghatározhatják, hogy a kerekesszékes rámpa csak akkor ereszkedjen le, ha a járművet leállították, esetleg parkoló vagy üres sebességfokozatban, behúzott kézifékkel áll. Amellett, hogy a SYNC képernyőn látható az utólag beépített eszközök teljesítménye, a digitális kiegészítések a Ford Pro szoftvercsomagokhoz is kapcsolódhatnak, így a flottakezelők távfelügyelettel is ellenőrizhetik azok működését – például a gyógyszert, ételt vagy italt szállító hűtőkocsikban nyomon követő lesz a raktér hőmérséklete, ha fontos, hogy a hűtési lánc ne szakadjon meg.

Ha a digitális átalakítások optimalizálásához további segítségre van szükség, a vállalkozások és az átalakító cégek mindig számíthatnak a Ford Pro Special Vehicles szakembereinek műszaki támogatására.

A Ford Pro Mobil Szerviz tovább növeli az autók rendelkezésre állási idejét

Azt is ma jelentette be a Ford Pro, hogy legfontosabb piacain – köztük Németországban – kibővíti Mobil Szerviz szolgáltatását. A speciálisan átalakított járművek ‘házhoz hozzák’ az ügyfeleknek a Transit Központok munkáját, hiszen a nagy angol flottáknál az időszakos karbantartási munkák 70 százalékát ma már a helyszínen, vagyis a flották telephelyein is képesek megoldani. Ez az arány a tisztán elektromos hajtású E-Transit és E‑Transit Custom modellek esetében várhatóan a 90 százalékot is eléri majd, így az ügyfeleknek nem kell időt és pénzt áldozni arra, hogy autóik a szakszervizben álljanak.

A Ford Pro Mobil Szerviz németországi bővítését egy sikeres próbaüzem előzte meg; ez 2021-ben vette kezdetét öt Mobil Szervizkocsival, amelyek az ország néhány kiválasztott városában működtek. A Ford Pro Mobil Szerviz most 49 szervizkocsira növeli ezt a kapacitást, így a legnagyobb német városok flottás ügyfelei ezentúl számíthatnak arra, hogy járműveik rendelkezésre állási ideje érezhetően javul majd. 2022 végére a Ford Pro Mobil Szerviz már 88 szervizkocsit működtet Németországban.

Az Egyesült Királyságban – ahol először vezették be ezt a szolgáltatást – a 115 szervizkocsiból álló flotta immár az ország területének 90 százalékát lefedi, és szerelőik idén eddig több mint 75.000 szervizelési és javítási feladatot végeztek el az ügyfeleknél.

A Mobil Szerviz mindössze az egyik szolgáltatás azok közül, amelyekkel a Ford Pro ökoszisztéma segít a vállalkozásoknak felpörgetni a termelékenységet és optimalizálni a haszonjárművek üzemeltetési költségeit. Az ügyfelek számíthatnak a Ford Pro Sevice FORDLiive hálózatba kapcsolt, rendelkezési időt optimalizáló rendszerére is, amivel még hatékonyabban működtethetik flottájukat, kihasználva a FordPass Connect modem 11 által kínált csatlakozási lehetőségeket a Ford Pro szoftvercsomagon keresztül.

A várakozások szerint a FORDLiive akár 60 százalékkal is csökkentheti az állásidőt12, és a rendszer ebben az évben összesen 145.000 nappal növelte meg a szolgáltatást használó járművek üzemidejét, összesen mintegy 73 millió eurót takarítva meg ezzel tulajdonosaiknak

Előző cikkÚj NIKKOR Z 17-28MM f/2.8 zoomobjektív
Következő cikkAutózás, autó nélkül