TechAddikt Autóipar A Volvo Cars és a Google folytatják a biztonságos, hálózatba kapcsolt felhasználói...

A Volvo Cars és a Google folytatják a biztonságos, hálózatba kapcsolt felhasználói élmény új generációjának megvalósítását célzó együttműködésüket

A Volvo Cars új generációs, tisztán elektromos típusainak ügyfelei olyan autó birtokába jutnak, amely az idő előre haladtával egyre tökéletesebbé válik, és amely a Volvótól megszokott egyszerű, derűs, problémamentes felhasználói élményt kínál, az autó megvásárlásától kezdve annak használatán át a mobil eszközökön keresztül történő kezeléséig.

A Volvo Car csoport volt az első autóipari szereplő, amely Android Automotive OS operációs rendszerű, beépített Google Asszisztens, Google Térképek és Google Play funkcionalitással felvértezett infotainment rendszerrel szerelte fel járműveit. A Volvo Cars most folytatja stratégiai együttműködését a Google-lal, hogy új szintre emeljék piacvezető infotainment és online kapcsolódási szolgáltatásaikat.

Az új generációs Volvo járművek a VolvoCars.OS operációs rendszer szerves részeként gondoskodnak a felhasználói élményről. A VolvoCars.OS a tisztán elektromos Volvo gépkocsik felettes rendszereként szolgál majd, amely egyetlen összefüggő, egységes szoftverrendszerben foglalja össze a vállalat különböző fedélzeti, illetve felhőben futó operációs rendszereit, elsőként az Android Automotive OS-t és az új szemlélet szerint kialakított fedélzeti megjelenítő rendszert.

A technológiai tartalmat a dizájnnal összefűző együttműködés keretében a Volvo Cars és a Google olyan felhasználói élmény kialakításán dolgoznak, amely egyszerűségével hozzájárul a közlekedés biztonságának optimalizálásához. A felhasználói élmény alapja, hogy a rendszer egyértelműen meghatározza, milyen információkat közöl a vezetővel, attól függően, hogy azok mennyire kapcsolódnak a jármű vezetéséhez.

A nagyfelbontású vezetőtájékoztató képernyő a vezetéshez kapcsolódó legfontosabb adatokat (pl. menetsebesség vagy az akkumulátor töltöttségi szintje) közli a vezetővel. A fontos információk a head-up kijelzőn jelennek meg, közvetlenül a vezető szeme előtt, így nem kell levennie a tekintetét a forgalomról.

A jövőbeli Volvo gépkocsikban nagyméretű, középső érintőképernyőt találunk majd, amely bőséges tartalommegjelenítést, könnyen leolvasható információkat és gyors kezelhetőséget kínál. Az alapelv, hogy az ügyfelek minden olyan információhoz és funkcióhoz könnyen hozzáférhessenek – akár az érintőképernyőn keresztül, akár szóbeli utasítással –, amelyre szükségük van. Azokat a funkciókat és információkat, amelyekre késlekedés nélkül szükségük lehet, nem rejti el menük mélyére, több kattintással elérhető képernyőre a rendszer. 

Az eredmény egy olyan, leegyszerűsített felhasználói élmény, amely egységes, letisztult, áttekinthető, minimalista, és a vezetés kontextusában tökéletesen értelmezhető. A rendszer kizárólag a megfelelő és szükséges tájékoztatásban részesíti a vezetőt, pontosan akkor, amikor arra szüksége van, így teljes figyelmét a vezetésre fordíthatja, ezzel elősegítve a biztonságos közlekedést.

„Munkatársaink a Google-lal szorosan együttműködve fejlesztették és tökéletesítették az új generációs Volvo gépkocsik által kínált felhasználói élményt” – mondta Henrik Green, a vállalat technológiai igazgatója. „Különösen a biztonságos, örömteli és egyszerű használat terén értünk el komoly előrelépést, köszönhetően a kialakítás és a technológiai fejlesztések minden korábbinál mélyebb integrációja révén. Meggyőződésünk, hogy ez a megoldás lehetővé teszi számunkra, hogy minden eddiginél kiválóbb Volvo gépkocsikat gyártsunk, és új mércét állítsunk fel az autóiparban.”

A fedélzeti képernyőkön kívül az új generációs, tisztán elektromos Volvo gépkocsik az ügyfelek mobiltelefonjaihoz is zökkenőmentesen csatlakoznak. Az új generációs Volvók esetében a telefon helyettesíti az indítókulcsot, míg a Volvo Cars alkalmazás kapcsolatot teremt az elektromos mobilitással járó összes, modern vívmánnyal.

Az alkalmazáson keresztül lehetséges lesz megkeresni a töltőpontokat, kifizetni a töltés költségeit, csatlakozni az ügyfél okos háztartási berendezéseihez, továbbá az olyan, már ma is népszerű szolgáltatások vezérlésére is lehetőséget kínál, mint az álló helyzeti előfűtés vagy -klimatizálás.

A Volvo Cars közelmúltban meghirdetett, új értékesítési stratégiájával összhangban az elektromos modellek a volvocars.com oldalon keresztül, online lesznek elérhetők. Az ügyfelek otthonukból rendelhetik meg autójukat, vagy a kereskedővel közösen állíthatják össze új autójukat az online felületen. Minden egyes tisztán elektromos Volvóhoz olyan praktikus gondoskodási csomag jár, amely az autóhasználat minden aspektusát lefedi, a karbantartástól kezdve a garancián át az asszisztencia szolgáltatásokig, a biztosítástól az otthoni töltési lehetőségekig (ahol elérhető).

Minden elektromos Volvo gépkocsi rendszeresen vezeték nélküli szoftverfrissítésben részesül; ugyanígy új funkcionalitásokkal is felvértezhető, így az idő előre haladtával egyre modernebbé válik. Miután a vállalat átáll a szoftverek házon belüli fejlesztésére, lerövidül a fejlesztések időtartama, és gyorsabban aktiválhatók a rendszeres vezeték nélküli szoftverfrissítések.

Előző cikkA Super-Wide és a kiváló teljesítmény találkozása: az új Philips 498P9Z monitor
Következő cikkVisszatér a Samsung Odyssey League, a játék ezúttal a Rocket League