TechAddikt Tesztek PC játékteszt Payday 3 – még mindig pörgős és akciódús

[TESZT][PC] Payday 3 – még mindig pörgős és akciódús

A Payday-sorozat (mára három résznél jár) mindig is az egymásnak feszülő játékmechanizmusok keverékével szórakoztatott. A lebilincselő, de néha zavaros rablás-alapú szimulációtól a Left 4 Dead által inspirált kaotikus lövöldözős játékig minden egyes cím vadul változó küldetésstruktúrát mutatott be, amely ösztönözte a kooperatív játékot. A Payday 3 nem találja fel újra a kereket, mivel számos, a korábbi játékokban is megtalálható alapkoncepciót kínál. Ennek ellenére néhány okos tervezési döntés és a friss megközelítés segít a népszerű saga korábbi változatai fölé emelni.

Első blikkre a Payday 3 azonosnak tűnhet az elődökkel, különösen ami a többfázisú rablásokat illeti. A legtöbb úgy kezdődik, hogy „civilnek” kiadva magad információkat gyűjtesz, és megjegyzed, hol vannak az őrök és a kamerák. Ha a riasztók beindulnak, vagy rajtakapnak, hogy valami illegálisat csinálsz, új fázis kezdődik, és a céljaid megváltoznak; túszokat kell fognod, miközben alternatív útvonalon kell biztosítanod a zsákmányt, miközben a rendőrség a helyszínedre tart. Lényegében ekkor kezdődik a lövöldözés.

Ez a játékmenet minden bizonnyal ismerős lesz a rajongók számára. Ami azonban kiemeli a Payday 3-at, az az, ahogyan megkerüli a sorozat régóta fennálló nehézségi problémáit. A korábbi Payday-játékok a homályos célok és a kényes, szimulátorszerű mechanika egyensúlyozásával küzdöttek, ami gyakran okozott frusztrációt és zavart az új és tapasztalt játékosok számára egyaránt. A régebbi címekben elég rossz volt, amikor nem tudtad, mit kell tenned vagy hova kell menned egy adott pillanatban, de ha túlbuzgó NPC-kkel kell foglalkoznod, akik akkor is figyelmeztetnek a jelenlétedre, amikor nem szeged meg a törvényt, az csak ront a helyzeten. Szerencsére a Payday 3 több szempontból is orvosolja ezt a problémát, leginkább a rablások bonyolultabb aspektusainak eltávolításával.

Elmúltak az előzetes tervezési elemek, a szükségtelenül bonyolult célok és a nehézkes túszkezelési rendszerek. Helyettük olyan egyszerűsített funkciókat kaptak, amelyek megkönnyítik a játékosok számára, hogy megértsék, mit kell tenniük, és hogy egyértelmű eszközeik legyenek egy adott helyzet kezelésére. Ahelyett, hogy kiabálni kellene a járókelőkkel, hogy rávegyük őket az együttműködésre, az NPC-k most felismerik, hogy fegyvert fogsz rájuk, és automatikusan behódolnak. Néhány gombnyomással később vagy megkötözik őket, vagy követnek téged, vagy emberi pajzsként használják őket – ez az új mechanika jól jön a tűzharcok során.

A kezelődnek köszönhetően nincs szükség tervezésre (azon túl, hogy ismétlés útján megtanulod egy helyszín elrendezését). Gyakran ad javaslatokat, hogy segítsen eligazodni a Payday 3 labirintusszerű térképein. Ha ez nem lenne elég, normál nehézségen nyomokat is előhívhatsz, amelyek a bosszantó fali széf vagy a bankigazgató számítógépe felé mutatnak.

