TechAddikt Tesztek PC játékteszt Gangs of Sherwood – a kiteljesedett játékélményt multiplayerben kapjuk

[TESZT][PC] Gangs of Sherwood – a kiteljesedett játékélményt multiplayerben kapjuk

A Gangs of Sherwood egy 3rd peron kooperatív akciójáték, amelyet az Appeal Studios fejlesztett és a Nacon adott ki, és november 30-án jelent meg PC-re, Xbox Series X|S-re és PlayStation 5-re. A Robin Hood legendája által inspirált játékban a játékosok a Vidám emberek egyikét választják, támadásokat kombinálnak és felszabadítják az embereket, miközben harcolnak Nottingham seriffjének seregei ellen. Szórakoztató játék egyedül játszani, annak ellenére, hogy a PC-s felbontásoknál vannak problémák, de ahol a játék igazán elemében érzi magát, az a kooperatív akciózás; a haverokkal való játék egyértelműen.

A játék Anglia egy disztópikus futurisztikus steampunk verziójában játszódik, olyan helyszínekkel, mint a Sherwood Forest és Nottingham seriffjének repülő kastélya, ahol az ellenség páncélt visel, és hatalmas acélépületek és fegyverek állnak az utadba. A játékosok választhatnak, hogy a Merry Men négy főszereplőjének egyikét alakítják. Ott van Robin of Locksley, Maid Marian, Friar Tuck és Little John, mindegyikük saját fegyverekkel és játékstílussal. Én Robin Hood szerepét választottam, mivel neki íjjal és nyilakkal és a hozzá tartozó távolsági képességekkel rendelkezett, és örültem, hogy ezt a döntést hoztam, mivel folyamatosan körbe tudtam stafírozni és ugrálni, hogy elkerüljem a túlterhelést.

A többi karakter Maid Marian, Nottingham seriffjének lánya, aki egy mesteri bérgyilkos, aki tőrrel halálos. A következő az ormótlan Friar Tuck, aki egy hatalmas bunkósbottal hadonászik, hogy pusztító hatással legyen a feltöltött támadásokkal, és gyógyítani is tud, amikor lázadó ösztönös módban van, és végül ott van Little John, aki acél öklökkel és hatalmas bátorsággal rendelkezik, az ütéseivel hőt tölt fel, és túlmelegedő támadásokat szabadít fel. Mindegyik karakter képes továbbá a játék egyes szintjein található környezeti rejtvények és akadályok leküzdésére, új utakat és fosztogatható kincsesládákat tárva fel.

A Gangs of Sherwood játékmenete nagyon hasonlít az olyan játékokhoz, mint a Warhammer 40,000: Vermintide 2 és a Darktide, ahol szólóban vagy kooperatívan játszva viszonylag lineáris pályákon haladsz végig, legyőzve az ellenséget, keresve a titkos mellékágakat és teljesítve a szintcélokat. Bár a felülvizsgálati időszak nagy részét szólóban játszottam, és nagyon jól szórakoztam, frusztráló volt, amikor olyan elzárt területre jutottam, ahol egy másik karakter képességeire volt szükség Robinhoz. Johnny bevonása a kooperatív játékba sokkal szórakoztatóbbá és sokoldalúbbá tette a dolgokat, ráadásul képesek voltunk kombinálni a képességeinket, hogy néhány fantasztikus kombót összehozzunk.

A Gangs of Sherwoodban minden karakter két feloldott képességgel indul, amelyek megfelelnek a fegyverüknek és a játékstílusuknak. Robin of Loxley-ként az én képességeim a fénylő nyíl, ami egy felturbózott nyílvessző, amely fénysebességgel repül az ellenségbe, és a csillagnyíl, ami egy mágneses nyíl, amely egy helyben marad, mielőtt a fénylő nyíl találati pontja irányába repülne. Ezeket a könnyű (LMB) és nehéz (RMB) támadások különböző kombinációival lehet aktiválni. A CTRL billentyű lenyomva tartásával blokkolhatod/paripázhatod az ütéseket, és ha a harc során felépítetted magad, használd a lázadó ösztönöket a végső képességek beindításához.

Minden területen vannak kapaszkodási pontok és kötélpályák, amelyek gyors tempójúvá és izgalmassá teszik az átkelést, és vannak környezeti tárgyak is, amelyeket a harcok során a saját előnyödre manipulálhatsz. A Sherwood Forestben például egy fán lévő méhkaptárat úgy tudtam eltalálni, hogy az ellenség fején landoljon, ami elterelte a figyelmüket, és a lövéseik elszabadultak. A városban vannak csapóajtók, amelyeket beindíthatsz, hogy az ellenségek átessenek rajtuk, és számos más tárgy, amelyekkel humoros és hasznos eltereléseket hozhatsz létre.

