TechAddikt Tesztek PC játékteszt MotoGP 19 – egy régi széria, mindig megújuló körítéssel

[TESZT][PC] MotoGP 19 – egy régi széria, mindig megújuló körítéssel

Vannak régi, jól bevált sorozatcímek, minden évben új részekkel, párhuzamosan új kiadókkal. Vannak viszont olyan franchise-ok, amelyek már akár évtizedes szinten is egyetlen kiadóhoz-fejlesztőcéghez tartoznak. Nos, a MotoGP 19 az utóbbi kategória jeles képviselője.

A Milestone biztosra ment, és megtartotta magának a MotoGP szériát. És milyen jól tette! A mára kultikussá avanzsált sorozat idei epizódja, a MotoGP 19 is bőségesen letesz pluszt az asztalra, vagy ha jobban tetszik: a PC-k (s persze konzolok) képernyőire is. Ügyelve arra, hogy minden a legprecízebb legyen évről-évra, évadról-évadra.

Nem meglepő módon a MotoGP 19 az idei, 2019-es évadot dolgozza fel, ennek megfelelően az épp aktuális csapatok, nevek tekintetében. Igen mélyre hatolóan lett összerakva az egység, három egymástól független, azonban mégis szorosan kapcsolódó ligát ksíérhetünk végig a játék során.

A Milestone ténylegesen biztosra akart menni a MotoGP 19 esetében, ezért a menüsor kiegészült a Historical Challenges móddal is, visszarepítve a játékost a legendás 1990-es évekbe. Itt találkozhatunk az 500 köbcentis kategóriával, Valentino Rossi-val, Casey Stoner-ral, vagy épp Nicki Hayden-nel. A kihívások teljesítésével mindig újabb versenyzők és motorok kapnak unlockot, bár ezek a challenge-ek igencsak erőtpróbálók kezdő MotoGP-játékosoknak. Úgyhogy érdemes más területeken kezdeni, hogy később kiteljesedhessen a komplex játékélmény.

Miután eldöntöttük, milyen módban szeretnénk kibontakozni a játékmenet tekintetében, következik az intro, ami egyfajta prezentációként is helyt áll. Hasonlóan a Codemasters-féle F1 játékokhoz, letolhatunk gyors előversenyeket, időmérő köröket, vagy szimplán szabadon kószálhatunk szabadon választott motorkerékpárunkkal a pályán.

Remek beépített AI kapott helyet a MotoGP 19-ben. Az A.N.N.A. névre keresztelt mesterséges intelligencia folyamatosan figyeli ténykedésünket, versenyzési stílusunkat, s ehhez szabja a jármű irányításának nehézségégt, segédeket biztosít, egyöntetűen könnyedebbé, vezetőcentrikussá téve a játékot.

A MotoGP 19 egyértelműen még testközelibbé varázsolja a versenyérzetet, mint a korábbi részek. Nagyjából olyan, mintha egy élő televíziós közvetítést néznénk, csak nem a fotelből, hanem magából a GP-motorok nyergeiből.

Természetesen a MotoGP 19-be is beépítették a dinamikusan változó időjárás-effekteket, így még élethűbb a tálalás. Száraz, forró aszfalton az abroncsok nyilván jobban tapadnak, mint esős, nedves időben, s persze adódik lehetőség arra is, hogy a motorok viselkedését (például futóműhangolás) a legaprólékosabb módon szabhassuk testre.

A MotoGP 19 az Unreal Engine-t használja, bár nem a legfrissebb fejlesztést – ezzel együtt nincs ok egyáltalán panaszra a visual FX terén. 4K felbontásban, 60FPS-szel gyönyörűen hasít a játék, persze ennek ára van a szó szoros értelmében: GTX1080 alatt ne is nagyon várjunk csodákat.