TechAddikt Tesztek Asus ASUS RECO Classic Car Cam – mehet a felvétel!

[TESZT] ASUS RECO Classic Car Cam – mehet a felvétel!

Nagy a divatja manapság az autós fedélzeti kameráknak. Sokan használják, és még többen esküsznek arra, hogy mindenképp szükséges egy ilyen eszköz jelenléte. Alapvetően azért, hogy ha például történik egy sajnálatos közúti incidens, legyen rögvest archivált bizonyíték a kezünkben a felelősség megállapítása révén.

asus_revo_classic_car_cam_teszt_004

Ezzel talán már az elején el is lőttük a slusszpoént arra vonatkozóan, hogy mire is való leginkább egy autós kamera, de ettől függetlenül csapjunk bele az ASUS RECO Classic Car Cam kivesézésébe.

Tehát ha túl vagyunk azon a kérdésen, hogy miért is jó használni egy ilyen eszközt, nyugodt szívvel gondoljunk abba bele, hogy akár családi kirándulások, szép, kellemes úti környezetek rögzítése sem utolsó szempont. Egyszeri, megismételhetetlen nyaralás? Nem probléma, az ASUS RECO Classic Car Cam jelen van, rögzít, tárol, menet közben is gyorsan áttölthetőek az adatok noteszgépre, s már meg is van az esti program.

asus_revo_classic_car_cam_teszt_003

Az ASUS RECO Classic Car Cam egy kifejezetten kompakt eszköz, előtérbe helyezve a használhatóságot és praktikumot egyaránt. Apró méretezésének köszönhetően szinte észrevétlenül lehet felhelyezni az autó enteriőrjének bármely, tapadást biztosító pontjára – alapvetően üvegfelületek preferáltak.

Kicsomagolás után a doboz egy tapadókorongos rögzítőt hordoz még, ami legyen mondjuk dokkolónak definiálva, hiszen magát a ASUS RECO Classic Car Cam-et erre a karra rögzítjük. Érdekes megoldás, hogy a beépített GPS vevőfej kialakítását kell használnunk a termék lockolásához, tehát miután elhelyeztük az eszközt a megfelelő ponton, lenyomjuk a kart, és máris stabilan illeszkedik a rendszer. Ne felejtsük el azonban az üveg, illetve a tapadókorong felületét is megtisztítani rögzítés előtt, hasonló módon, mint mondjuk a GoPRO kamerák esetében.

asus_revo_classic_car_cam_teszt_016

Ambarella lapkakészletre épít a ASUS RECO Classic Car Cam, megfelelő gyorsaságot és stabilitást adva a fix képfolyam rögzítéséhez. Mindehhez egy F2.0 rekesznyílású fix optika szolgáltatja az alapokat, melyhez egy megfelelő  Class 10 besorolással rendelkező micro SDHC társítva ténylegesen tudja hozni a 30 fps-t full HD 1080p (1920×1080) felbontásban.

Csakis az alkalmazott memóriakártya kapacitása szabhat határt a felvételek hosszának, akár 64GB-os modul is használható. Az esetlegesen megmaradt 2GB-4GB verziókat már nem is említjük, ugyanis ha akár 720p-ben rögzítünk, vajmi kevés idő áll rendelkezésünkre – negyed órákért pedig nem érdemes beszerelni sem az ASUS RECO Classic Car Cam-et az autónkba.

asus_revo_classic_car_cam_teszt_001

Ha az 1080p felbontás nem lenne elegendő, még jobban finomíthatunk az összhatáson. Az ASUS RECO Classic Car Cam ugyanis el lett látva HDR technológiával is, mellyel tűéles, életszerű stream-ek hozhatók létre.

A felvétel real time megtekintéséhez, vagy a streamelt anyag visszanézéséhez egy 2 col átmérőjű színes LCD panel áll rendelkezésre, mely jó fényerővel és kontrasztaránnyal domborított használat során. Erős ellenfényben nyilván romlik a betekintési minőség, ugyanakkor az utasok, vagy maga a sofőr is széles tartományban láthatja a történéseket menet közben úgy, hogy ne zavarja, akadályozza érdemben a vezetést e tevékenység.

asus_revo_classic_car_cam_teszt_015

Célszerű egyébként a ASUS RECO Classic Car Cam-et középre, a belső visszapillantó tükör alá applikálni, ugyanis a széles, 140 fokos látószögű optika így tud a legjobban közvetíteni a környezeti történésekről. Fontos hozzátennünk, hogy az eszköz 5 perces fájlokban rögzít, ezzel számoljunk mindenképp, ha netán folyamatos felvételt szeretnénk egy adott témáról készíteni. A felvett anyagok egyébként .mov formátumban (AVC/H.264) kerülnek archiválásra a micro SDHC kártyán.

