TechAddikt Tesztek PC játékteszt The Walking Dead: The New Frontier – Ties That Bind –...

[TESZT][PC] The Walking Dead: The New Frontier – Ties That Bind – újra a régi megközelítés

Egészen 2016 decemberéig váratta a Telltale a nagyközönséget, hogy kézhez kaphassa a The Walking Dead folytatását. Nem, a Michonne miniszéria majdnem mindenben padlóra került és jóformán a Telltale a közelmúltban kiadott leggyengébb produktuma volt. A harmadik évad viszont kapásból több csavart is a képünkbe vág… pont úgy, ahogy azt illik.

Ha esetleg a harmadik évadot úgy kezdjük el, hogy nincsenek meg a második évadból származó elmentéseink, a Recreate segítségével gyorsan beállíthatjuk a fontos dolgokat, ám tény, hogy az első évadból mintha csak két választási lehetőségem lett volna, holott sokaknak pont az első évad, illetve a vége volt a legátütőbb élmény a The Walking Deadben. Jelenleg megvan a szériában az esély, hogy visszatérjen oda.

A játékban új főszereplőnk van, név szerint Javier. Eddig úgy tűnik, hogy az epizódok mind ilyen visszaemlékezéssel kezdenek – az első Ties That Bind fejezetben eléggé in medias res volt ez a döntés, de a második rész során (ugyanis igen, kapásból mind a két részről írok, már amennyire lehetőségeim engedik) ezt már meg tudtam érteni.
Nos, a két rész során főleg három túlélő kollégájával kapcsolatban lesznek események – főleg a testvéréhez köthető családtagokról lesz szó, és ha már felhoztam Javier testvérét, nos, ő lesz az egyik durva fordulópont az eddigi sztori végén. Lesz egy másik is…

Clem’s back, baby, és az utóbbi években voltak vele események rendesen. Az ő emlékeit átélhetjük itt-ott, bár szerintem ez nem éppen jó megoldás a Telltale részéről, hogy csak ezekben tudjuk némileg irányítani Clementine döntéseit. Simán megoldhatták volna, hogy Javier és Clementine között itt-ott válthatunk (egyik jelenet vele, másik pedig nem) – kihagyott ziccer ez.

Viszont a történet kidolgozása során a sapkás tinédzserrel is számoltak a fejlesztők és írók, és ahogy fordul a megítélésünk vele kapcsolatban, nos… igen, így kell a Telltale-nek működnie. Clem és Javier között szerintem még lesznek konfliktusok (hát még Javi és David közt!),  és ennek a kibontakozására kíváncsi leszek.

A Ties That Bind során egy nagyobb bugra lettünk figyelmesek. Javier és Clem között egy alagútban egy párbeszéd zajlik le (az egyik kulcseleme az epizódnak), és utána másodperceken keresztül egy helyben álltak, miközben a megvilágítás itt-ott váltakozott.

Legalább a frame rate nem volt olyan kaotikusan ide-oda ugráló, mint a Batman esetében, holott ott ráadásul még fekete csíkok is voltak a képernyő alján és tetején, plusz látványra nem volt ám az sem valami átütő látvány. A The New Frontier sem az, viszont tökéletes evolúciónak tekinthető a sorozatban pláne úgy, hogy ez az évad már nem jön PS3-ra és X360-ra (mondjuk ezt nem napokkal a megjelenés előtt kellett volna bejelenteni).

A zenék nem nagyon vannak jelen itt úgy, mint például a Tales from the Borderlands esetében, sőt, itt-ott eléggé fájdalmasak a betétek, főleg a második részben az egyik jelenet során. Ezt legalább ellensúlyozza a Telltale-től megszokott fantasztikus szinkronmunka. Ebben tudják ők jól, hogy ütőset kell produkálni. Az animációk itt-ott egy-két képkockát mintha itt-ott ugráltak volna, ezt azért még itt kiemelnénk.

A The New Frontier névre hallgató csapattal meggyűlt a bajunk, de a játékkal nem. Bár tény, hogy kb. 2 óra 15 perc alatt legyűrtük a két epizódot (ejj, rövidülünk, rövidülünk…?), a két rész együttesen elért egy 8/10-es szintet. Fordulópontok a történetben, akciós jelenetek és nem kevés döntés – érdekes lesz látni a túlélők sorsát, mert már most hullanak, mint a legyek.

És pont ebben rejlik a The Walking Dead varázsa: elképesztően ütős kezdettel tért vissza a képregények felé már most kanyarodó sztori (elvégre Jesus is feltűnt) – a Telltale vissza fogja szerezni a trónt, ha ezt a szintet megtartják. Eddig a Life is Strange-dzsel szemben előnyben van Javi és Clem…

PC-s játéktesztjeink elkészítéséhez ASUS ROG eszközöket használunk.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, MyActionCam, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStationNintendo, G DATA, DJI, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte