TechAddikt Autóipar VDMA: a belsőégésű motorok betiltása kevesebb lehetőséget jelent a CO2-csökkentésre

VDMA: a belsőégésű motorok betiltása kevesebb lehetőséget jelent a CO2-csökkentésre

Az EU Parlament megállapodott abban, hogy a járművek CO2-kibocsátását a felhasznált üzemanyagtól függetlenül nullára korlátozza. Ezzel de facto betiltják a személygépkocsik belsőégésű motorját – ez hiba! A tilalom ugyanis csökkenteni fogja a klímasemleges meghajtási technológiák sokféleségét.

A megújuló üzemanyagok nem fognak hozzájárulni a közlekedés szén-dioxid-mentesítéséhez az EU-ban. Hartmut Rauen, a VDMA ügyvezető igazgatóhelyettese szerint:

Az EU Parlament szavazása rossz hír az EU ipari ereje és fenntarthatósága szempontjából. A járművek CO2-kibocsátását nullára fogják korlátozni, a felhasznált üzemanyag figyelembevétele nélkül. Ezzel de facto betiltják a személygépkocsik belsőégésű motorját. Ez nemcsak azt jelenti, hogy az EU feladja vezető szerepét a belsőégésű motoros technológiák terén, hanem azt is, hogy egy nagy potenciállal rendelkező, fenntartható technológiai lehetőségről is lemond. A tilalom csökkenteni fogja az éghajlat-semleges meghajtási technológiák sokféleségét, ami egyre nehezebbé teszi az európai klímasemlegességi célok elérését és a gazdasági ellenálló képesség kialakítását. Emellett Oroszország és Kína uralja az elektromobilitáshoz szükséges kulcsfontosságú nyersanyagok, például a nikkel, a kobalt vagy a magnézium globális járműipar számára történő szállítását. Ezáltal a belső égésű motorok fokozatos kivonása jelentős geopolitikai kockázatot jelent Európa számára.

“A járművek CO2-kibocsátását nullára korlátozzák, a felhasznált üzemanyag figyelembevétele nélkül. Ezzel de facto betiltják a személygépkocsik belsőégésű motorját” – fogalmazottHartmut Rauen, a VDMA ügyvezető igazgatóhelyettese

“Különösen sajnálatos, hogy az európai parlamenti képviselők nem támogatták a fenntartható, megújuló üzemanyagokra vonatkozó jóváírási mechanizmus ötletét, amely a technológia tönkretétele nélkül oldotta volna meg a CO2-kibocsátás problémáját. Végül is nem a belsőégésű motorok technológiája a probléma, hanem a fosszilis tüzelőanyagok. Most kritikus fontosságú, hogy a tagállamok a nyílt technológia megvalósítása felé fordítsák az irányt. Ez azért is fontos, mert más területeken is szükségünk van klímabarát hajtástechnológiákra, például az építőipari gépek, a mezőgazdasági gépek, a kommunális járművek és a közlekedési ágazatban” – tette hozzá Rauen.

Előző cikkHogyan legyünk fenntartható bajnokok: ötletek és inspiráció a #onlyoneearth védelmében
Következő cikkA Ray összeállítja az iparág vezető tanácsadó testületét, hogy támogassa a net-zero közlekedési jövőképet