TechAddikt Tesztek PC játékteszt Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged – a sebességre kihegyezve

[TESZT][PC] Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged – a sebességre kihegyezve

A Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged egy sebességre összpontosító arcade verseny. A játék maga könnyed öröm, a gyorsaságra, a Hot Wheels autók évtizedeken átívelő gyűjtésére és a saját pályák kialakítására helyezi a hangsúly. A pályák változatossága azonban nem elég ahhoz, hogy végig friss maradjon, a sztori mód pedig átlagos, és a kitűzött kockás zászló helyett a középmezőnyhöz vezet.

Bár lehet, hogy nem olyan technikai jellegű, mint a legtöbb versenyszimulátor, vagy nem olyan buta, mint a Mario Kart sorozat, a Turbocharged nem nélkülözi a bájt. A Hot Wheels Unleashed 2 egy hátsó udvarban, egy golfpályán és más valós helyszíneken található pályákra dobja a játékosokat, amelyek újjáélesztik egy gyerek emlékeit, aki megálmodhatta a remekmű pályáját, majd ott rakta össze, ahol csak akarta. Loop-de-loopok, golflabdák, óriáspókok és szűk kanyarok biztosítják a kaotikus és élvezetes kihívást.

A sebességre helyezett hangsúly szórakoztató, így a versenyek gyors, csak-az-egyszer-még-még-időben-ügyekké válnak. A normál versenyeken, az akadályfutamokon, a főnöki versenyeken és a kieséses versenyeken kell elsajátítanod a lökést, amelyek a kedvenceim, mivel egy meghatározott ideig kell megtartanod a vezetést, miközben az autók kiesnek, amíg a tiéd az egyetlen túlélő.

A boost sávod kulcsfontosságú, mivel azt használod az ugrások és az oldalirányú száguldások végrehajtásához, ami két új funkció a folytatásban. A játékosok az oldalirányú száguldást arra használhatják, hogy más autóknak csapódjanak, de az ugrással együtt arra is használható, hogy a repülés közepén a járművedet visszafordítsd a pályára, ami a versenyek során a kaotikus irányítást táplálja. Lökést a drifteléssel nyerhetsz, és szerencsére a mechanika megbocsátó és elég könnyű, ha nem is elsajátítani, de legalább gyorsan elsajátítani. A különböző autók különböző boostokkal rendelkeznek, ami megváltoztathatja a versenyek megközelítését. Az egyik autónak maximum három sávja lehet, ami három boostot ad, míg egy másiknak egy teljes sávja van, amivel annyit spórolhatsz vagy égethetsz el, amennyit csak akarsz.

Lényeges, hogy kitaláld, mennyit és milyen gyakran tudsz boostolni a pályákon; előfordulhat, hogy olyan helyzetbe kerülsz, amikor nem tudsz átugrani egy akadályt. A korlátozott boost miatt élveztem, hogy csak egy kicsit kell stratégiai módon használnom. Nem egyszer előfordult, hogy túlzásba vittem, és nem tudtam átugrani egy akadályt, vagy egyenesen a pályáról lendültem ki. Soha nem éreztem magam becsapva, de jót nevettem és tanultam a túlzásba vitt izgalomból. Ezekben az esetekben a gomb lenyomva tartásával újraindulhatsz, és elég lendületet kapsz ahhoz, hogy újra megpróbáld, bár egy maréknyi másodpercet veszítesz.

A játék tartalmaz egy sztorimódot, a Creature Rampage-t, de ez többnyire egy eldobható szombat reggeli rajzfilmes ügy. A Creature Rampage alapfeltevése egyszerű: Óriásszörnyek garázdálkodnak, a feladatod pedig az, hogy összezsugorítsd és versenyzéssel legyűrd őket, miközben egy okoskodó robot, egy professzor, aki úgy tűnik, hogy a kütyüivel többet árt, mint használ, és egy versenyzőtárs vicceit hallgatod. A történet úgy játszódik, mint egy mozgóképregény, a panelek vadul mozognak. Az egész egy kicsit felejthető, és őszintén szólva alig vártam, hogy vége legyen a vágóképeknek, de nem időzik el olyan sokáig, hogy a versenyek és a további érmék, fejlesztések és a pályák testreszabásához szükséges darabok megszerzésének útjában álljon.

