TechAddikt Tesztek PS4 játékteszt Robocop: Rogue City – Unfinished Business – igazán erős, nosztalgikus hangulat

[TESZT][PS5] Robocop: Rogue City – Unfinished Business – igazán erős, nosztalgikus hangulat

A Robocop: Rogue City – Unfinished Business nem egyszerű DLC, hanem egy önálló bővítmény, amely új, komplett történetet kínál – előzetes ismeretek nélkül is játszható, noha a kitartó rajongók is kapnak néhány visszautalást az eredeti játékra. A cselekmény egy klasszikus Robocop-sztorit elevenít fel: egy csapat zsoldos támadja meg a Metro West rendőrkapitányságot, ellopják Robocop néhány kulcsfontosságú alkatrészét, és az OCP új OmniTower projektjével fenyegetik Detroitot. Az OmniTower szinte minden szintjén más kihívás vár, miközben Alex Murphy múltjából is előkerülnek régi ismerősök, flashbackek formájában megismerhetjük Murphy emberi oldalát is, nem csak a gépjármű nélküli szuperzsarut.

Játékmenet

Az alapok maradtak az eredetiek: a játék brutális, súlyos FPS élmény, ahol Robocop sebesen halad előre, de a karakter tank-szerű mozgásán nem csiszoltak sokat, továbbra sincs ugrás vagy guggolás. Az újítások főként a történetmesélésben és a hangulatban jelennek meg, például az előzményeket bemutató, Alex Murphy-s szakaszokban, melyek kontrasztot adnak Robocop masszív jelenlétéhez.

A harcrendszer változatlanul élvezetes, némi frissítéssel: például rögtön a játék elején minden “cooldown” képesség használható, nem kell azokat újra megszerezni. Az Auto 9 pisztoly továbbra is központi szerepet játszik, de bekerült néhány új fegyver is, például a látványos criogun. A különböző “takedown” animációk most is hentelős, túlzó látványvilágot adnak hozzá.

A küldetések lineárisabbak lettek – ezzel a monoton járőrözés és jelentéktelen mellékküldetések aránya csökkent, viszont így valamivel rövidebb és intenzívebb a teljes történet, nagyjából 10–11 órás tiszta játékidővel. Az oldalmissziók még mindig megtörik az öldöklő tempót, néha pedig humorosak vagy filmsorozatból ismerős részleteken nyugszanak.

Technikai teljesítmény, grafika

Az Unreal Engine 5-tel dolgozó – főleg neonban fürdő, 80-as éveket idéző – világ gyönyörű és hűen követi az eredeti filmet. A PS5 verzió két grafikai beállítást kínál: “Quality” (dinamikus 4K, 30 fps) és “Performance” (1440p-ből 60 fps-re skálázás). A Performance mód viszonylag stabil, de nagyobb jelenetekben tapasztalhatók apróbb frame dropok vagy stutterek, különösen több robbanás esetén. A minőség üzemmód részletesebb látványt kínál, de a 30 fps itt sem mindenhol stabil.

Hibák, problémák

A játék – különösen megjelenéskor – sok technikai hibát tartalmaz: frame dropok, audio-kihagyások, animációs hibák, döcögős szájszinkron, vagy épp karakterek, fegyverek, textúrák eltűnése és olykor teljesen üres, vagy meghibásodott cutscene-k, sőt néha játékfagyások is előfordulnak. Néhány bug gamebreaking lehet (például fegyverfelvételi bug), de a fejlesztők azóta több javítócsomagot is kiadtak, többek között stabilitási hibákat, textúra- és hangproblémákat küszöböltek ki, azonban a játék továbbra is igényel folyamatos támogatást a hibák és optimalizáció terén.

Karakterek, hang, szinkron

A szinkronmunka továbbra is a franchise erőssége: Peter Weller visszatérése Robocop szerepében ikonikus, és a deadpan, fanyar beszólásokat a karakterhez méltóan hozza. A mellékszereplők azonban nem lettek különösebben emlékezetesek, így a főszál végére sokszor hiányzik az igazi érzelmi töltet.

A Robocop: Rogue City – Unfinished Business egy erősen rajongókra építő, akciódús, ultrabrutális FPS, amely ugyan nem újít sokat, cserébe kiválóan hozza a “popcorn” videojáték-élményt. Technikailag viszont egyelőre többször döcögős, mint sima – sok bug, stutter, animációs és grafikai hiba árnyékolja be a dinamikus robocopos végigrohanást. Ha az eredeti tetszett – vagy a franchise-t szereted –, mindenképp ajánlott, de ha érzékeny vagy a technikai döccenőkre, érdemes még néhány javító patch-re várni.

A játékot a Magnew biztosította tesztelésre.