Ami a Payday 3 küldetési céljait illeti, még mindig rengeteg tennivaló van a lopakodó megközelítést kereső játékosok számára. Egy banda felderítése során opcionális feladatokat kapsz, kezdve a kulcskártyák ellopásától, hogy bejuss egy épület biztonsági rendszereinek helyet adó szobába, egészen az UV-fények használatáig, hogy azonosítsd egy felbecsülhetetlen értékű festmény valódi változatát. Egy kivételével minden rablás többrétegű lépéseket tartalmaz, amelyeket teljesíteni kell ahhoz, hogy tisztán megússzuk. A különbség itt az, hogy a célok leegyszerűsödtek; ahelyett, hogy a térképen szétszórt alkatrészekből építenél meg egy berendezést, felveszed a tárgyat tartalmazó táskát, és a kívánt helyre dobod.

A kemény feladatot lövések zápora alatt elvégezni izgalmas. Még inkább az, amikor a bűntény észrevétlen marad, és a csapat egy lövés nélkül meglép a zsákmánnyal – ez a Payday 3-ban könnyebben megvalósítható, köszönhetően ezeknek az alapvető játékmenetbeli finomításoknak. Nem csak ez, hanem szinte minden más is javult a Paydayben. A szintlépéstől és a vendor-rendszertől kezdve – amellyel új fegyvereket, modokat, felszereléseket, képességeket és kozmetikumokat szerezhetünk – a hangalámondásokig és a látványig. Még a botok is javultak; nem teljesítik a célokat, de gyorsan ledobják a készleteket és az ellenségeket.

Van néhány durva éllel is meg kell küzdeni. A különböző Cop/SWAT változatok nem mindig a legokosabbak, a játékban is vannak hibák, és a fegyverek terén sincs olyan sok lehetőség a kezdetekben. Korán kapsz egy tisztességes távolsági puskát (amit végül távcsővel fejleszthetsz), de egy igazi csavaros mesterlövészpuskára várnod kell a 43. szint eléréséig. Figyelembe véve, hogy több mint 10 óra játékidő és számos sikeres rablás után is csak a 24. szintet tudtam elérni, az értékes puska elérése eltarthat egy ideig. Mégis, ezek a problémák egyike sem akadályozhatja meg a rajongókat és az újonnan érkezőket abban, hogy megnézzék a Payday 3-at, amint a korai szerverproblémák teljesen megoldódnak; a megjelenés óta több frissítés is érkezett, lehetővé téve az emberek számára, hogy rendszeresen újra csatlakozzanak az akcióhoz.

A Payday 3 nyolc rablása ugyanolyan kihívást jelent, mint amilyen szórakoztató; az elkerülhetetlen lövöldözések a zsarukkal őrült és szórakoztatóak, és az újradefiniált célok minden eddiginél könnyebbé teszik az új játékosok beilleszkedését. Végre a Payday olyan Ocean’s Eleven/Point Break hibriddé vált, amilyennek a rajongók mindig is szerették volna.

ÉRTÉKELÉS
Történet, cselekmény
87 %
Grafika
91 %
Hangulat
87 %
Szavatosság
86 %
Ár-érték arány
87 %
Előző cikkHatárok széttörése: hogyan definiálja újra a Metaverse a technológiai interakciót?
Következő cikkRendkívüli 4K tisztaság, hangvezérlés és letisztult dizájn: már kaphatók a Mio legújabb menetrögzítő kamerái
teszt-pc-payday-3-meg-mindig-porgos-es-akciodusA Payday-sorozat (mára három résznél jár) mindig is az egymásnak feszülő játékmechanizmusok keverékével szórakoztatott. A lebilincselő, de néha zavaros rablás-alapú szimulációtól a Left 4 Dead által inspirált kaotikus lövöldözős játékig minden egyes cím vadul változó küldetésstruktúrát mutatott be, amely ösztönözte a kooperatív játékot. A Payday 3 nem találja fel újra a kereket, mivel számos, a korábbi játékokban is megtalálható alapkoncepciót kínál. Ennek ellenére néhány okos tervezési döntés és a friss megközelítés segít a népszerű saga korábbi változatai fölé emelni.