A nagyjából nyolcórás sztorimód jó munkát végez azzal, hogy a játékosokat a különböző autók használatára ösztökéli. A Hot Wheelek nem csak azért vannak ott, hogy menőnek tűnjenek; a drifter kategóriában egy Rip Rod úgy veszi a kanyarokat, mint egy álom, míg egy gyors Mini Cooper jobban alkalmas a különleges pálya terepének kezelésére. Tetszett, hogy különböző helyzetekben különböző autók használatára kényszerítettek, és a típusok valóban számítanak. Egy terepjárásra alkalmatlan autót használtam, és nem tudtam a földes kanyarokban navigálni, ami arra ösztönzött, hogy új autókat fedezzek fel. Ez után a lökés után elkezdtem fejleszteni az autóimat, hogy a perks rendszeren keresztül különböző boostokat vagy kezelési előnyöket kapjanak, és mielőtt észbe kaptam volna, már új külsőt adtam az autóimnak.

A Creature Rampage és más módok során örültem volna, ha a pályák helyszínei változatosabbak lettek volna, mivel a végén ugyanabban a tájban versenyzel, ugyanazt a zenét hallod, és egy olyan játékot nézel, amely egy korábbi konzolgenerációban ragadt, néha unalmas látványvilággal. Ez nem elég ahhoz, hogy elvegye a szórakozás kedvét, de sokat látod a dinoszauruszmúzeumot és a golfpályát, mielőtt a játék véget érne.

Ha ezt egy virtuális játékdobozként látjuk egy versenyjáték tetején, akkor ez nagyban hozzájárul az eljáráshoz. A versenyzés feszes, gyors és szórakoztató, de az, hogy több érmét kell keresni, hogy több autót vásárolhassunk a virtuális garázsunkba, magával ragadó. A Hot Wheels járműveknek többféle ritkasági besorolása van, és játék közben a különböző járművek egy időzített boltban cikáznak. Így ha meglátsz egy furgont, amiből pirítós pattog ki, lehet, hogy impulzívan megveszed, mielőtt eltűnik, ahogy én is tettem. Néhány érmével frissítheted is, hogy mi eladó. Nem tudtam abbahagyni, hogy járművekkel bővítsem a gyűjteményemet; minél furcsább, annál jobb.

A testreszabhatóságot tovább fokozza a pályaszerkesztő. Csak néhány percbe telt, mire megbarátkoztam az alapokkal, és máris brutális, irreális pályákat készítettem. Ez határozottan egy olyan funkció, amelynek teljes megértéséhez időre van szükség, de nagyon szórakoztató kiválasztani, mondjuk, a múzeumi pályát, és elkezdeni akadályról akadályra lerakni a végzet és a kétségbeesés kanyargós pályáját. A közösségi pályák lehetővé teszik, hogy elmentsd azokat, amelyeket újra meg akarsz nézni. Ha egy kicsit is kreatív vagy, vagy csak szereted összedobálni a dolgokat, mint én, a pályaszerkesztő és az autók testreszabása rengeteg szórakoztató módot kínál arra, hogy még több kilométert hozz ki a játékból.

A játékosok online is megmérkőzhetnek másokkal, például egy gyors versenyen, ami a játék funkcióit egészíti ki. Tekintettel a játék más részeiben jelen lévő kreativitásra, az online ajánlatok egyenesen hiúnak tűnnek, de még így is jó szórakozás megmutatni az egyedi autódat.

A Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged-et nem tudom túl sok mindenért lehúzni; ez egy élvezetes, arcade-szerű versenyjáték, amely olyan, mintha a játéktermekben játszhatnánk. Megragadja azt, hogy milyen érzés gyerekként versenypályákat képzelni a játékaidnak, és szinte elsöprő, testreszabható játékdobozt kínál. A gyors versenyek és a változatos módok sosem hagyják, hogy bármi is unalmassá váljon, mielőtt a következő célhoz érve, a győzelemig lendületesen száguldanál. Nem vagyok egy Hot Wheels-rajongó, de a puszta kreativitás, a sebesség és a testreszabhatóság megfogott.