TechAddikt Tesztek PC játékteszt Call of Duty: Infinite Warfare – amikor a szóló mód jobb,...

[TESZT][PC] Call of Duty: Infinite Warfare – amikor a szóló mód jobb, mint a multi

Kétségtelen: 2016 az FPS műfaj melegágya volt. Gondoljunk csak a DOOM-ra, a Titanfall 2-re, vagy épp a Battlefield 1-re. A felhozatal kibővült, s így, év vége felé megérkezett a Call of Duty: Infinite Warfare, örömünkre tán a legjobb résztvevőként.

call-of-duty-infinite-warfare-pc-teszt-techaddikt-001

A Call of Duty: Infinite Warfare-ben egy frissen kinevezett parancsnokot, Nick Reyes-t játsszuk, aki a Retribution elnevezésű űrhajót irányítja. Ez a helyszín egyébként a bázisunk, itt válogathatunk-szelektálhatunk a küldetések közt. A Call of Duty: Infinite Warfare az első olyan COD, amely szakít a hagyományokkal, és szinte teljes egészében a Földön kívül játszódik, irány a világűr tehát. Kinek mi, nekünk kifejezetten tetszett a régi-új ötletegyüttes, akik inkább a korabeli háborús elemeket keresik, kutatják, azok most nyilván húzzák a szájukat újfent.

Pedig felesleges: a Call of Duty: Infinite Warfare kimondottan erős karakterekkel domborít, a Modern Warfare trilógia óta talán első ízben. Gondoljunk csak magára Reyes-re (spoiler ide, vagy oda), vagy Salter-re, vagy inkább a robot-barátra, Ethan-re. Persze mindez akkor mond valamit csak, ha már játszottunk a Call of Duty: Infinite Warfare-rel, de a cikk megjelenésekor már kifejezetten sokunk tehetett így.

call-of-duty-infinite-warfare-pc-teszt-techaddikt-002

A karakterek kiválasztása jelentős mértékben befolyásolja a Call of Duty: Infinite Warfare kampánykezelését. A pilótafülkében hasznos briefingeket hallgathatunk végig, döntéseket hozhatunk, mikor, merre indulunk a játék során. A felépítés lineáris ugyan, de megkapjuk a szabad választás lehetőségét a kampányban, de akár gyakorolhatjuk is a tűzharc fajtáit, pontosan olyan szituációkkal, amelyek majd később élesben kerülnek kivitelezésre.

call-of-duty-infinite-warfare-pc-teszt-techaddikt-004

A Call of Duty: Infinite Warfare lényegisége tehát a küldetésekben rejlik. Emlékezzünk csak vissza arra, hogy a hőskorban egy FPS leginkább a szóló módra volt kihegyezve, változatos történetmeséléssel és szálakkal, hosszú szavatossággal. Tehát volt kedvünk újra meg újra nekifutni a kampánynak, küldetéseknek, az online multi háttérbe szorult (már ha egyáltalán létezett, és nem LAN partik keretében játszottunk többedmagunkkal). Nos, a Call of Duty: Infinite Warfare-ben a single player mód arat a legjobban, folyamatosan épül fel a történetmesélés, folyamatosan adagolódnak az akciódús scene-k. Tehát biztos, hogy egy percig sem fogunk unatkozni.

call-of-duty-infinite-warfare-pc-teszt-techaddikt-003

Játékidő tekinteténen sem rossz a Call of Duty: Infinite Warfare, bőségesen elegendő tartalmat kapunk, minimális hiányérzettel ugyan, de elégedetten álltunk fel a székből a kijátszás után.

call-of-duty-infinite-warfare-pc-teszt-techaddikt-005

Röviden a kerettörténet – s tényleg nem akarjuk lelőni a poénokat – annyi, hogy az emberiség teljesen kitört a Föld környezetéből, s megkezdte a világűr lakható bolygóinak kolonizációját, vagy ha jobban tetszik, sci-fis zsargonnal élve: terraformálását. A képbe itt jövünk, hathatós közreműködésünkkel kell hódítani, nem egy esetben a jó érdekében pusztítani, helyreállítani a rendet, akár testre szabott hadjáratok keretein belül is.

call-of-duty-infinite-warfare-pc-teszt-techaddikt-006

Manapság egyre divatosabb élőszereplős színészi gárdával megspékelni a kerettörténet átvezetőit. A Call of Duty: Infinite Warfare esetében sincs ez másképp: szerződtették például Kit Harington-t, a Trónok harca Jon Snow-ját, aki nem mást alakít, mint Salen tábornokot. A színészi alakítás minden karakternél rendben van, profi munka, s jó körítést-hangulatot garantál ahhoz, hogy a missziók végkifejlete is pozitív lehessen.

call-of-duty-infinite-warfare-pc-teszt-techaddikt-008

Látványvilágban sem fukarkodik a Call of Duty: Infinite Warfare, a fényeffektusok, a felbontás részletessége elbűvölő, magáért beszél a körítés. A shaderezés jól brillíroz, a fény-árnyék hatások a helyükön vannak; a filmszerű cinelike alapállapot mindvégig megmarad. Ugyanakkor ez megfelelő (Advanced) beállítások függvénye, ennek értelmében erőteljes hardverre lesz szüksége mindazoknak, akik a teljes értékű élményt szeretnék kihozni a játékból.

call-of-duty-infinite-warfare-pc-teszt-techaddikt-007

PC-s játéktesztjeink elkészítéséhez ASUS ROG eszközöket használunk.

A teszthez a játékot a Magnew biztosította.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, MyActionCam, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStationNintendo, G DATA, DJI, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Szólj hozzá!