A szintek között ellenállási ellenőrzőpontok vannak szétszórva. Ezek a seriff gorilláitól zsákmányolt pénzmennyiség alapján adnak neked bandahatalmat és regenerálják az egészségedet. Az ellenségcsoportok legyőzése stílusrangot ad, amelyet a támadások variálásával, kombók és egyedi képességek használatával javíthatsz. Az ellenségek aranyérméket ejtenek, ha legyőztük őket, és foglyokat is kiszabadíthatunk, hogy elnyerjük a nép kegyét. Az általános stílusrangod határozza meg, hogy mennyi aranyat kapsz az egyes küldetések végén.

A Gangs of Sherwoodban minden küldetés végén visszatérsz Major Oakba, az ellenállás főhadiszállására. Itt feltöltheted a következő küldetést, új technikákat gyakorolhatsz, valamint fejlesztheted a képességeket és a szilánkokat. A szilánkok megváltoztatják a hősöd képességeit, amelyek különböző lehetőségeket és játékstílusokat nyitnak meg. Ha úgy érzed, hogy az előző küldetésben a képességek nem úgy teljesítettek, ahogy szeretted volna, ez lehetőséget ad arra, hogy játszadozz velük. Minden szilánk egy képességhelyhez van kötve, és minden helyhez csak egy szilánkot lehet felszerelni. Például megváltoztathatod a könnyű és nehéz támadásaidat, hogy növeld az erejüket vagy a hatásukat.

Ki kell emelnem néhány hibát és frusztrációt, amit a játék során tapasztaltam PC-n két monitoron. Amikor a játék először betöltődött, 3840×2160-ra volt alapértelmezve, ami normális esetben rendben lenne (2K monitoraim vannak), de a képernyő néhányszor feketére váltott, és amikor ez megoldódott, a játék egy ablakban játszott, de a két monitor között megosztva. Az egérrel való kattintás, hogy megpróbálja megoldani azt villant a képernyő ismét fekete, és én voltam vissza egy monitor. Visszakapcsoltam a felbontást 2560×1440-re, és úgy tűnt, hogy jól fut, azonban amikor volt egy betöltőképernyő, akkor egy második betöltőképernyőt mutatott a második monitoron.

Játszottam a rendelkezésre álló minimális grafikai beállításokkal, de a felülvizsgálati időszak alatt nem oldódott meg. Tegnap este, miután az embargó feloldódott, volt egy 2,2 GB-os javítás, amely csökkentette a fekete képernyő és a felbontásváltás gyakoriságát, így remélhetőleg a teljes kiadás előtt megoldódik a probléma, mivel a játék nagyon szórakoztató. Ezeken a problémákon kívül a harc intenzitása, különösen a közelharci osztályok játékában, a távoli textúrák gyors elmosódását okozhatja, ami a szűk területeken időnként framerate-csökkenéssel jár. Ez csak néhányszor fordult elő, és rövid ideig, de említésre méltóan.

Bár a Gangs of Sherwood teljesen egyedül is játszható, és a nehézség skálázódik, ahogy több játékos csatlakozik, az újdonság viszonylag gyorsan elkopna, mivel az ellenséges mechanika nem változik túlságosan, csak egyszerre többel kell szembenézni. A főnöki harcok azonban tisztességesek voltak, és a lábujjhegyen tartottak. Azonban a kooperatív játék sokkal szórakoztatóbb és magával ragadóbb volt. A titkos területek megnyitása és egymás képességeinek közös kihasználása egyszerűen öröm volt végigjátszani. Kár, hogy PC-n videóproblémákat tapasztaltam, amikor a játék szétvált a két monitoron, ami megtört a játékba való belemerülésemben.

Összességében a Gangs of Sherwood egy fantasztikus akciójáték, amit a haverokkal együtt lehet játszani, a képességek kombinálásával és a titkos területek feloldásával a küldetésekben. A grafika nagyszerű, a játékmenet pedig gyors és mozgékony, különösen azért, mert a Major Oak főhadiszálláson a készségeidet a szilánkokkal módosíthatod, hogy testre szabd a játékstílusodat. Ha szereted az olyan játékokat, mint a Warhammer 40,000: Vermintide 2, akkor ez a játék pont neked való lesz.

A cikkhez a Magnew biztosította a Steam-kulcsot.