TechAddikt Autóipar Suzuki Ignis: lágy hibrid technológiával a maximális hatékonyságért

Suzuki Ignis: lágy hibrid technológiával a maximális hatékonyságért

Nem csak az Ignis kapott a Suzuki palettáján mild hybrid, azaz lágy hibrid hajtást. Ez egy nagyon jó, előremutató lépés volt a tervezés terén, ráadásul az sem mindegy, hogy milyen környezetben kerül alkalmazásra az erőátvitel. A Suzuki Ignis esetében kimagaslóan jól teljesített a rendszer.

A Suzuki Ignis-ben alkalmazott új, 1.2 literes DUALJET 4 hengeres benzinmotor erőteljes motorválaszt és jó üzemanyag-hatékonyságot kínál. A kiegyensúlyozottságot számos új fejlesztés biztosítja.

Két verzió létezik az Ignis hajtásláncából, mindkettő azonos teljesítményű motorral. A manuális váltóval (5 sebesség) szerelt 1.2 literes DUALJET fronthajtással érhető el, míg a fokozatmentes CVT váltóval szerelt verzió összkerékhajtást (ALLGRIP) kapott.

Mindkét esetben 107 Newtonméter forgatónyomaték társul a teljesítményhez, 83 lóerővel. A CO2-kibocsátás 10 grammal eltér a CVT váltóval szerelt Ignis modell esetében, itt 122 gramm/kilométer, míg a manuális váltóval szerelt vátlozatnál 112 gramm/kilométer.

Részletes tesztet a Suzuki Ignis-ről (GLX felszereltség, 2WD) testvérportálunkon, az Autóaddikt.hu-n olvashatnak IDE kattintva.