Számos extra funkcióval is fel lett ruházva az ASUS RECO Classic Car Cam. Fentebb már említettük a beépített GPS szenzort, ez egy külső opció tehát, valamint tartalmaz még az eszköz egy három tengelyes G-érzékelőt is, mellyel a pillanatnyi sebességünk irányozható be pontosan. A fejlett OSD-nek köszönhetően ezek az értékek (sebesség, GPS koordináták) kijelezhetők a felvételen, így a hasznos információk is eltárolásra kerülnek.

asus_revo_classic_car_cam_teszt_010

Ha nem lenne az autónkban sávelhagyásra figyelmeztető automatika, a ASUS RECO Classic Car Cam megvásárlásával ezt az opciót is megkapjuk. Az érzékelés viszonylag pontos, bár ha irányjelzéssel váltunk sávot, például előzésnél, ugyanúgy jelzi a történéseket. Ez nyilván nem róható fel hibának az autóba beépített hasonló asszisztensekkel szemben, mivel nincs direkt összeköttetés az autó elektronikájával.

Ütközésre is figyelmeztet az ASUS RECO Classic Car Cam. Tehát ha véletlenül nagyobbat fékez az előttünk haladó jármű, és lecsökken hirtelen a követési távolság, kapjuk azonnal a vészjelzést, hogy még időben elkerülhessük a nem kívánt balesetet. Hasznos funkció ez is, itt hasonló precizitást rögzítettünk, mint a teszteléshez használt autóba beépített asszisztencia esetében.

asus_revo_classic_car_cam_teszt_014

A teszteléshez offroad környezetet választottunk, a ASUS RECO Classic Car Cam-et pedig egy Ford Ranger WildTrak-be szereltük be. A szélsőséges útviszonyok mellett számolnunk kellett a zordra fordult időjárással is, ami közepes intenzitású esőt, párásodást és rövidült látótávot jelentett.

Rögtön földúttal kezdtük, itt alapvetően az ASUS RECO Classic Car Cam stabilitását teszteltük. A rögzítés fix maradt végig, rezonancia érződött, de jól simította a rendszer az zötykölődést, a kép folyamatosan éles maradt, apró fókuszálásokat érzékeltünk a rögzített videó megnézése után.

asus_revo_classic_car_cam_teszt_002

Aszfaltúton is próbáltuk az ASUS RECO Classic Car Cam határait feszegetni, itt elsősorban arra voltunk kíváncsiak, hogy a fokozódó esőzés ellenére mennyire uralja a helyzetet az eszköz (ablaktörlő lapátokra igazítás). Kizárta az ablaktörlőket, az útra, és az úton történtekre sikerült a fókuszálás, enyhe párásodást érzékeltünk 2-3 perc eltelte után az első szélvédő belső felületén, ez értelemszerűen érződött a stream minőségén is.

Az ASUS RECO Classic Car Cam képes valósidejű hangsáv rögzítésére is. E témában ne számítsunk kristálytiszta, DTS minőségű hangra, viszont arra, hogy az autóban zajló beszélgetések, zajok, effektek, stb. archiválásra kerüljenek, tökéletes. A hang felvétele 1 sávon, monóban történik.

asus_revo_classic_car_cam_teszt_005

ASUS RECO Classic Car Cam specifikációk

Lapkakészlet: Ambarella

Rekesznyílás: F2.0

Kijelző: LCD, 2 col képátló

HDR: van

Sávelhagyó (LDWS): van

Ütközésre figyelmeztető asszisztens (FCWS): van

GPS: külső GPS

G-szenzor: 3 tengelyes sebességmérés

Háttértár: bővítőhely, micro SDHC kártya, minimum Class 10, 8GB-64GB

Felbontás: full HD 1080p (1920×1080), HD 720p (1280×720)

Videó fájl formátum: .mov (AVC/H.264)

Videó fájl hossz: 5 perc/fájl

Áramellátás: 12-24V, 5V/1A

Még több fotó: TechAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte
ÉRTÉKELÉS
Megjelenés
85 %
Kialakítás
85 %
Kezelhetőség, funkciók
88 %
Minőség
92 %
Ár-érték arány
90 %
Előző cikkDell Latitude 12 Rugged: masszív és strapabíró táblagép magas szintű igénybevételhez
Következő cikkDarth Vader ihlette PlayStation 4 és Dualshock 4 a limitált Star Wars: Battlefront termékcsomagban